Lola Pagola Skrevet 21. Oktober 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Dalmisen ligger under gruppe 9, selskapshunder... Nei, de gjør ikke det. De går i gruppe 6. FCI`s standard 153 Gruppe 6/4Hentet fra dalmatinerklubbens nettsider. Tror nok de vet i hvilken gruppe rasen sin hører hjemme
MarieR Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Nei, de gjør ikke det. De går i gruppe 6. Oi! I den ene raseboken min står de under gruppe 9, men burde vel skjønt at jeg burde tatt den med en klype salt
Djervekvinnen Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 1. Hvit gjeterhund 2. Dobermann 3. Manchester terrier 4. Dachs langhår 5. Alaskan malamute 6. Dalamtiner 7. Weimaraner langhår 8. vet ikke 9. Stor puddel 10. Greyhound
Lola Pagola Skrevet 21. Oktober 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Oi! I den ene raseboken min står de under gruppe 9, men burde vel skjønt at jeg burde tatt den med en klype salt Hehe lov å ta feil:)
Gjest Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Hollandsk Gjeterhund 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Smoushond 3 Terriere (FCI gruppe 3) Manchester Terrier 4 Dachshunder (FCI gruppe 4) Standard korthåret dachs 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) Alaskan Malamute 6 Drivende hunder og sporhunder (FCI gruppe 6) Rhodesian Ridgeback 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Vorsteh Korthåret 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Luna 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) Kromfohrländer 10 Mynder (FCI gruppe 10) Whippet
ingerlise Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gruppe 1 Lancashire heeler Gruppe 2 Dansk-svensk gårdshund/ Newfoundlandshund Gruppe 3 Borderterrier Gruppe 4 Dvergdachshund strihåret Gruppe 5 Shiba Gruppe 6 beagle Gruppe 7 weimaraner Gruppe 8 welsh springer spaniel Gruppe 9 bichon havanais /Puddel Gruppe 10 Irsk ulvehund/ Italiensk mynde Vanskelig å velge ja.
Linda Kristin Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Border Collie 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Bullmastiff 3 Terriere (FCI gruppe 3) Tysk Jakt terrier 4 Dachshunder (FCI gruppe 4) Dvergdachshund langhåret 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) Alaskan Malamute 6 Drivende hunder og sporhunder (FCI gruppe 6) Dalmantiner 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Gordon setter 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Spansk vannhund 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) Mops 10 Mynder (FCI gruppe 10) Saluki
Leffy Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gr. 1: Shäferhund Gr. 2: Dogo Canario Gr. 3: Straffordshire Bull Terrier Gr. 4: Dalmatiner Gr. 5: Alaskan Malamute Gr. 6: Luzernerstøvel Gr. 7: Irsk Rød og Hvit Setter Gr. 8: Labrador Retriver Gr. 9: Fransk Bulldog Gr. 10: Irsk Ulvehund Har jo Aussie fra Gr 1 og Rottweiler fra Gr 2. Så da valgte jeg andre fra den gruppen som jeg kunne tenkt meg!
-Mia Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Schäferhund 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Hovawart 3 Terriere (FCI gruppe 3) Irsk terrier 4 Dachshunder (FCI gruppe 4) Langhåret dachs 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) Alaskan Malamute 6 Drivende hunder og sporhunder (FCI gruppe 6) Rhodesian Ridgeback 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Irsk setter 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Golden Retriever 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) -Pass 10 Mynder (FCI gruppe 10) Saluki Edit: Andrea; pomme hører vel til i gruppe 5 ikke gruppe 9?
