Symra&Pippin Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 På beardisspesialen i slutten av august ble Symras resultat som følger (slik står det på dogweb): 1uk, 1ukk, cert, ck, 3BT. I tillegg ble hun BIR unghund, men det er vel en sånn uoffisiell greie i beardisklubben sin regi. Vi fikk en rosa rosett (ck), en nasjonalfarget (cert) og en helt rød som det står 1 premie på. Denne siste lurer jeg på. Hvorfor fikk vi den? Hun som satt i rosettbua virket litt usikker, kanskje vi ikke skulle hatt denne rosetten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 så vidt jeg vet kan den som regel kjøpes når hunden har fått førstepremie, slik symra fikk (1 uk, 1 ukk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decarabia Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 Når man får rød eller første premie kan man få rosetten til den. Noen klubber velger å ikke selge den, mens andre velger å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Symra&Pippin Skrevet 9. Oktober 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 Da forstår jeg. Har aldri sett den før, det er vel fordi den ikke er allverdens interessant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 Fra en ustillingsdummie som meg: Hvilken premiegrad "må" en hund oppnå før en kjøper/kan få rosett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decarabia Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 Hehe nei de færreste gidder å kjøpe den. Jeg kjøper de jeg får på NKK utstillinger. De er jo så store og flotte. Og før jeg fikk den siste dalmisen i hus var jeg mer bortkjemt med blå enn rød for å si det sånn:P For å få rosett trenger du rød for å få rød rosett, men du kan også få rosett for HP, CK, CERT, CACIB og Res CACIB hvis jeg ikke tar helt feil. BIR og BIM får rosetter i ringen, de samme gjør de som blir plassert i gruppe (selv om jeg engang opplevde å ikke få rosett), BIS plasseringene får også rosett i ringen og det samme gjør de som blir champions:) Tar jeg ikke feil så er BIR/BIM rosettene forskjellige for champions og ikke champions. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 ....og for en ENDA verre utstillingsdummie: må man KJØPE dem? For PENGER? Eller vinner man dem som i at du får de hvis bikkja var god nok for CK / HP / CERT / osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 Tar jeg ikke feil så er BIR/BIM rosettene forskjellige for champions og ikke champions. Nei, BIR/BIM-rosettene er de samme uansett. ....og for en ENDA verre utstillingsdummie: må man KJØPE dem? For PENGER? Eller vinner man dem som i at du får de hvis bikkja var god nok for CK / HP / CERT / osv? Som regel må man det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 Ingen ting som er gratis i livet nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartineH Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 Får man kjøpt blå sløyfe og? Må jo ramme inn oom jeg av en eller annen grunn skulle få det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 Ingen ting som er gratis i livet nei Joda, BIR, BIM og championrosettene får du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 9. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 9. Oktober 2008 Får man kjøpt blå sløyfe og? Må jo ramme inn oom jeg av en eller annen grunn skulle få det Enkelte steder kan du få kjøpt den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2008 Enkelte steder kan du få kjøpt den. Hehe, på hundefestivalen i år, var det ei som skulle ha blårosetten, og han som sto i premieua sa at hun var den andre personen hittil i år som skulle ha den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartineH Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2008 Hehe, på hundefestivalen i år, var det ei som skulle ha blårosetten, og han som sto i premieua sa at hun var den andre personen hittil i år som skulle ha den Den blå er viktig for andre championater, og har man en mindre pen hund og klarer å få en blå - så selvfølgelig skal man ha den blå rosetten om de har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toya Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2008 Joda, BIR, BIM og championrosettene får du Du får Big rosettene også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHC Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2008 ....og for en ENDA verre utstillingsdummie: må man KJØPE dem? For PENGER? Eller vinner man dem som i at du får de hvis bikkja var god nok for CK / HP / CERT / osv? Noen klubber (NRK avd Ringerike f.eks) dele ut ALLE rosetter i ringen gratis Så joda, men skjønner at f.eks Moss HK og slikt ikke gjør det (trossalt liiiitt flere hunder der ) Martine: I Sverige har de jo rosetter i rødt, blått, gult, grønt og oransje som de bruker som både 1/2/3pr (1AK/2AK/3AK) og som plassering (1AKK, 2AKK, 3AKK) Så der kan du få for en 3pr til og med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartineH Skrevet 10. Oktober 2008 Rapporter Share Skrevet 10. Oktober 2008 Så der kan du få for en 3pr til og med Pøh, den fine hunden får da ingen gul slufse *gapskratter* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar