Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring på hund


Linda Kristin

Recommended Posts

Hund nr 1 ble forsikra i Gjensidige av min far (i 1998) siden jeg bodde hjemme da. De var utrolig greie og hjelpsomme når det var noe med henne. Når jeg fikk hund nr 2 (2005), ble det Gjensidige pga tidligere erfaringer. Hunden fikk nyresvikt uten noe veldig klart svar fra obduksjonen, men Gjensidige var toppers og vi fikk pengene på konto etter ei uke. Dermed ble de andre også forsikra der. Har ingenting negativt å si om Gjensidige, har fått dekkt det meste, livmorbetennelse, fjerning av feit-kuler, jursvulter, epileptiske anfall, nyresvikt og sikkert mer også, husker ikke i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Vesta på min hund. De er greie, og har dekket både livmorbetennelse, to øyehårsoperasjoner,en utvidelse av tårekanaler og mye annet.

Ganzie har klippekort hos veterinæren, og hun har virkelig fått brukt forsikringen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt både Agria og Gjensidige, er i grunnen fornøyde med begge to. Litt mer "dill" med agria for å få igjen pengene og jeg syns ikke det var så oversiktlig med hva jeg faktisk skulle betale og ikke betale. Nå har jeg gjensidige på valpen, siden det er de jeg har brukt mest og har best erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stitch (og forrige belger'n) er forsikret i Gjensidige. Kjapp saksbehandling og OK betingelser. Må innrømme at jeg ikke har skjekket noe annet sted, fordi jeg har vært fornøyd med dem. Vet om ei som hadde sin Dobbis i Vesta og de var dyrere uten at det var noe lavere egenandel av den grunn - men prisen er vel også avhengig av rase, hva den skal brukes til osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for det meste brukt If på mine hunder, men Vida er satt i Agira. Minuset med Agria, er jo sterilisering. Det skal ganske mye til for å få igjen penger på det, så selv om Vida ble sterilisert av dyrevelferdmessige årsaker, så fikk jeg ikke det dekket siden det ikke var blitt livmorsbetennelse. Må man ikke ha godkjenning om man setter igang store ting der som MR? Husker ikke helt...

If har dekket gankse mye rart. Fått igjen mye på medisiner, og den ene gangen jeg har hatt lus på hundene, så dekket de behandlingen av det (siden det ikke var forebyggende).

Begge er raske med å få igjen penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for det meste brukt If på mine hunder, men Vida er satt i Agira. Minuset med Agria, er jo sterilisering. Det skal ganske mye til for å få igjen penger på det, så selv om Vida ble sterilisert av dyrevelferdmessige årsaker, så fikk jeg ikke det dekket siden det ikke var blitt livmorsbetennelse. Må man ikke ha godkjenning om man setter igang store ting der som MR? Husker ikke helt...

Jeg måtte ikke ha "godkjenning" for å kjøre MRI på Knøttis, men de ringte og ba dem sjekke det opp likevel, siden det er noe svinaktig dyrt å gjøre. Der skal forøvrig Agria ha cred - de dekker mer av en MRI enn gjensidige gjør pr i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker gjensidige og har alltid gjort det. alle fem her er forsikret der(4 hunder og 1 katt altså) sist jeg brukte forsikringe så var det trekking av tann og det gikk to dager fra vi leverte papirer til pengen stod på konto. Veldig rask saksbehandling kan en vel si

Har aldri fått noe unnskyldninger fra dem om at det kan ikke dekkes. Vetrinærassistenten var litt usikker på om tanntrekking ble dekket men så bare sa jeg det blir de pent nødt til for tannen var skadet, og jeg hadde rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere ha andre forsikringer i Gjensidige for å få forsikret hunden? For et par år siden mente jeg de sa det til meg, og da mener jeg å huske at jeg valgte Agria siden det var de to det sto om. Jeg tror ikke jeg blander?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere ha andre forsikringer i Gjensidige for å få forsikret hunden? For et par år siden mente jeg de sa det til meg, og da mener jeg å huske at jeg valgte Agria siden det var de to det sto om. Jeg tror ikke jeg blander?

