Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine 5 favoritter?

Heidi

Recommended Posts

Skrevet

Ja, jeg prøvede også at kopiere fra DKKs racestandard, men det kunne jeg heller ikke. Og så undrer jeg mig over at der faktisk står rødbrun fremfor rød som der står i hundenes stamtavler... det er da lige til at forvirre... :roll:

• 1 month later...
  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Mine er:

1.Dvergschnauzer sort og sort/sølv

2. Westie

3. Bearded collie

4. Grand basset griffon vendeen

5. Yorkshire terrier

det var litt vanskelig for det er mange andre hunder som er veldig nydelig... :D

Skrevet
Må nok korrigere deg litt, det er ingen betegnelse på schäfer som heter rød/sort.... Men du har jo hvit schäfer...

I papirene til Laurelle så står det rødbrun/sort!! Og hun var virkelig rød og vakker!! :D

Skrevet

Å elsker slike innlegg!

Min liste: (den forandrer seg hele tiden... :oops: )

1.POMERANIAN! Love

2.Keeshound (Elsker den rasen! Flower )

3.Newfoundlender (stoor teddybjørn!)

4.Mellompuddel (Ingen andre puddel varianter takk! :oops: )

5.Alaskam Malamute (tror jeg...) Eller kanskje Tibetansk Terrier :D

Skrevet

1. Bergamasco

2. Collie Korthåret

3. Australian Shepherd

4. Pyreeneisk Gjeterhund m/korthåret hode

5. Welsh Springer Spaniel

Og den siste tiden har jeg plutselig blitt interessert i Chihuahua.. Vet ikke hvorfor :oops: Den skulle ihvertfall hett "Loppa":D

Skrevet

Så en slik en på utstilling engang, de er flotte. :D

De er nyyydelig....-og passer til mitt gemytt,og hadde gått fint med Odin og,for de krever noe det samme... :wink: -jeg vil ha en blå hanne...hehe...*drømmer*

Skrevet

Min liste:

1. Tibetansk terrier

2. Chinese Crested

3. Løwchen

4. Amerikansk cocker spaniel

5. Mellom puddel (sort :wink: )

Shatina: Flott, putt tibbe på 5. :D:D De er helt herlige skapninger 8)

Guest Vicky
Skrevet

Mine 5 favoritter:

- Australian shepherd

- Tervuren

- Border collie

- Australsk kelpie

- Kongepuddel

:D Jeg må ha en gjeterhund, derfor er det nesten bare gjetere her.... :D

Skrevet

1: Grand danois

2:Bullmastiff

3:Staffordshire bull terrier

4:Engelsk bullterrier

5:Grosser schweiser sennenhund

Skrevet

De er nyyydelig....-og passer til mitt gemytt,og hadde gått fint med Odin og,for de krever noe det samme... :wink: -jeg vil ha en blå hanne...hehe...*drømmer*

Hvordan er Thai Ridgeback i forhold til Rhodesian?

Jeg har forelsket meg i naboens Rhodesian Ridgeback, det blir en av mine 5 favoritter, tror jeg. :D

Så kommer Leonberger, Rottweiler, Staffordshire Bullterrier og Alaska Husky/BC blanding (Min Fant :wink: )

Skrevet
Alaskan husky var i begynnelsen bare balndet med alaksan malamute og siberian husky der av navnet alaskan husky, men etterhvert så har folk begynt å kludre med rasen så nå kan de også ha f.eks vorster og andre sorter fuglehunder i seg for å få litt beder løps hunder (derfor får noen av dem henge ører).

i usa er alaskan husky egen rase(tror faktisk de har en egen klubb for rasen der), men her i landet er de ikke godkjent som rase, så da blir de altså regnet som blandingshunder. :wink:

akkurat som med Grønnsky blanding av Siberian Husky og Grønnlandshund. de er kjempefine men ikke til å annbefale til folk som ikke har vært borti de polare rasene fra før av. :wink:

Min Fant er en blanding av BC og A Husky, det er visst ikke vanlig, men de ville ha hodet til BC. Det har han forsåvidt, men han fikk ikke den pelsen han trengte. (Og ikke blå øyne, det var visst feil det og. Snobberi snobbera) Derfor er han hos meg. Kan jeg bare si at jeg har en "mislykket" Alaska Husky hos meg da...? :wink::D

Skrevet

Her er en oppdretter som har både Rhodesian Rigeback og Thai Ridgeback: Hvordan er Thai Ridgeback i forhold til Rhodesian?