Guest 2ne Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Oi! I den ene raseboken min står de under gruppe 9, men burde vel skjønt at jeg burde tatt den med en klype salt De var i gruppa med selskapshunder før, da jeg var ung eller noe sånt, tror jeg
PsychoLynx Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gr1: Hvit Gjeterhund Gr2: Hovawart Gr3: Amstaff egentlig, men siden vi bor i Norge.. Staff bull Gr5: Den dagen jeg går 2 mil om dagen SKAL jeg ha en Malamute Gr6: Ridgeback Gr7: Weimaraner Gr8: (Gylden) Flatcoated Retriever Gr9: Chi Gr10: Jeg vet egentlig ikke forskjell på dem, men en liten korthåret en
Hundepsyk Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gruppe 1: Welsh Corgi Pembroke Gruppe 2: Leonberger Gruppe 3: Irish Glen of Imaal Terrier Gruppe 4: Kanindachshund langhåret Gruppe 5: Alaskan Malamute Gruppe 6: Basset Hound Gruppe 7: Weimaraner Gruppe 8: Golden Retriever Gruppe 9: Chinese Crested Gruppe 10: Afghansk Mynde. Bare "kjente" raser, jeg er litt kjedelig
Yodel Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gruppe 1: Shetland Sheepdog Gruppe 2: Boxer Gruppe 3: Fox Terrier Gruppe 4: Korthåret Dvergdachs Gruppe 5: BASENJI! Gruppe 6: Rhodesian Ridegeback / Dalmantiner Gruppe 7: Irsk setter/ Weimaraner Gruppe 8: Portugisisk Vannhund Gruppe 9: Dverg el. mellom puddel Gruppe 10: Saluki / Whippet Også her er det kun Basenji som egentlig er aktuelt, men plukket ut den (de) i hver gruppe som appelerer mest til meg.
Raksha Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gruppe 1: Malinois Gruppe 2: Riesen, salt pepper om jeg skal ta en jeg ikke har fra før. Gruppe 3: Parson Russelterrier Gruppe 4: Dachs, strihåret Gruppe 5: Siberian husky Gruppe 6: rhodesian ridgeback Gruppe 7: Strihåret vorseth eller korthåret weimeraner Gruppe 8: curly coated retriever Gruppe 9: Petit Brabancon Gruppe 10: Greyhound Det skumle er jo at jeg har vurdert alle minus en av rasene på lista.
Elinhe Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 De fleste valgene er ut i fra utseende.. Er ikke alle raser jeg kan så mye om. Gruppe 1: Saarloos wolfhound Gruppe 2: Cane corso Gruppe 3: Amerikansk staffordshireterrier Gruppe 4: Dvergdachshund langhåret Gruppe 5: Canaanhund, Finsk lapphund og Shiba - greier ikke bare en her Gruppe 6: Rhodesian ridgeback Gruppe 7: Breton Gruppe 8: Nova Scotia duck tolling retriever, Kooikerhund Gruppe 9: Tibetansk spaniel Gruppe 10: Whippet
Ingvild Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gruppe 1 - australsk kelpie Gruppe 2 - riesenschnauzer Gruppe 3 - staffordshire bull terrier Gruppe 4/6 - otterhound Gruppe 5 - lapsk vallhund Gruppe 7 - italiensk spinone Gruppe 8 - curly coated retriever Gruppe 9 - tibetansk terrier Gruppe 10 - skotsk hjortehund
Carina Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gr. 1: Groenendael, Australsk Kelpie Gr. 2: Dobermann, Riesenschnauzer (sort) Gr. 3: Cairn Terrier Gr. 4/6: Egentlig ingen, men måtte jeg valgt så kanskje en Rhodesian Ridgeback. Gr. 5: Egentlig ingen her heller, men Alaskan Malamute eller Basenji Gr. 7: Vorsteher, korthåret Gr. 8: Cocker Spaniel eller Welsh/Engelsk Springer Spaniel fra jaktlinjer Gr. 9: Papillon/Phalène Gr. 10: Greyhound eller Whippet evt. en av de andre korthårete myndene + langhåret saluki.
xxx12345 Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gr. 1: Australsk Kelpie Gr. 2: Dvergschnauzer Gr. 3: Manchester Terrier Gr. 4/6: Dalmantiner Gr. 5: Basenji Gr. 7: Weimaraner langhår Gr. 8: Welsh Springer Spaniel Gr. 9: Absolutt ingen formening.. Gr. 10: Greyhound
Kristiin Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 1 Bruks-, hyrde- og gjeterhunder (FCI gruppe 1) Aussie, Mudi, Groendael/tervurene, 2 Pinscher-, schnauzer-, molosser og sennenhunder (FCI gruppe 2) Riesenschnauzer, Boxer, Dalmatiner 3 Terriere (FCI gruppe 3) Weaten terrier, staffe, 4 Dachshunder (FCI gruppe 4) fårster? 5 Spisshunder (FCI gruppe 5) japansk spisshund 6 Drivende hunder og sporhunder (FCI gruppe 6) fårster? 7 Stående fuglehunder (FCI gruppe 7) Engelsk setter (så klart ) 8 Apporterende hunder (FCI gruppe 8) Portis, og jaktlabbe 9 Selskapshunder (FCI gruppe 9) tibbe, papillon, boston terrier 10 Mynder (FCI gruppe 10) grayhound Gruppe 11 - Blandingshunder ...
