Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 25.-26. Oktober


Peers

Recommended Posts

Jeg var der bare søndag, og da synes jeg det var greit nok. Litt trangt, men jeg har vært borti verre.. Mitt inntrykk, etter å ha snakket med både utstillere, dommere og ringsekretærer er at det var mye verre på lørdag? Da var ikke jeg der, så om det stemmer vet jeg jo ikke :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar
Altenative er jo at NMK arrangerer over to dager, og Dalmis over to dager. Ikke noen dobbelutstilling, men ettersom det er så "sentralt" så hadde det nok kommer nok folk uansett.

Jupp, tror det er det beste - de kan jo ta hver sin helg, det er ikke sååå mye utstillinger nå på høsten. Det vil selvfølgelig bli dyrere for dem, men jeg vet også om utstillere som ikke orker å delta fordi det er så trangt - så kanskje hadde de fått noen flere påmeldte også. I hvert fall at det hadde gått opp i opp med de som ikke reiser langt når det ikke er dobbeltutstilling.

Eller, så kan de finne et utstillingssted til, ha utstilling begge dager - men at gruppene går motsatt dag. Altså at gruppe 2 går lørdag hos den ene og søndag hos den andre, så får en to utstillingssjanser. Et samarbeid på forskjellig sted.

Jeg var der bare søndag, og da synes jeg det var greit nok. Litt trangt, men jeg har vært borti verre.. Mitt inntrykk, etter å ha snakket med både utstillere, dommere og ringsekretærer er at det var mye verre på lørdag? Da var ikke jeg der, så om det stemmer vet jeg jo ikke :whistle:

Vi hadde ring innerst i hallen begge dager, og jeg synes det var møkktrangt å komme seg derfra og ut for å lufte hunder, kjøpe mat, gå på do, what ever. Det virket også som om det var flere store raser innerst - det er lettere å passere fem papillon enn fem pyreneerhunder. For jeg følte hallen var romsligere i nederste halldel, sammenlignet med der vi var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, tror det er det beste - de kan jo ta hver sin helg, det er ikke sååå mye utstillinger nå på høsten. Det vil selvfølgelig bli dyrere for dem, men jeg vet også om utstillere som ikke orker å delta fordi det er så trangt - så kanskje hadde de fått noen flere påmeldte også. I hvert fall at det hadde gått opp i opp med de som ikke reiser langt når det ikke er dobbeltutstilling.

Eller, så kan de finne et utstillingssted til, ha utstilling begge dager - men at gruppene går motsatt dag. Altså at gruppe 2 går lørdag hos den ene og søndag hos den andre, så får en to utstillingssjanser. Et samarbeid på forskjellig sted.

Også har du sånne som meg som ikke vil bruke hele helgen i en hall. Jeg hadde da meldt på begge utstillingene om det var to forsjellige helger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med masse gode resultater alle sammen :whistle:

Tja...

Gikk vel helt OK for vår del. Lørdag ble Dennis Beste hannhund og BIM, mens Mille "bare" ble nr 3 i JK m HP. Er vel hennes dårligste plassering so far, og uten noen begrunelse, for kritikken var knallgod.

Enkelte ganger lurer jeg på om dommere blir litt usikre når det dukker opp farger de ikke har sett så mye før. Men for all del. En skal jo ikke sutre over en HP på en junior heller.

Må forøvrig skryte av premieboden og sløyfene til miniatyrhundklubben! Snakker om å slå på stor-tromma!

Premiene dagen etter var av en litt øh... annen kvalitet. Mer innenfor "normalen". SOm ikke alltid er like festlig.

Søndag ble Dennis 2 i CHK med CK og 3 BHK, mens Mille ble 2 i JK med CK og 3 BTK.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma: dommere er rare dyr. X'en fortjener ikke en blå, men sies det ikke at alle gode hunder får en blå en eller gang da? Jeg går bare og venter på Normas blåslufse (negativ, neeei da :whistle:)... Synd vi ikke fikk sett deg og Even i BIS veteran, men utålmodige (og snille) sjåfører krever sitt :D

Alle gode hunde rfår minst 1 blå! (Min har 3, så han må jo være DØDsGOD! :P

Men er jeg den eneste som mener at 1600 påmeldte er ALTFOR mange i Letohallen? Det var så trangt at det var en gru, og jeg skulle likt å høre hva brannvesenet eventuelt hadde hatt å si om de hadde sett hvordan det så ut i hallen. Jeg kommer aldri til å melde på der igjen hvis det ikke settes et fornuftig tak på antallet påmeldte. Det var helt horribelt trangt i "gangene" mellom ringene, og mynderingen var latterlig liten - hvordan skal man få vist fram bevegelsene til store, langbeinte hunder i en ring på størrelse med et middelstort frimerke??