Jeg vet faktisk ingenting om Thai`en :oops: Må kanskje ta en bedre titt på siden selv :wink:

He, he. Funka ikke helt med den linken din, men var det Kennel Kamba Anatulinda du mente? :D Fant på Google, virkelig flotte!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Basenjii (tenk så velsignet stille...hehe)

Heheheh der tok du mektig feil.... Heheheh bestemoren min er oppdretter av denne rasen og de kan gi lyd fra seg ja... Tro meg!!! Greit nok de kan ikke bjeffe, men jodle, ule og PIPE... det kan de! Hehehehe :D

Skrevet
Min liste:

1. Tibetansk terrier

2. Chinese Crested

3. Løwchen

4. Amerikansk cocker spaniel

5. Mellom puddel (sort :wink: )

Shatina: Flott, putt tibbe på 5. :D:D De er helt herlige skapninger 8)

Ja det er noe med dem som gjør at de virker utrolig interesante :D

Kunne godt ha stiftet litt mer bekjentskap til den rasen :D

Skrevet

Min liste : :D

1. Chow chow

2. Bull terrier

3. Engelsk bulldog

4. Rottweiler

5. Shar pei

Skrevet

Min liste:

1.- Collie

2.- Borzoi

3.- S.Husky

4.-A. Malamute

5.- hmmm Golden Retriever

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så fint at dere allerede har veileder og atferdsspesialist på laget, og at dere har testet både mer og mindre aktivitet. Det dere beskriver høres ut som en valp som ligger så høyt i grunnstress at han ikke klarer å regulere seg ned igjen. Da hjelper det sjelden med mer trening, for problemet er ikke mangel på aktivitet, men at nervesystemet aldri får landet. Det jeg ville prøvd: senk totalbelastningen kraftig i 10–14 dager. Korte, kjedelige turer, ingen søk, ingen kurs. Bytt aktiviteten mot ting som nedregulerer: tygging, slikkematter, snacks strødd i gresset. Og når han faktisk ligger rolig av seg selv, legg en godbit stille mellom labbene hans uten å si noe. Ro som blir belønnet, kommer oftere. At han blir «svart i øynene» og umulig å avlede tyder på at han er langt over terskel, og da lærer han ingenting. Nevn gjerne smerteutredning for veterinæren også, mage og ledd kan gi akkurat dette bildet. Jeg har skrevet mer om ro-trening her om dere vil ha en konkret plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/
    • Godt tenkt å forberede seg før katten kommer, det er da du har mest påvirkning på resultatet. Det viktigste er ikke utstyret, men introduksjonen. Planlegg at de to første ukene skjer bak grind eller lukket dør: la dem lukte på hverandre gjennom døra, bytt tepper mellom dem, og belønn hunden hver gang den er rolig i nærheten av kattelukt og kattelyder. Først når hunden kan se katten uten å låse seg fast, tar dere korte, rolige møter med hunden i bånd. Katten trenger alltid en fluktvei: høyder, hyller og minst ett rom hunden ikke har tilgang til. Kattedoen løser du enklest med en barnegrind hunden ikke kommer forbi, eller en hevet plassering katten lett når. Og følg med på hunden din underveis: stirring, stivhet og jaging betyr at dere har gått for fort frem, ikke at det er umulig. Gjør det kort og gøy, og gi det uker heller enn dager. De fleste hunder kan lære å leve fint med huskatten sin.
    • Gratulerer med valp på vei! I stedet for å anbefale en bestemt skole vil jeg gi deg spørsmålene jeg selv ville stilt før påmelding, for det varierer mer mellom instruktører enn mellom skoler. Spør konkret: Hvilke metoder bruker instruktøren, og brukes det noen form for korreksjon eller «konsekvens»? Du vil ha et tydelig ja til kun belønningsbasert trening, ikke et vagt «vi tilpasser oss hunden». Hvor mange valper er det per instruktør? Seks er mye bedre enn tolv. Og handler kurset om hverdagen (ro, håndtering, alenetrening, trygg sosialisering) eller mest om sitt og dekk? For en setter-valp er det første langt viktigere. Be gjerne om å få se på en kurstime før du melder deg på. En seriøs instruktør sier ja til det. Jeg jobber selv som hundetrener i Oslo, så jeg lar andre svare på de konkrete skolene, men jeg har skrevet om hva god sosialisering faktisk er, om du vil lese mer: https://oslohundetrener.no/hva-er-sosialisering-og-hvorfor-er-det-viktig-for-valpen/
    • Dette høres utrolig slitsomt ut, og jeg skjønner godt at dere er på bristepunktet. To ting ville jeg gjort først, før noe trening: en veterinærsjekk av valpen (urinveisinfeksjon er en klassiker bak plutselig tissing inne) og skikkelig rens av madrass og dyner. Vanlig spray fjerner ikke lukten for hundenesen, og så lenge det lukter toalett, forblir det et toalett. Så til bjeffingen. Akkurat nå har hundene lært at bjeffing åpner døra, så det er den vanen vi må snu, ikke hundene det er noe galt med. Men vi starter ikke om natta. Tren på dagtid: lukket dør i tre sekunder, åpne mens det er stille, belønn. Bygg langsomt opp. Gi dem samtidig en skikkelig god liggeplass utenfor soverommet som fylles med tyggeben og gode ting, så stedet får verdi i seg selv. Det er ikke noe quick fix her, men med en gradvis plan er det absolutt løsbart. Med tre hunder samtidig kan det være verdt å få en trener til å se på helheten hjemme hos dere.
    • Får bare prøve meg frem litt, skal kjøpe sånn for å se. Umulig å vite før man har prøvd 😉 Takk for nyttig info Molly.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...