Gå til innhold
Hundesonen.no

VIBRI bånd

Recommended Posts

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

hei!Ser du har skiftet hvor du skal kjøpe nå tenkte bare si at jeg har bestillt 2 ganger fra vibri og sluppet toll..Ser de båndene er veldig like så du blir nok fornøyd!

Jeg er super fornøyd men,synes det i skinn er penest og holder seg finest da.Lykke til med valget!

Skrevet
Har også bestil fra Kifani,og er fornøyd...

Legg ut bildet av sluttresultatet da...

Det skal jeg gjøre :whistle: Jeg har sendt mail til hun som lager de, og jeg kunne gjerne komme hjem til henne for å prøve bånd og se på farger, så da regner jeg med at vi tar en tur en dag og titter :ahappy:

Skrevet
hei!Ser du har skiftet hvor du skal kjøpe nå tenkte bare si at jeg har bestillt 2 ganger fra vibri og sluppet toll..Ser de båndene er veldig like så du blir nok fornøyd!

Jeg er super fornøyd men,synes det i skinn er penest og holder seg finest da.Lykke til med valget!

Dobbeltposter her men.... Ja jeg også liker skinn best, men det var en VISS prosforskjell på Vibri og Kivani båndene da :whistle: Og så er det jo kjekt når damen bare bor en time fra meg og har sagt at jeg gjerne får komme til henne for å prøve båndene og se på stoffer og farger :ahappy:

Skrevet

Dette er noe av det som er kjedelig med pelshund, såååå mye fine halsbånd ! Men, de blir jo bare borte i pelsen.... *får trøste meg med pengene jeg sparer*

Skrevet

jepp,er jo det men,jeg synes virkelig de lever opp til prisen sin :).Det koster jo endel for litt fine andre halsbånd og disse kan jo du velge alt selv på!Jeg er ialefall meget fornøyt,super service,skikkelig kvalitetsbånd!

Men,skjønner jo klart er lettere når bor i nærheten så du kan dra prøve osv,sikkert kjempe fine de også!Vet av en hund som har en sele fra vibri også,utrolig fin den også.Hehe,dette var vel dagens reklame

:closedeyes:

Nok en gang lykke til med vaget!Nydlig rase du har forresten vet av en hvit jeg også med,stå ører(så sjarmerende da gitt...)

Skrevet
RENATE A

hei, du ville se halsbånda mine..

jeg har prøvd å laste opp bildene, men datan vil ikke..

men sjekk ut bloggen min, står under reklame for Kifani...

bloggadresse: http://prikkeprinsessa.blogspot.com/

Oj...du har mer shopping dilla en meg du!! :icon_confused: 4 halsbånd!! De var kjempe fine :)

Hvordan er kvaliteten på det "silke" båndet rundt? "fliser" det seg opp fort?

Jeg har nemlig en hund som driver å trener til VM i rulling ;) og halsbåndene får ganske hard medfart når hun ruller seg på harde underlag... :whistle:

Skrevet

Silkebånd? Er litt usikker...

Det store hovedbåndet er jo bevernylon og tåler jo mye, båndet i midten som blir brodert på er jo nylon(ala bilsele) så det tåler også mye...

Synes bånda tåler mye, men det som ryker først vil jeg tro er broderiet..

å ja jeg har shoppedilla, men nå skal jeg holde meg til over jul- håper jeg... hehe..

Skrevet

Ja tenkte på det bevernylonet, det ser litt glansete ut, så jeg trodde det var silkebåndaktig, godt å høre at det er skikkelig holdbart, da tror jeg at Chicka skal få et etterhvert :icon_confused:

• 2 weeks later...
Skrevet

Åååå nomin det blir fint på Blondie :icon_redface: Gleder meg til å se bilde, for du kan ikke snyte oss for bilder nå altså :ahappy:

Så kvaliteten bra ut? Har sååå lyst på et til Chicka, sort og grått med refleks :icon_confused:

Skrevet

Dere skal få se bilder når jeg får det :icon_confused: Tar vel rundt 14 dager tenker jeg.. Tror kvaliteten er veldig god ja.. og bevernylon er jo veldig sterkt. Hatt lignende bånd før, og de holdt i årevis. Ble de møkkete bare slang jeg de i vaskemaskinen :icon_redface:

Skrevet

Jeg har ett fra Vibri til Orry, men det er mulig jeg bestiller fra Kifani til Norma. Hun må jo få ett hun også snart ;)

Orry sitt ser forøvrig sånn ut:

hals1.jpg

Skrevet
Åååå nomin det blir fint på Blondie ;) Gleder meg til å se bilde, for du kan ikke snyte oss for bilder nå altså :D

Så kvaliteten bra ut? Har sååå lyst på et til Chicka, sort og grått med refleks ;)

Kvaliteten er kjempebra. Freya sitt er brukt ca hver dag i et års tid, og det er ingen slitasje på det i det hele tatt.

Skrevet
Jeg har ett fra Vibri til Orry, men det er mulig jeg bestiller fra Kifani til Norma. Hun må jo få ett hun også snart ;)

Orry sitt ser forøvrig sånn ut:

hals1.jpg

Jeg så det båndet til Orry da vi var på treff en gang, og det er bare knallfint :D;)

Skrevet
Jeg så det båndet til Orry da vi var på treff en gang, og det er bare knallfint :):D

Takk! :whistle: Egentlig har jeg lyst på det samme til Norma, bare med annen farge på skriften og noe annet enn stjerner, men Kifani er jo billigere... Jeg må gruble litt på dette gitt, hehe.

• 2 weeks later...
Skrevet
Det ble jo kjempestilig på henne! Kjenner det brenner i lommeboka nå...Jeg vil også ha!

239 kr kom det på totalt med frakt og greier.. Regningen kom sammen med båndet i posten i dag.. Er ikke gærent det synes jeg! Med tanke på at et godt bånd i dyrebutikken fort koster 150-200 kr..

Skrevet
Det var knalltøft! :P

Takker og bukker :lol: Veldig fornøyd :P

(og så får dere se på båndet da, og ikke det møkkete, bustete bartedyret mitt :P orket ikke å bade dyret bare for et par bilder sin skyld :rolleyes: )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...