Jeg har ingen andre forsikringer i Gjensidige enn hundeforsikringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gjensidige gir deg penger tilbake for sterilisering no matter what grunnen er (altså, det er jo alltid en grunn, medisinsk / dyrevelferdsmessig) - mens agria er ca. umulig på det?

Er det noe annet som heller mot den ene eller den andre?

I agria får man jo sånn prosentvis rabatt etter som årene går, og jeg har visst noe HD/AD greier (altså penger dekt om det blir noe behandling innen det) fordi jeg forsikret henne før fylte 4 mnd. Får man det i gjensidige? Lønner seg neppe å bytte nå... Får en vibe ala; "kommer bikkja mi til å få HD? Eller får den innbilt svangerskap og funker ikke halve året? Agria eller gjensidige?".

Er forsikret i Agria. Hadde fått penger hos de hadde ikke Luna vært så forbanna kjapp å få seg byll i trynet, under karenstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en fjorten år gammel hund som i løpet av sitt liv var hos veterinæren to ganger (utenom vaksiner og siste turen)- med en samlet sum på 3-4000 kr. Skulle han vært forsikret hele livet, ville det jo kostet minst 10 000... Så nå er jeg sterkt i tvil om jeg skal forsikre den nye hunden (har allerede en som er forsikret i gjensidige). Det blir jo en utgift på over 2000 i året. Og så er det jo egenandel på behandlinger. Hvis man da setter av 3000 i året- så blir det endel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en fjorten år gammel hund som i løpet av sitt liv var hos veterinæren to ganger (utenom vaksiner og siste turen)- med en samlet sum på 3-4000 kr. Skulle han vært forsikret hele livet, ville det jo kostet minst 10 000... Så nå er jeg sterkt i tvil om jeg skal forsikre den nye hunden (har allerede en som er forsikret i gjensidige). Det blir jo en utgift på over 2000 i året. Og så er det jo egenandel på behandlinger. Hvis man da setter av 3000 i året- så blir det endel..

Hehe lov å håpe at du er like heldig enda en gang. Ingenting er jo bedre, men kan jo komme med min skrekkhistorie da, som har avlivet 3 "unge" hunder (eldste ble 5 år yngste 1år) på halvannet år, hvorav to av dem krevde MRIundersøkelse og alle krevde flere dyre tester og behandlingsmetoder før vi fant diagnose. Med alt jeg har fått igjen av forsikringen, kan jeg glatt forsikre 5-6 hunder uten at jeg går i "minus". Her i huset kommer det ikke inn uforsikra dyr, jeg tar ikke sjansen, men jeg skjønner at folk blir frista om de aldr har hatt noen problemer med sykdom på hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1995 hadde jeg en Golden Retriever forsikret med Gjensidige. Den ble avlivet i en alder av 12 uker. Den hadde mest sansynlig vannhode, alternativet var svulst i hjernen. Gjensidige nektet å betale tilbake fordi dem mente vi hadde sendt inn forsikringspapirerene for sent, noe vi ikke hadde, så vi fikk ingenting igjen fra dem. Oppretteren derimot gav oss en ny valp av hennes neste kull. På den tiden var det mye negativ snakk om Gjensidige, men det kan ha skjedd mye innen den tid.

Nå bruker jeg Agria, men har ikke hatt behov for å bruke forsikringen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre er forsikret i Gjensidige men har ikke hatt noe behov for å bruke forsikringene enda.

Må dere ha andre forsikringer i Gjensidige for å få forsikret hunden? For et par år siden mente jeg de sa det til meg, og da mener jeg å huske at jeg valgte Agria siden det var de to det sto om. Jeg tror ikke jeg blander?

