Gå til innhold
Hundesonen.no

Erfaringer med Hills?


m-k-berr

Recommended Posts

Orry har prøvd et av de "vanlige" fôrene fra Hills, mens Norma for tiden går på et av veterinærfôrene.

Orry fungerte dårlig på Hills; han likte ikke smaken, mye avføring og dårligere pels. Norma går greit på veterinærfôret, selv om jeg synes avføringen er dårligere enn den var med andre fôr :whistle: Vi kommer til å bytte til noe annet når vi kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til Anettes erfaringer er jeg veldig fornøyd med Hills - det er det eneste fôret Tinka fungerer bra på. Det viser vel bare at man ikke kan stole på andres erfaringer fordi bikkjer reagerer forskjellig på ulike fôr, så man får bare prøve seg fram til man finner det som fungerer for sin egen hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aron har prøvd hills valpefor og voksenfor.

Hunden likte foret, men avføringen luktet vondt. + mer avføring enn normalt og måtte mye oftere på do.

Bodde i Sauda den periodien, og det eneste foret dyrlegen solgte (kun 1 dyrlege der) var hills, så derfor hadde jeg lyst at det foret skulle funke på han. Men det gjorde det altså ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Hill's en kort periode på Chessea. For det første ser hun ikke ut til å like det (har prøvd med tunfisk og med kylling). For det andre skeit hun utrolige mengder av å gå på Hill's. I og for seg var det ikke noe galt med selve avføringen, det var bare så mye. Utenom det rakk jeg ikke se noen andre virkninger av foret, da jeg ikke brukte det særlig lenge (vi vant en 15 kg's sekk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til Anettes erfaringer er jeg veldig fornøyd med Hills - det er det eneste fôret Tinka fungerer bra på. Det viser vel bare at man ikke kan stole på andres erfaringer fordi bikkjer reagerer forskjellig på ulike fôr, så man får bare prøve seg fram til man finner det som fungerer for sin egen hund...

Viktig poeng det ja.

Det finnes ikke et perfekt fôr som passer for absolutt alle hunder, så det er ikke mye annet å gjøre enn å prøve seg frem dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ace har gått på Hill's hele livet. Han også, som mange her, driter mye. Dvs 2-3 ganger pr dag. Noen dager er det løsere. Det lukter en del ja og er veldig lyst. Bortsett fra det, fungerer det helt supert. Pelsen er god, og han spiser det tørt og vått. Nå gir eg olje i tillegg.

Den døgnmengden han skal ha, som står på posen, gir eg aldri. Eg ser hunden litt ann, hvor mye aktivitet han har vært i. Han liker spesielt godt Natures Best. Nå holder vi på med en 15 kg sekk med biff-smak, og ser ut som han har gått litt lei.

Eg synes kanskje det er litt mye fett i adult foret, så lurer på om eg skal prøve light neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HILLS er det eneste Chicka fungerer bra på, hun går til vanlig på j/d reduced calorie (for for leddene), har prøvd flere varianter innen sortimanget til HILLS og hun fungerer bra på alt.

Hadde en liten periode i sensommer hvor hun fikk urinveisinfekjson og dyrlegen hadde ikke igjen fôr i HILLS som hun måtte ha pga krystallene i urinen, så hun måtte gå på Royal Canin og det likte hverken hunden eller pelsen hennes, hun fungerte ikke på det foret (annet enn at det tok bort problemet, så jeg skal være fornøyd med det).

Hundene er så individuelle på hva de tåler av mat at man må nesten prøve seg frem og se hva som fungerer på den hunden man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. Skal få lov til å gå på Hills til hun blir gammel nok til Purina Laks og noe annet spennende :)

Hvilket fôr er det? Hvor får man kjøpt det, ,og hva koster det? Prøver litt forskjellig her i huset for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fornøyde med Hill's, både katt og hund spiser det. Eneste problemet var i begynnelsen, tok vel et par måneder før de slutta å prompe. Men nå er alt normalt, og fungerer supert.

Ikke noe galt med appetiten deres i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fornøyde med Hill's, både katt og hund spiser det. Eneste problemet var i begynnelsen, tok vel et par måneder før de slutta å prompe. Men nå er alt normalt, og fungerer supert.

Ikke noe galt med appetiten deres i allefall.

Micko fiser også ganske mye, masse stinkende "smygere" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ita har spist Hills hele livet.

Har vært innom de fleste typene for. Først var det valpefor, så når hun var litt over året gikk vi over på voksenfor. Hun fikk uratstein i urinen og måtte over på u/d - dette foret er kraftig, og hun ble overvektig. w/d og noe tilsetning hjalp mot urinsteinen. Så ble det flere år med c/d for å forebygge urinsteinen før hun måtte gå i mange år på r/d som er slankeforet. Nå som eldre og med forkalkninger får hun j/d low calorie. Dette fungerer så fint at jeg ikke tør prøve noe annet.

Hun får Natures best som godbiter og et måltid i ny og ne for å variere litt. Ellers så stjeler hun alt hun kommer over som kan inntas gjennom munnen. Det siste er kjøkkenavfallet til svigermor som sto på trappa i tre minutter.. Alt som var igjen var kaffegruten.. Så da lurer jeg veldig på hvordan magen hennes blir utover dagen i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...