SFX Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gruppe 1: Jeg liker ikke pelsstell og aner ikke noe om gemytt, men ut fra tiltalende eksteriør: OES eller PON Gruppe 2: Om jeg skal se bort fra berner, må det bli en entlebucher sennenhund Gruppe 3: West highland white terrier er den søteste, men jeg er ingen terrierperson om westien er en typisk terrier Gruppe 6/4: Beagle er noe av det søteste i denne gruppa, men hva skal jeg med en jakthund? Gruppe 5: Samojeden er lekker, men jeg er ikke aktiv nok for en slik hund Gruppe 7: Italiensk spinone er en kul raggesak! Gruppe 8: Amerikansk cocker spaniel er jo pen å se på, og kanskje så utstillingsfisert at en slipper fugleinstinktet? Men pelsen... Gruppe 9: Jeg har shih tzu på samvittigheten, men er ikke noen pelsstellsdame og er litt fascinert av boston terrier og mops - styggsøte saker Gruppe 10: Afghansk mynde, uten tvil! Men jeg må hyre frisør...
Peers Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Dette blir litt tilfeldig utvalg, det er mange av disse rasene jeg neppe kommer til å ha Gruppe 1: Denne var faktisk vanskeligst... BC, kelpie, mudi, pumi? Pyreneisk gjeterhund eller aussie? Gruppe 2: Rottweiler Gruppe 3: Norfolk Terrier Gruppe 6/4: Dalmatiner Gruppe 5: Lapsk Vallhund Gruppe 7: Vanskelig... Kleiner Münsterlender. Gruppe 8: ESS selvfølgelig, men om jeg må velge noe annet; field spaniel eller curly coated retriever Gruppe 9: Løwchen eller puddel Gruppe 10: Whippet
Havana Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Dette er egentlig ganske vanskelig å svare på. Jeg er litt schizofren når det gjelder hvilke hunder jeg liker utseendet på og hvilke jeg liker temperamentet på, så da blir det vanskelig å velge. Her har jeg stort sett (men ikke 100% konsekvent) latt temperamentet få avgjøre valget: gr 1: bearded collie gr 2: riesenschnauzer gr 3: wheaten terrier gr 4: eh... dachs...? gr 5: finsk lapphund gr 6: petit basset griffon vendeen(??) (Har egentlig veldig liten kjennskap til hundene i denne gruppen.) gr 7: kleiner münsterländer gr 8: portugisisk vannhund gr 9: bichon havanais / storpuddel gr 10: whippet / saluki
jaktlykke Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 1. Korthåret collie 2. Boxer 3. Bullterrier 6/4: Petit Basset Griffon Vendeen 5: Alaskan Malamute 7: Stabyhoun 8. Welsh Springer Spaniel eller Wachtelhund 9. Storpuddel 10. Sloughi Det gleder meg å se at flere av dere har skrevet opp stabyhoun - mulig Amigo har vært med å "reklamere" for rasen?
Izziebelle Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 1. Korthåret collie 2. Boxer 3. Bullterrier 6/4: Petit Basset Griffon Vendeen 5: Alaskan Malamute 7: Stabyhoun 8. Welsh Springer Spaniel eller Wachtelhund 9. Storpuddel 10. Sloughi Det gleder meg å se at flere av dere har skrevet opp stabyhoun - mulig Amigo har vært med å "reklamere" for rasen? Det har han til de grader.. Vakre er de og etter hva jeg har sett/hørt her veldig fine brukshunder
helle Skrevet 21. Oktober 2008 Rapporter Skrevet 21. Oktober 2008 Gr. 1:Pyreneisk Gjeterhund Gr. 2: Dvergpinscher Gr. 3: Ingen Gr. 4/6: Ingen Gr. 5: Basenji Gr. 7: Ingen Gr. 8: Kooikerhund Gr. 9: Chinese Crested Gr. 10: Whippet
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar