Gå til innhold
Hundesonen.no

Første pubertet


Wheaten terrier

Recommended Posts

Som dere stresser med den puberteten asså :)

Husk at det er viktig å trene fordi om hunden er i puberteten. Det er ikke sånn at "jaja, den er i puberteten, da gjør den aldri noe riktig uansett". Man må kanskje senke kravene, men ikke glemme alt helt bort. Gå tilbake til det helt enkle, og gå videre igjen hvis du føler at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint for oss så langt :D

Jeg legger ikke så stor vekt på at hun er i puberteten og er på vei inn i løpetid. Vi trener på det som går, og sånn er det. Jeg gidder ikke å bruke puberteten som unnskyldning for noe som helst. Sier ikke at du gjør det altså :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka var stressvrak med alt for mye hormoner rett før den første løpetida. Hun mista nærmest kontrollen over seg selv, så det jeg gjorde i den perioden var at jeg først la ut litt godbitsøk og lot det ligge mens jeg trente en halvtimes tid med ikke alt for høye krav, sånn at hun lyktes, og så lot jeg henne finne godbitene etterpå.

Mest sannsynlig vil nok hunden være litt fjern. Senk kravene og ikke utfordre skjebnen, og gjør det skikkelig stas når hunden lykkes, så går det nok greit skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka var stressvrak med alt for mye hormoner rett før den første løpetida. Hun mista nærmest kontrollen over seg selv, så det jeg gjorde i den perioden var at jeg først la ut litt godbitsøk og lot det ligge mens jeg trente en halvtimes tid med ikke alt for høye krav, sånn at hun lyktes, og så lot jeg henne finne godbitene etterpå.

Mest sannsynlig vil nok hunden være litt fjern. Senk kravene og ikke utfordre skjebnen, og gjør det skikkelig stas når hunden lykkes, så går det nok greit skal du se.

Enig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...