Gå til innhold
Hundesonen.no

Røde labber


PsychoLynx

Recommended Posts

Det der ville jeg brydd meg minimalt om i utstillingssammenheng - hvis en dommer trekker for det, er den rimelig pirkete. Jeg ville blitt overrasket om dommer i det hele tatt la så veldig mye merke til det - de kryper jo ikke rundt på gulvet heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ville jeg brydd meg minimalt om i utstillingssammenheng - hvis en dommer trekker for det, er den rimelig pirkete. Jeg ville blitt overrasket om dommer i det hele tatt la så veldig mye merke til det - de kryper jo ikke rundt på gulvet heller...

ooookei. :) Jeg aner da ikke hva dem bryr seg om eller ikke :D Men, tipper de får nok annet å bry seg om med Bridie jeg. :P Hu er vel for tynn iallefall vil jeg tro. Og sikkert for lite pels. Og kaaaaanskje det var på tide å få trent litt ringtrening og STÅÅÅÅ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samojeden til foreldrene mine får veldig mørkrød farge mellom tredeputene når det er fuktig vær. Vetrinæren sier det er våteksem og det blir behandlet med salve, og da går fargen bort også.

Edit: Hunden slikker masse på labbene når hun har våteksem.

.. men.. blir pelsen rød der det er våteksem? Som du kanskje har sett har også jeg hund med røde labber- er det våteksem? Da jeg snakket med veterinæren fikk jeg råd om å bruke shampo for hvite hunder. Det virka jo ikke. Men den historien står i "shampo mot misfarging"-tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men.. blir pelsen rød der det er våteksem? Som du kanskje har sett har også jeg hund med røde labber- er det våteksem? Da jeg snakket med veterinæren fikk jeg råd om å bruke shampo for hvite hunder. Det virka jo ikke. Men den historien står i "shampo mot misfarging"-tråden.

Denne hunden er iallefall rød i pelsen der hun har våteksem. Huden virker også rød og litt irritert i de områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De labbene var jo ikke særlig røde heller da! Jeg så for meg mye mer jeg :)

Det er jo såppass lys rødfarge også, mer rosa kanskje? Du kunne jo prøvd Gondola-trikset vøtt. :P Den der hvite kremen og det hvite pulveret! :) Vips så har Bridie kritthvite labber! *fnis*

Men hvis du ikke gjør noe, tror jeg ikke det kommer til å ha noe å si det heller. Fargen matcher jo nesten red merle-pelsen hennes, hvis noen kommenterer kan du jo ta en spansk en og si at "det skal værra sånn!" eller noe lignende. *fniiiiis* Mange dommere spør jo om "øynene skal være sånn?" når de ser en aussie med blå øyne... Hallo i luken liksom, JA, de kan være sånn, aussien kan jo nesten ha hvilken som helst farge på øynene... Og red-merlene kan nesten se rosa ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: laget jeg en veldig stor sak av ikke noe nå?? :D

De er liksom bare rødere enn de var når Bridie kom til meg.... :D Men det er jo helt sikkert fordi hu "alltid" har "mat" på beina da, og mat må jo spises! Ergo må labbene vaskes... :D

Men, hehe ja, Anniken.. Kan jo ta Gondola-trikset. Så får vi se om jeg rekker det akkurat 5min før Bri skal i ringen :D hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...