Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder blir brukt som levende agn til haifiske

_aussie_

Recommended Posts

Dette stod i VG:

på den franske øya Reunion Island blir løshunder og katter brutk som levende agn til haifiske. Det er lokale fiskere som benytter den groteske fiskemetoden. Saken ble nylig avdekket da en seks måneder gammel labrador ble funnet i en fiskerlandsby, med to kraftige kroker festet gjennom snuten. Hundevalpen skal ha vært bundet sammen med en stålwire, men har trolig klart å slite seg løs. Hundene får trædd en kraftig fiskekrok gjennom snuten, før de blir dumpet i havet, og slept etter fiskebåten som agn. Katter skal også ha lidd samme skjebne.

Mer står i vg, fant den ikke utpå innternett, så skrev litt fra avisen.. noe så fælt for noen grusomme mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meling av Birte før i dag og hun sa det stod i vg! Også hadde det visst vært bilde av en labradorvalp med krok i munnen? :-o :):) :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Nei, rakk ikke å se så veldig mye på bildet da jeg var i butikken, men sånn som jeg husker det ligna det mer på en amstafflignende sak. Men nå var det egentlig ikke rasen jeg hengte meg oppi, det var mer kroken hunden hadde gjennom snuten sin. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...