Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av valpehalsbånd

HelleH

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på hvordan halsbånd dere bruker/brukte på valpene deres. Var det sånn kjettingting, lær, stoff, sele?

Hva mener dere fungerer best på en valp?

Takker masse for deres meninger :D

Skrevet

Jeg mener å ha lest at det første halsbåndet bør være ganske mykt, altså ikke kjetting o.l. Jeg bruker ett mykt, smalt ett i hvertfall. Jeg vet ikke riktig hva slags stoff det er... nylon kanskje?

Skrevet

Jeg synes det er best med sele på valp jeg. Da slipper du å tenke på rykk og napp ifht nakken, og når/om du velger å bruke langline (f.eks til trening på innkalling) er sele et "must". :D

Skrevet

Norma arvet et lite lærhalsbånd etter Orry hun, liten vits å kjøpe nytt når jeg hadde et kjempefint halsbånd fra før av :D

Skrevet

Et billig og mykt et :D

Ingen vits i å kjøpe noe dyrt de to første halsbåndene, de vokser så fort ut av dem uansett. Samt de blir møkkete, kanskje litt tygd på og slikt.

Skrevet
Et billig og mykt et :D

Ingen vits i å kjøpe noe dyrt de to første halsbåndene, de vokser så fort ut av dem uansett. Samt de blir møkkete, kanskje litt tygd på og slikt.

Kremt.... Husker noe om et Ezydog halsbånd???

IMG_3416.jpg

Skrevet
Ja, det var jo billig?? :D

...var det ikke det da? Husker ikke engang jeg. Men kan ikke ha vært superdyrt.

Host.

Mener det kostet 249,- men at du fikk det for 199,-

Det er jo ikke dyrt!

Skrevet

Usj, burn :D

Men folkens: Jeg HADDE tenkt til å kjøpe billig lite halsbånd, før Martine overbeviste meg om at jeg måtte ha det der rosa, og ga meg rabatt. Så det!

Skrevet

Jeg brukte samme som IW hadde til Siri, Ezydog. Senere byttet jeg til rundsydd skinnstrup fordi det så penere ut på min som har en del pels rundt nakken, men min gikk heldigvis fint i bånd fra fødselen av (:D) ellers hadde jeg nok ventet med strupen og fortsatt med Ezydoghalsbåndet.

Skrevet

Helt fra vi kjøpte Eira har vi hatt et skinnhalsbånd fra Felleskjøpet. Vi kjøpte nytt halsbånd i går, sånn regulerbart. Dette fordi skinnhalsbåndet er nesten for lite. Nest ytterste hakk nå! Da er det jo større fare for at den åpningen åpner seg av seg selv også.. Men det regulerbare vi har kjøpt nå, er sånn "klikk" greie :D

Guest lijenta
Skrevet

Valpene her har altid fått et skinn halsband som er enkelt og som blir kjøpt nytt for hver hund. Disse tar jeg vare på som et minne. Senere så kjøper jeg de halsband som "kremt" vi trenger som er holdbare til gjerne flere hunder.

Skrevet

Når rottisen min var liten *savne* kjøpte eg ett billig grønt nylon halsbånd m/kobbel. Etter det gikk det i lærhalsbånd frem til han var voksen.

Bulla mi fikk ett pent rosa lær (?) halsbånd med søte sølvfarga bein på. Vokste dessvere ut av det for noen dager siden, så bruker ett tykt blått nylon halsbånd nå.

Skrevet

Jeg brukte kaninsele på Ozzie når han var liten..det var det eneste som passet :)

Etterhvert som han vokste gikk vi over til en puppia-sele og helt vanlig halsbånd i nylon.

Skrevet

Billig regulerbart nylonhalsbånd. var kanskje 4-5 mm tykt. Med klips og bilde av en yorkshire terrier på :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Aysha hadde et altfor stort Gresshoppa de første måndene. Hun fikk et Hurrta (det myke med refleks) da hun var ferdig med den verste "herpe" alderen. Oscar hadde et i mykt skinn og et Hunter (tror jeg) nylon halsbånd med klips.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...