Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon Av Min Kanin


Tuskelusken

Recommended Posts

Snoopy er blanding mellom dvergvedder og "vanlig" kanin. Hun er svart med noen hvite hår her og der.

Da vi hentet henne måtte vi lete etter henne i en stall fordi hun hadde rømt. Hun som eide den hadde reist bort med hesten sin så de som passet den i menst (til jeg kunne hendte henne), hadde glemt å lukke buret helt. Og de som passet henne var ikke hjemme så vi måtte lete alene. Men vi fant ikke Snoopy, så vi skulle akuratt til å kjøre da vi så henne ute. Jeg brukte en evighet på å prøve å få tak i henne og pappa sa jeg måtte gi opp. Men jeg klarte ikke å gi opp. Jeg hade ønsket meg kanin så lenge og jeg klarte ikke bare dra hjem. Men plutselig så bare ga Snoopy opp. Hun satte seg i gresset, nesten der jeg fant henne, og der ble hun til jeg fikk tak i henne. Og gjett om jeg var stolt da jeg gikk mot bilen med en kanin i armene.

Nå bår Snoopy ute i utebur på terassen. Jeg er så glad i henne. Snoopy er bare så søt.

Min hjemme side er www.blakk-hest.piczo.com

Der ser dere bilder av de andre dyrene mine og. :D

post-4824-1225044615_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Jeg har 2 kaniner, de heter Milli og Minni. Hvilken type rase er Snoopy? Mine er løvehode hermelin og dvervedder.

Jeg har ingen gøy historie med hvordan jeg fikk meg kanin bortsett fra at jeg gikk i dyrebutikken for å få marsvin når jeg så Milli og måtte bare ha henne sånn at mamma kjørte meg opp seinere og jeg måtte mase litt men jeg klarte å få henne til å si ja og det var hvordan jeg fikk Milli. Minni var bare at jeg burde ha 2 stykker sånn at mamma sa ja med en gang, pappa hadde ingen stemme i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Skjønner jeg godt.. Jeg savner den forrige Hermelinen min Gråtass kjempemye! :blink:

10 år ble han... :D

Men hva er det du har i bunnen av buret til kaninen du har nå? :yes: Jeg har alltid ønsket meg en blanding av dvergvedder og løvehode, hvit med brune flekker og sånn søtt hår på hode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ingenting i bunnen av buret. Bare trepellets i doen og han går bare på do der.

Du hadde kaninen din i ti år, men jeg hadde Snoopy litt mer enn en måned. Jeg synest det var helt forferdelig da det skjedde og jeg var skjelven i flere dager etterpå. Og noe sånt skal ikke skje med Bambi! Det orker jeg ikke.

Her er forresten flere bilder av Snoopy. Jeg hadde bare ett fra før fordi jeg ikke visste hvordan jeg skulle få bildene små.

5cdduq.jpg

208v4uw.jpg

2hgr7dy.jpg

17bh95.jpg

51aa84.jpg

Jeg hadde egentlig mange fler, men broren min klarte å slette alle bildene mine. Alle bildene jeg har tatt fra august ble borte og det verste var at jeg mistet alle bildene av Snoopy. Ikke nok med at hun døde, jeg mistet alle bildene også. :) Men noen klarte jeg å hente igjen fra kanin.org, men de ble litt små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...
Men avispapir blir jo så vått og lukter fort vondt... Hvis han er renslig trenger du jo ikke ha noe i bunnen. :)

Det blir like vått som alt annet, og lukter like vondt. Eller? Han er ikke renslig, det er derfor jeg må ha noe i bunnen, hvis ikke må jeg ha den i badekaret når jeg skal skifte på ham. Avispapiret trekker liksom til seg tisset.

Han er blitt mer renslig enn han var før, for nå tisser han ikke i høyet han skal sove i. Han tisser i hjørnet ved siden av tissekassa og bruker kassa som seng .. :)

Noen tips om hvordan jeg kan gjøre han renslig?

Hvis dette ble for OT, kan jeg slette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...