Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor fikk jeg en rød rosett?

Symra&Pippin

Recommended Posts

På beardisspesialen i slutten av august ble Symras resultat som følger (slik står det på dogweb): 1uk, 1ukk, cert, ck, 3BT. I tillegg ble hun BIR unghund, men det er vel en sånn uoffisiell greie i beardisklubben sin regi. Vi fikk en rosa rosett (ck), en nasjonalfarget (cert) og en helt rød som det står 1 premie på. Denne siste lurer jeg på. Hvorfor fikk vi den? Hun som satt i rosettbua virket litt usikker, kanskje vi ikke skulle hatt denne rosetten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei de færreste gidder å kjøpe den. Jeg kjøper de jeg får på NKK utstillinger. De er jo så store og flotte. Og før jeg fikk den siste dalmisen i hus var jeg mer bortkjemt med blå enn rød for å si det sånn:P

For å få rosett trenger du rød for å få rød rosett, men du kan også få rosett for HP, CK, CERT, CACIB og Res CACIB hvis jeg ikke tar helt feil. BIR og BIM får rosetter i ringen, de samme gjør de som blir plassert i gruppe (selv om jeg engang opplevde å ikke få rosett), BIS plasseringene får også rosett i ringen og det samme gjør de som blir champions:)

Tar jeg ikke feil så er BIR/BIM rosettene forskjellige for champions og ikke champions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke feil så er BIR/BIM rosettene forskjellige for champions og ikke champions.

Nei, BIR/BIM-rosettene er de samme uansett.

....og for en ENDA verre utstillingsdummie: må man KJØPE dem? For PENGER? Eller vinner man dem som i at du får de hvis bikkja var god nok for CK / HP / CERT / osv?

Som regel må man det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, på hundefestivalen i år, var det ei som skulle ha blårosetten, og han som sto i premieua sa at hun var den andre personen hittil i år som skulle ha den :)

Den blå er viktig for andre championater, og har man en mindre pen hund og klarer å få en blå - så selvfølgelig skal man ha den blå rosetten om de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og for en ENDA verre utstillingsdummie: må man KJØPE dem? For PENGER? Eller vinner man dem som i at du får de hvis bikkja var god nok for CK / HP / CERT / osv?

Noen klubber (NRK avd Ringerike f.eks) dele ut ALLE rosetter i ringen gratis :) Så joda, men skjønner at f.eks Moss HK og slikt ikke gjør det (trossalt liiiitt flere hunder der :) )

Martine: I Sverige har de jo rosetter i rødt, blått, gult, grønt og oransje som de bruker som både 1/2/3pr (1AK/2AK/3AK) og som plassering (1AKK, 2AKK, 3AKK) Så der kan du få for en 3pr til og med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...