Nei, takke meg til utendørsutstillinger...

Helt enig! Det "verste" er at jeg flere ganger har opplevd at chaihuahuaen har fått større ring en f.eks flat/berne etc. DET er jo sykt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Det "verste" er at jeg flere ganger har opplevd at chaihuahuaen har fått større ring en f.eks flat/berne etc. DET er jo sykt?!

Vi fikk en ring som passet meg og hundene min bra (men så er hun ikke så stor heller da). Må si at jeg ikke misunte Grandisene som skulle vise seg i samme ring som oss etterpå :P Vi var glade for å være først i ringen før det ble altfor trangt der inne i hjørnet.

Jeg må også innrømme at jeg ble overrasket over at folk gikk gjennom ringen med hunden sin for å skulle sette seg på andre siden samtidig som jeg skulle løpe for å vise bevegelsen for dommeren. Måtte nesten løpe rundt dem jo :whistle: Er det vanlig at man kan oppleve slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Vi fikk en ring som passet meg og hundene min bra (men så er hun ikke så stor heller da). Må si at jeg ikke misunte Grandisene som skulle vise seg i samme ring som oss etterpå :P Vi var glade for å være først i ringen før det ble altfor trangt der inne i hjørnet.

Altså, det ER trangt i Letohallen, og det er jo noe alle vi som har holdt på en stund vet om, men vi melder på år etter år. Nei, ringene var ikke allverden, men det var god plass mellom ringene til folk og dyr, i alle fall oppe og det var hyggelig. Søndag stilte jeg ikke noen ting jeg for jeg trodde ikke kneet mitt holdt, da var det også nede i kjelleren og det var klaustrofobisk, men ringene var i alle vall lange *ler* - søndagen var det relativt små ringer, men jeg stilte en stor champion hannhund med skikkelig gangverk og det var allikevel ikke vanskelig å få frem bevegelsene hans selv om ringen var liten. Jeg skal imidlertid innrømme at jeg er skrekkelig glad det bare var fire hanner i ringen på det meste - alt annet ville vært slitsomt.

Jeg må også innrømme at jeg ble overrasket over at folk gikk gjennom ringen med hunden sin for å skulle sette seg på andre siden samtidig som jeg skulle løpe for å vise bevegelsen for dommeren. Måtte nesten løpe rundt dem jo :whistle: Er det vanlig at man kan oppleve slikt?

Vel, nei - det er ikke så vanlig - men jeg hadde jo brøla til dem at de skulle flytte seg jeg *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig overrasket over hvor LITE kaotisk det var når man ser på antall påmeldte. Jeg har definitivt vært borti langt verre utstillinger i Letohallen. Nå har jo også parkeringen blitt mye mye bedre enn den var tidligere, så jeg synes det i grunnen er et bra utstillingssted sånn sett (og da tar jeg selvsagt ikke i betraktning at det er bare 20 min hjemmefra liksom :whistle: ).

Premiene på lørdag var forresten veldig stilige ! Jeg kom hjem med ei stor, flott krystallskål (som passet perfekt til en pose julegodt fra Nidar :rolleyes: ) og en stor og fin vinkaraffel i tillegg. Jeg tror faktisk jeg er riktig fornøyd med både resultater og arrangement, jeg :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det ER trangt i Letohallen, og det er jo noe alle vi som har holdt på en stund vet om, men vi melder på år etter år. Nei, ringene var ikke allverden, men det var god plass mellom ringene til folk og dyr, i alle fall oppe og det var hyggelig. Søndag stilte jeg ikke noen ting jeg for jeg trodde ikke kneet mitt holdt, da var det også nede i kjelleren og det var klaustrofobisk, men ringene var i alle vall lange *ler* - søndagen var det relativt små ringer, men jeg stilte en stor champion hannhund med skikkelig gangverk og det var allikevel ikke vanskelig å få frem bevegelsene hans selv om ringen var liten. Jeg skal imidlertid innrømme at jeg er skrekkelig glad det bare var fire hanner i ringen på det meste - alt annet ville vært slitsomt.

