Gå til innhold
Hundesonen.no

Min Angel - en Shetland Sheepdog

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

Da har jeg kjøpt meg en ny valp :huh: . Hun heter Angel til daglig, men stamtavlenavn er Lyngvetun's Just A Scarlet Design. Hun er etter NGBCH Japaro By Design og Lyngvetun's Famous Ferrari.

Her er hun 14 uker

Angel.jpg

4 måneder:

Angelhel9.jpg

5 måneder:

Angelt2008.jpg

Angelhode2.jpg

Hoest2008k.jpg

Hoest2008l.jpg

Hoest2008f.jpg

Skrevet
Ei kjempe nydelig lita frøken det der! :)

Takk skal du ha :huh:

Noe av det flotteste jeg har sett på lenge :P

Så kjekt å høre. Får se hva dommeren mener om henne på Stord :P .

Skrevet
For en fantastisk flott valp! ;) Skikkelig vakker!

Takk skal du ha. Vakker er hun, og jeg håper den utviklingen fortsetter. Har ventet lenge på en slik valp :P .

kjempe nydlig :P

Takk takk.

Så utrolig søt! :P

Det er hun, så er hun også en skikkelig rampejente :P

Gud så skjønn ;)Elsker de hvite tegningene *misunne* :P

Gratulerer så mye forresten, sheltier er herlige hunder ;)

Takk skal du ha. Hvite krager og bliss er noe jeg prøver å beholde i mitt oppdrett, så derfor ble jeg glad når jeg fikk kjøpe henne.

Skrevet
Nommen, gudhjelpe så søt! Sheltievalper er bare nydelige og jenten din var intet unntak ;)

Takker og bukker. Skal passe på at dere får følge med i utviklingen hennes frem mot voksen sheltie ;)

Aww, så søt :P

Syntes Sheltie hunder er så søte,

tengte faktisk på den rasen før jeg fant cairn terrieren.

Lykke til med valpen :P

Takk skal du ha. Får håpe jeg får mye glede av henne fremover også.

Aww, hun var jo rett og slett bare supersøt :P

Hihihi ja er hun ikke ;)

Skrevet

Jeg møtte ei lita tispe på tur i dag. To år gammel. Utrolig nydelig, og forsiktig -men samtidig veldig nysgjerrig og leken.

Elsker denne rasen, og ditt eksemplar er utrolig vakkert ;)

Skrevet
Så søt :P

Hun har den flotteste typen sobel, skikkelig rene fine farger, også de flotte tegningene i tillegg da..

Rett og slett nydelig er hun..

Ja, hun har en flott sobelfarge. Skikkelig gullsobel med en ren mørk gyllen farge. De hvite tegningene må jo bare være der :P

Jeg møtte ei lita tispe på tur i dag. To år gammel. Utrolig nydelig, og forsiktig -men samtidig veldig nysgjerrig og leken.

Elsker denne rasen, og ditt eksemplar er utrolig vakkert ;)

Ofte kan sheltien være forsiktig, Angel er stikk motsatt. Hun går bort til alt og alle, enten de har to eller 4 bein. Til og med kyr gikk greit :P . Jeg håper bare at hun utvikler seg i samme retning som nå, da blir hun vakker som voksen også.

Skrevet
Nydelig sheltie frøken! :P

Fikk ikke mindre lyst på sheltie nå akkurat :P

Søte er de ja. Nå er jeg så heldig at jeg venter nytt kull også i november. De blir også sobel og hvit.

Kjempesøt frøken! :P

Takk takk :P

Hun er NYDELIG! :shocked: Vakreste sheltien jeg har sett muligens, uten at jeg vet hvordan de skal være i forhold til standarden da! :P

Det var utrolig pent sagt av deg :P . For meg er hun blandt de vakreste av rasen. Hun har da også en god stamtavle bak seg med flotte engelske aner.

Skrevet
Se der ja er lille engelen! Skikkelig nydelig jente :whistle::ahappy: Det skal bli gøy å treffe henne og deg i Ølen til våren!

Kjekt at du liker henne :P . Tror ikke hun vil skuffe når du ser henne "live". Hun er en tøff valp som går bort og hilser på alt. Alltid like glad og fornøyd.

Der er den nye stoltheten ja! Skal bli gøy å hilse på i Stord.

Ja, må innrømme at jeg er stolt av henne ja :P . Du faller nok for henne du også :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...