Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor fikk jeg en rød rosett?


Symra&Pippin

Recommended Posts

På beardisspesialen i slutten av august ble Symras resultat som følger (slik står det på dogweb): 1uk, 1ukk, cert, ck, 3BT. I tillegg ble hun BIR unghund, men det er vel en sånn uoffisiell greie i beardisklubben sin regi. Vi fikk en rosa rosett (ck), en nasjonalfarget (cert) og en helt rød som det står 1 premie på. Denne siste lurer jeg på. Hvorfor fikk vi den? Hun som satt i rosettbua virket litt usikker, kanskje vi ikke skulle hatt denne rosetten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei de færreste gidder å kjøpe den. Jeg kjøper de jeg får på NKK utstillinger. De er jo så store og flotte. Og før jeg fikk den siste dalmisen i hus var jeg mer bortkjemt med blå enn rød for å si det sånn:P

For å få rosett trenger du rød for å få rød rosett, men du kan også få rosett for HP, CK, CERT, CACIB og Res CACIB hvis jeg ikke tar helt feil. BIR og BIM får rosetter i ringen, de samme gjør de som blir plassert i gruppe (selv om jeg engang opplevde å ikke få rosett), BIS plasseringene får også rosett i ringen og det samme gjør de som blir champions:)

Tar jeg ikke feil så er BIR/BIM rosettene forskjellige for champions og ikke champions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke feil så er BIR/BIM rosettene forskjellige for champions og ikke champions.

Nei, BIR/BIM-rosettene er de samme uansett.

....og for en ENDA verre utstillingsdummie: må man KJØPE dem? For PENGER? Eller vinner man dem som i at du får de hvis bikkja var god nok for CK / HP / CERT / osv?

Som regel må man det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, på hundefestivalen i år, var det ei som skulle ha blårosetten, og han som sto i premieua sa at hun var den andre personen hittil i år som skulle ha den :)

Den blå er viktig for andre championater, og har man en mindre pen hund og klarer å få en blå - så selvfølgelig skal man ha den blå rosetten om de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og for en ENDA verre utstillingsdummie: må man KJØPE dem? For PENGER? Eller vinner man dem som i at du får de hvis bikkja var god nok for CK / HP / CERT / osv?

Noen klubber (NRK avd Ringerike f.eks) dele ut ALLE rosetter i ringen gratis :) Så joda, men skjønner at f.eks Moss HK og slikt ikke gjør det (trossalt liiiitt flere hunder der :) )

Martine: I Sverige har de jo rosetter i rødt, blått, gult, grønt og oransje som de bruker som både 1/2/3pr (1AK/2AK/3AK) og som plassering (1AKK, 2AKK, 3AKK) Så der kan du få for en 3pr til og med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...