Der har du grunnen til at jeg nesten er "glad" den ikke var for oss. Sikkert 15stk i AK tispe, minst. Ja, du kan dele opp, men på plasseringa må liksom alle med rød inn da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke hvor jeg hadde sett deg før... :P også når du gikk med Dalmisen også, da skjønte jeg enda mindre :whistle:

Men da er det altså her jeg har deg fra da :D;)

Da fikk du vel med deg min veldig fine opptreden i BIG ringen da :blush: Ble rimelig forvirra :D

Hehe du så litt forvirra ut ja ;) Du så meg med dalmis ja, jeg pleier aldri å gå inn i ringen med sånne klær altså, men eieren trodde ikke at begge skulle få ck ;P

Dette med at de har en uts.dag hver har vel også noe med at de hjelper hverandre, nmhk står i parkeringen når ndk har utst. og omvent :P Blir kanskje litt vanskelig å gjøre dette over to helger? Pluss at det blir dyrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det inn med X'en i junior, seks tisper påmeldt i klassen, og jeg tenker at om han er opptatt av bevegelser ryker vi rett ut - for X'en er type penest oppstilt for tiden... :whistle: Litt sånn ung og ustabil i beina, kan du si...

Vi kommer bort til dommerbordet, dommer dikterer noe med en gang, før han kommer bort til oss for å gå over hunden. Spør om alder, jeg svarer 14 måneder, hvorpå han utbryter at det var da en veldig stor, voksen og ferdig berner til å være bare fjorten måneder! "Bare vent til vi begynner å løpe du", tenker jeg mutt, "så skal du få se hund som ikke er ferdig utviklet!" (tenker jeg altså, jeg har ikke noe behov for å fortelle dommeren om hundens feil, det får h*n finne selv! :P )

Men neida, vi får rødt. Vi er tre i klassen som har fått rødt, og rimelig kjapt setter dommermannen oss opp først! Og jaggu vanker det ikke CK også!

For å gjøre historien kort, så ender vi som 4 BTK, slått av tre voksne åpenklassetisper, hvor to av dem sto for championatet, så jeg er ikke annet enn superfornøyd!

I kritikken står det forresten "jevne bevegelser", og jeg lurer på om det betyr "jevnt dårlige bevegelser", eller om kanskje jeg er litt for streng med dyret mitt?

Siri ble utskremt som fotograf, tusen takk for hjelpen!

DSC_4177b.jpg

DSC_4171b.jpg

(Klippet ganske mye av innlegget ditt nå, håper det er greit.)

At X'en ble 4btk fikk jeg ikke med meg! Gratulerer!

Nydelig bilde av Even, han er virkelig flott han.

Her er et bilde av han i ringen på lørdag

DSCF2502.jpg

(Du får sifra om du vil jeg skal slette det)

Og et bilde av Bella

DSCF2554.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Klippet ganske mye av innlegget ditt nå, håper det er greit.)

At X'en ble 4btk fikk jeg ikke med meg! Gratulerer!

Nydelig bilde av Even, han er virkelig flott han.

Takk for det - morro med bøtteplass på ungkua, kanskje vi kan karre til oss en plass på mestvinnendelista blant øverste halvdel? (Topp 30 av 60, grovt regnet, tror vi lå på 32. plas ved siste sjekk)

Og Even, Even er så vakker og god at jeg får klump i halsen og tårer i øynene av å tenke på det, og jeg skulle gitt mye for å ha hatt noe etter ham...

Takk for bildet av ham, det er kopiert og lagret, jeg er litt sentimental nå og hamstrer alt jeg kan få av ham. Han er sprek og i fin form, men hver dag er likevel en gave. :P

Surt med flat rød av en dommer som ga CK til Bella for to måneder siden, men sånn er det jo av og til... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...