Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen min er født! :D


Happyface

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Å så morsomt med flere cairner her inne! :icon_redface: Gratulerer så mye med valp!

Men jeg trodde dere skulle ha gutt jeg? Ble det jente likevel? Syns nå at jentene hadde penere farge jeg da, ikke at det har så mye å si, men jeg drømte i alle fall om en lys en (enklere å ta bilde av, haha), og helst en rød liten sak..

Har dessverre ikke forslag til navn, men kanskje du har valgt ett allerede? Blir spennende å se hvilken tispe dere ender opp med, og hvordan det går videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett lite spørsmål jeg :D til "alle" liksom...

Jeg skal hente valpen min 1desember, å da er det jo veldig kaldt :S Hvordan skal jeg gjøre det liksom, hun må jo tisse ute.. inne får hun ikke lov! Hva er lurt når jeg skal ha valp på vinteren?

Takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor kaldt det er snakk om at det kan bli der? Man kan jo håpe at hun tisser med en gang, hvis ikke kan du jo ta en liten (pitteliten!) ullsokk og klippe til og tre over henne hvis dere skal være ute lenge. Det kommer jo an på temperaturen og hvordan hun generelt reagerer på kulde. De har jo endel ull i den alderen, men når du napper henne ned (gjør det så snart som mulig etter at du har fått henne, i alle fall før hun blir 4 mnd), så får hun jo litt mindre pels, og da er bare ulla igjen. Valpepelsen er ikke som voksenpels, og den beskytter mindre. I tillegg har de jo knapt hår på magen, så det er vel det "verste" området med tanke på kulde (og hvis det er snø er det jo magen som får ta støyten). De vokser som ugress, så jeg ville ikke kjøpt noe dekken eller noe; bortkastet penger.. Som sagt; ullsokk; klipp hull til hodet og frambeina, og tre over valpen. Det er bare bra om ullsokken dekker så langt bak som mulig. Og i motsetning til de fleste dekken, vil en ullsokk også dekke magen og brystet/brystkassen, sånn at det nesten er bare rumpa og bakbeina som stikker ut (og da kan du prise deg lykkelig for at det ble tispe, for de har tross alt tisse-utstyret litt lenger bak enn hannhunder, haha! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli ganske gald her, å her er jo snø allerede :S men ja... jeg gidder ikke bruke hundrevis av kroner på ett dekken hun kan bruke i en uke liksom :D så jeg får vell prøve ullsokken :P Takk for tips :D

Men vist hun ikke vill ut da? fordi hun kjenner att det er så kaldt? kan jeg bare bære henne ut? eller hva? jeg må jo lære henne å være stueren så fort som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da bærer du henne ut. :D Kan hende hun er så liten at hun ikke klarer å hoppe opp/ned trappen heller selv, eller trinnet ned fra døren (om dere har noe slikt), og da må du jo løfte henne uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kanskje pga noe jeg sa da vi møttes i Ålesund? Jeg nevnte jo at det ikke var så lurt å bære så mye på de, men må man, så må man. De klarer jo heller ikke å komme seg inn i bil den første tiden, og da må man også løfte de. Poenget mitt var vel å begrense denne løftingen og bæringen til et minimum, og ikke gjøre det i tide og utide. Og HVIS hun klarer å gå ut selv, så tror jeg det er det beste. :lol: Det går forresten bedre med Aynï nå som jeg ikke trenger å løfte henne så mye, og ikke har gjort det så mye på en stund. Hun kommer oftere og oftere frivillig bort til bilen nå når vi skal kjøre, og tidligere likte hun jo ikke det, for det betydde at hun måtte bli løftet. Når hun nå da velger å komme bort til bilen av seg selv, belønner jeg henne for det, for det vil jeg jo gjerne se mer av. ;) Men det er jo litt vanskelig å ikke løfte så mye når det tross alt er så enkelt å løfte de for sånne dumme "småting".. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vert på besøk hos oppdretteren i Bergen, å hilst på de små nurkene :P

De var bare utrolig søte og klarte aldri å sitte stille :P hadde lyst å ta med meg alle hjem der å da :P men men.. det er jo bare 28dager til jeg skal hente jenta mi :P Som oppdretteren har gitt navne Nivea always perfect som ett forslag, å vi tror det blir det navne :P Nivea til dagligdags da :P men vi får se :P jeg er veldig flink til å ombestemme meg (a) :P

Her er noen bilder:

(ikke så lett å ta bilder, siden de aldri satt stille :P )

IMG_0817.jpg

Tispene :P

IMG_0842.jpg

Her prøvde jeg å ta bilde av tispen bak der :P men hannen var vist en linselus, å kom i veien :P

IMG_0841.jpg

Her er tispen jeg har sett meg ut :P håper jeg får henne :P De som har første valget skal velge neste helg..

IMG_0801.jpg

Mamma Goldie :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...