Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine 5 favoritter?

Heidi

Recommended Posts

• Svar 195
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Skal vi se her da.

Rottwailer

Dobbermann

schefer

husky

grand d

Pluss mange andre. har jo dacks selv så er jo litt gla i den å da men det var en rase jeg aldri skulle ha sa jeg men det ble bare slik. :D

• 3 years later...
Skrevet

Liker små hunder :) Så det må nok bli:

1)Jack Russel Terrier

2)Basenji

3)Dvergpinscher

4)Mops

5)Norfolk terrier

Basenjii (tenk så velsignet stille...hehe)

Heheheh der tok du mektig feil.... Heheheh bestemoren min er oppdretter av denne rasen og de kan gi lyd fra seg ja... Tro meg! Greit nok de kan ikke bjeffe, men jodle, ule og PIPE... det kan de! Hehehehe biggrin.gif

haha, Basneji er kjent for "sanghunden" eller "snakkehunden" fordi den gir fra seg så sinnsykt mange forskjellige lyder. Og den er nesten aldri stille :D

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjonen. Mod Miriam*

Skrevet

1. Cairn Terrier

2. West highland white terrier

3. Norwich terrier

4. Border collie

5. Australsk Terrier

Det går nå i terrierene, jeg liker også små hunder :)

Skrevet

1. Finsk Lapphund (sjokk!)

2. Alaskan Malamute (VAKRE)

3. Berner Sennen (Etter jeg så Ola Odelsgutt av Hiselfoss har jeg forelska meg helt :)

4. Pomeranian

5. Shetland Sheepdog.

+ en haug av andre raser, spess spisshundrasene.

Skrevet

1: Mops (åffkårs)

resten kommer veldig tilfeldig.. å gjelder utseendemessig :)

2: Basenji (guud, de er så vakre)

3: Grand Danois

4: Basset Hound

5: Er litt små fasinert at Dverg Pichere meeen.. :D Er alltid usikker :P

Skrevet

Favorittraser, kun etter utseende:

1. langhåret schæfer med sånn farge: http://www.vandenheuvelk9.com/kesistand.jpg :D

2. Sheltie

3. Collie langhårs

4. svart, langhåret schæfer

5. blå merle, australian shepherd

Mine 5 favoritter, ut i fra gemytt, bruk og utseende osv. Altså, raser som jeg tror passer for meg og som jeg liker godt!

1. sheltie

2. collie (langhåret vel og merke- men har begynt å falle for korthåret også!)

3. riesenschnauzer

4. flat coated retriever.

5. australian sheperd (eller muligens toller..)

:)

Skrevet

Groenendael

Tervuren

Aussie

Australsk Kelpie

Border collie

Synes vel egentlig ingen av disse hundene er sånn utrolig pene (med unntak av aussien), men absolutt hunder jeg kunne tenke meg å ha i hus :)

Skrevet
Må jeg velge fem raser, må det bli :

-Bichon Frise

-Finsk Lapphund

-Svensk Lapphund

-Buhund

-Svart elghund

:rolleyes2:

Gøy å se buhunden på en sånn liste :wub:

Skrevet

5 Raser :rolleyes2: Litt vanskelig men : D

1.Border Collie.

2.Schæferhund

3.Leonberger

4.Berner sennen

5. Aussie

Skrevet

1. Dogo Canario

2. Presa Canario

3. Rottweiler

4. Dachs i de fleste varianter

5. Whippet

Ellers har jeg sansen for Dverg Pinchere, selv om dette er uaktuelt å eie.

Skrevet

Vanskelig! Det er forskjell på hva jeg ønsker meg og hva som funker i praksis. Elsker malamutens måte å være på, men den er ikke trenbar som en schäfer. Et forsøk:

shiloh shepherd

white shepherd

malamute

eurasier

berner sennen

Skulle også vært plass til american akita, saarloos ulvehund og samojed, for ikke å snakke om belgerrasene. Er litt schizofren når det kommer til hunderaser tror jeg.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...