Gå til innhold
Hundesonen.no

Hei


Carr

Recommended Posts

Jeg er en student på 20 år, har samboer og flyttet til Trondheim fra Oslo for ca. 1 år siden.

Er for tiden hundeløs, dessverre, men er på jakt etter en ny hund. Føler bare for at det er så vanskelig å time studietid og valp. Men skal nok få det til =)

Jeg er så altfor glad i alle hunder så når det gjelder valg av hunderase så står jeg jo mellom så og si alle rasene som finnes, men i mellomtiden så får jeg sitte her inne å misunne alle som har hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det lar seg gjøre, men da må man skaffe seg en valp i løpet av feriene, for eksamene kommer snikende så vanvittig fort.. Vil nok tro at dressur kan være tidskrevende. Håper på valp i bursdagsgave da.. Men må ikke ha noen høye forventninger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe jeg har ønsket meg valp i bursdagsgave siden jeg var 5 år, hvert år på toppen av lista. Men neida... så i sommer tok jeg saken i egne hender.

Du har nok rett i at akkurat denne tiden er vel ikke den beste å skaffe en liten en på, jeg er veldig glad for at jeg fikk sommeren på meg, tror ikke jeg hadde klart det hvis ikke, eller hadde jo klart det, men tror ikke jeg ville fått den hunden jeg ville ha av det.

Blir spennende å se hvilke raser du sirkler deg inn på etterhvert da, er det noen spesielle som skiller seg litt ut eller? Noe du ikke vil ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noen jeg vil ha ja... I løpet av det siste døgnet har jeg havnet på norwich terrier, har også sett litt på affenpinscheren, synes den er så rar at det er sjarmerende. Har jo havnet på en liten hund, men det er fordi jeg føler for at det kan være litt feil å ha en stor hund i en leilighet på 50 kvadratmeter. Tror jeg havner på norwich terrieren, men det er så få oppdrettere av dem :lol: Kunne jo nevnt et par 100 hunderaser til som jeg ønsker meg.. hihi. Ser at du har dalmantiner, de er en av dem.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med liten leilighet spiller egentlig ikke så stor rolle, hunden skal jo uansett være rolig inne. Men store hunder tar jo mer plass da (duh:P) , men det kommer egentlig mer ann på rase enn på størrelse. Bor ikke så veldig stort jeg heller, to små soverom, og stue og kjøkken i ett, deler med en jente som har en golden retriver, og det går kjempefint, to relativt store hunder. Lufteturer må jo hunden ha uansett størrelse.

Bodde et par uker før jeg fant dette på 12 kvm, et lite rom, og hadde det ikke vært for at det var et fælt sted, og jeg var heldig som fant dette, hadde jeg kanskje bodd der enda. Men selvsagt, det var jo ingen drømmesituasjon verken for meg eller gutten, men det gikk. Det kjedelige var jo å bo i andre etasje og ikke bare kunne slippe ham ut, ikke at rommet var lite.

Nå plaprer jeg skikkelig her hehe, men hvis du har lyst på en litt større hund er plass egentlig ikke et særlig problem, synes ikke du skal forsake ønsket om det pga. liten leilighet. :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nei er kanskje ikke det. Men det er lettere å ha en liten hund som ikke røyter som kan sove i sengen med deg. Går kanskje ikke med en svær samojed f.eks. Ser det for meg =D Også vil jeg tro det er litt tidskrevende med tanke på den type trimmen større hunder trenger. Tror heller en stor hund vil trives bedre når jeg har mer tid og plass til en. Men selvfølgelig alt er jo mulig. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja hår ja, skjønner hva du mener der. Min røyter hele tiden, fotenden i sengen er helt hvit. Men det er jo så koselig å ha ham der at han får lov. :rolleyes:

Men selv om han er stor, synes jeg ikke han er så veldig tidkrevende altså, en veldig behagelig hund.

Nå driver jeg å reklamerer for store hunder her hahaha, du må jo skaffe den størrelsen du har lyst på såklart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det funker litt.. Men i første runde blir det en liten hund, det er jeg neste 99% sikker på.. Men når jeg får tid har jeg veldig lyst på enten en samojed eller berner sennen, de er så fine.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grand danois er enoooorm, husker jeg så en på lang avstand, trodde det først var en elg eller hest. hehe. :lol:

Det som er litt trist med berner sennen er at de blir ikke så gamle, tror det er vanlig at de blir mellom 5-7 år og det å miste en hund er ikke noe man vil oppleve så altfor ofte. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, visste ikke at det var så kort levetid på berner sennen hundene? Grand danois derimot... derfor tror jeg ikke det blir denne rasen med det første, dessverre. Selv om den er så utrolig flott, på alle måter, orker ikke tanken på å vite at hunden min kanskje ikke blir 10 år (Er jo selvsagt ingen garantier, uansett rase, men sånn statistisk sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, men det er nesten så det er verdt det for de er sååååå pene. Men små hunder har lengst levetid, sett i forhold til kjempestore hunder ;) Men nå er det ikke så moro å ha en gammel hund som blir gammel og grå, sliten og lei. Bare styr med det, referer da til den forrige hunden min. Det var slitsomt å passe på han de siste månedene han levde da. Man vil jo helst ha en frisk hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...