Jeg har ingen andre forsikringer i Gjensidige enn hundene, alt det andre har jeg i Storebrand nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har 4 hunder, 3 hester og 1 katt forsikret i Agria. Jeg har hatt forsikringer i Gjensidige før og har varierende erfaring med de. Jeg har vært svært uheldig og hatt mye sykdom og skader på hundene mine, av det kostbare slaget tidligere, så da jeg skulle forsikre en hest, fikk jeg ikke forsikring i Gjensidige pga tidligere utbetalinger på hund. Unødvendig å si at jeg holder meg til Agria i fremtiden også.. Sparebank1 var ok, men "glemte" å informere om ett par vesentlige punkter i en avlsforsikring.. If- bra men dyrt. Hest forsikret i IF 4000kr pr år, skiftet til Agria; økte dekningsomfanget og prisen ble 1800kr pr år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en fjorten år gammel hund som i løpet av sitt liv var hos veterinæren to ganger (utenom vaksiner og siste turen)- med en samlet sum på 3-4000 kr. Skulle han vært forsikret hele livet, ville det jo kostet minst 10 000... Så nå er jeg sterkt i tvil om jeg skal forsikre den nye hunden (har allerede en som er forsikret i gjensidige). Det blir jo en utgift på over 2000 i året. Og så er det jo egenandel på behandlinger. Hvis man da setter av 3000 i året- så blir det endel..

Hunden her er 14 måneder, og jeg har allerede fått tilbake mer enn jeg betaler i forsikring - og hun har strengt tatt ikke vært alvorlig syk. Men jeg er så "kjip" at jeg sender inn på alt, ikke bare de store tingene. Så jeg har fått dekket utgifter knyttet til en ørebetennelse, en øyebetennelse, en væskende kul, samt tre runder med urinveisinfeksjon. Det er småting, en må regne med litt barnesykdommer på en valp - men det blir brått mye penger når en skal til kontroll, oppfølging, medisiner, blabla. Så jeg tør ikke annet enn å forsikre. Jeg har forsikring i håp om at jeg ikke trenger den, men er glad for at den er i bakhånd.

Jeg har forsikring i Agria, og er så langt fornøyd med rask behandling og ingen spørsmålstegn ved det jeg ønsker å få tilbakebetalt for.

Det er klart det er ting de ikke dekker, men ingen dekker alt.

Even er forsikret i Gjensidige, men da ha fylte ti år nå gikk forsikringen ut. Hos Agria hadde han fremdeles hatt en viss forsikring, om jeg ikke har lest helt feil. Hvis noe alvorlig skjer, vil vi neppe operere en så gammel hund - men rent prinsipielt er det ingen grunn til at ikke han skulle kunne være forsikret enda, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en fjorten år gammel hund som i løpet av sitt liv var hos veterinæren to ganger (utenom vaksiner og siste turen)- med en samlet sum på 3-4000 kr. Skulle han vært forsikret hele livet, ville det jo kostet minst 10 000... Så nå er jeg sterkt i tvil om jeg skal forsikre den nye hunden (har allerede en som er forsikret i gjensidige). Det blir jo en utgift på over 2000 i året. Og så er det jo egenandel på behandlinger. Hvis man da setter av 3000 i året- så blir det endel..

Jeg ville heller sett på min egen økonomi, enn hva slags hunder du har hatt før. Den dagen jeg har økonomi til å ta operasjoner og dyre undersøkelser på strak arm, kommer jeg nok til å droppe forsikringen. Men på et studentbudsjett er dette vanskelig og egentlig litt gambling. Når jeg i tillegg har to hunder som sikkert ikke vegrer seg for å bli syke samtidig kan jeg ikke ta sjansen. Valpen min brakk en klo nå, og det ble tilsammen for operasjon, oppfølging og utstyr ca. 3000 kroner. Jobber man og har en stor sparekonto er jo ikke det noe problem. Så svaret mitt er vel at om du har en stor sparekonto og en ordnet økonomi hvor store og uventede utgifter ikke skaper problemer, da skjønner jeg at du dropper det. Har du ikke det ville jeg nok vurdert forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en fjorten år gammel hund som i løpet av sitt liv var hos veterinæren to ganger (utenom vaksiner og siste turen)- med en samlet sum på 3-4000 kr. Skulle han vært forsikret hele livet, ville det jo kostet minst 10 000... Så nå er jeg sterkt i tvil om jeg skal forsikre den nye hunden (har allerede en som er forsikret i gjensidige). Det blir jo en utgift på over 2000 i året. Og så er det jo egenandel på behandlinger. Hvis man da setter av 3000 i året- så blir det endel..

Så har du de gangene hvor man må ut med 20/30/40 000 da for at hunden skal overleve.

Det er derfor jeg forsikrer.

Småsummene klarer jeg alltids å få skviset ut av lommeboka. Verre med de store smellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...