Gå til innhold
Hundesonen.no

Det rareste navnet i din hunds stamtavle

Cavalier&Collie

Recommended Posts

Skrevet

Hadde vært morsomt å høre det, da :D

Jeg synes moren til vår "gamle" Lissi hadde rart navn:

Cavalinca's Moer Og Faer Sin Irilit :)

Også synes jeg tanta til nåværende Lissi har rart navn:

Cavalinca's Moer Og Faer Sin Irlit

Merkelig, hæ? de er i sleket og de har samme pappa :D

Skrevet

Faren til Puma heter Moss, og morfaren Moel Nap.. Det er vel de "rareste" (ellers så er jo Puma igrunn et ganske morsomt navn på en hund fra før da.. hehe)

Skrevet

Cita har ikke så veldig mange rare navn i stamtavlen sin :?

"

N UCH NV-00 Mambrinos Hjalmar

GB CH Cambremer Tom Cobbley of Charway

Charway Uncle Tom

GB SH CH Cambremer All That Jazz

N UCH KBHV-98 Mambrinos Veslemøy

N UCH Cuanbank Tug O`War

N UCH Gretel`s Haizel

Annvivi`s Alfa Shira

INT NORD UCH NORDV-98 Warringah`s Cobblestone

GB CH Cambremer Tom Cobbley of Charway

GB CH Warringah`s Whortleberry

N VCH Austrått`s Happy Go Lucky

Novacroft Arris

INT N S UCH N JCH N VCH Austrått`s Astra Victoria

"

Balder og Boris sin derimot:

"

N UCH Twillin Gate Silvermoon

CH Jubilee You`re the Top

CH Pouch Cove`s Favorite Son

Jubilee`s Anything Goes

CH I B-89 NED-91 BELG-91 Joringel Christmas Carol

DK CH Ursula`s Happy Hiawatha

Joringel North Country Song

Furrier`s Isola Bella

N S UCH Kanikula`s Elmer Automat

S N UCH Top Bear`s Arramac

N S UCH Bubbelina`s Chattanooga Choo Choo

N UCH Furrier`s Emma Goldman

N S UCH INT UCH NV-89-90 Nordkjerns Entertainer

N UCH Zambassadourgårdens Anna Conda

"

Hvem er det som kaller hunden sin for Elmer Automat? :roll: :)

Min neste hund skal hete "ettellerannet (kommer an på hvilket kull det er) Always On The Top" :D

Skrevet

haha! jeg kan nenvne i fleng!!

faren hans heter sondre normann( av kennel skadsemgaarden)

bestefaren heter pelle politi (av kennel cascilius)

oldemoren heter søte sara snorredatter (av kennel cascilius)

olderfaren heter håkon den gode av leite-gård(fra kennel leite-gård)

oldemoren på mor.siden tar kaka med gitte magnus lagabøter-datter!

jeg har ingen planer om å lære meg disse navnene i utenatt! :D den andre bestemoren han heter haidie håkondatter, (litt skryt) og er den mest premierte buhund.tispa i historien.. :)

Skrevet

Loke sin stamtavle:

Sire

Typhoeus At av Nagijala Sire

N.UCh.

Chac Mool C. av Nangijala

Sire

Ceres Gambler of Zoronique

Dam

N.UCh.

Black Hawkwind's Mosambique

Dam

Bente-Kim v. Lanas Hof

Sire

Jarl Wendy v. Lanas Hof

Dam

Kim v. Lanas Hof

Dam

Yggdrasil-A Sire

Taodelavie Des Terres Bergeres Sire

Imhotep de Condivicnum

Dam

F B LUXCH

Oshiwa Des Terres Bergeres

Dam

Dasgeda win for Rainbows End Sire

Niels at Skyloom de Loup at Zellik

Dam

Frostye Flickering Flame

Vet ikke hvem jeg synes har rarest navn...kanskje loke selv?:

BH Skuldh av Nangijala...

:oops: BH?Hvorfor kalle hunden BH?Nå heter alle valpene i det kullet BH først fordi det er BH kullet til Nangijala,men det må da kunne gå ann å hoppe over noen bokstavkombinasjoner....?

Skuldh vet jeg ikke hva kommer av..... :?

Mvh Annette

Skrevet

Hmm..

Diego har vel ett par rare navn i Stamtavlen..

Han heter jo Peer gynt's Cream Cake selv da..

Lai-troll's X-files

Unas greta garbo

Er en i slekta hans så har ett rått navn : Blue kiss of fire

Creme upon my soul

Han har noen kule navn til, men tror ikke dere er såå interessert i å vite. :)

Skrevet

Den hunden jeg hadde før, hadde en Mike Tyson i stamtavlen.

Og nå er det en Ta-Oya-Te-Duta i stamtavlen.. :)

Skrevet

Jeg leste i en stamtavle i dag, husker ikke hvilken rase det var engang, men hunden hette [Kennelnavn] Å såfin ! Sikkert Å kullet.. Hehe, lo lenge etter på.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...