Gå til innhold
Hundesonen.no

En frihetsberøvelse


Breeze

Recommended Posts

argh, jeg blir så inderlig lei av hundehatere! Alle må liksom ta hensyn til deres ønsker.

Absolutt enig! Og så er jeg så innmari glad for at jeg ikke bor i byen eller i tettbebygd strøk. Hundehold er så mye hyggeligere når naboer og andre i bygda er både hundeinteressert og generelt lettomgjengelige selv med hund.

Må også si at det er på sin plass med skryt til NKK nå. Etter at Espen Engh tok over "roret" så kommer det stadig noe som er nytt og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argh, jeg blir så inderlig lei av hundehatere! Alle må liksom ta hensyn til deres ønsker.

Og jeg er litt lei at folk er "hatere"om de ikke liker hunder. Vi som har hund er tydligvis kjappe til å sette folk i bås, samma om de er redd hund eller allergiske, vil de helst slippe å møte løse hunder er de ikke mindre enn "hatere".

Respekten bør vel gå begge veier ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faktisk så tar jeg ikke noe på min kappe. Mine hunder går i bånd, de hilser ikke på folk som ikke vil hilse på dem, de står ute men bråker ikke. jeg tar hensyn. Og ja det finnes en del hundehatere. Som virkelig ikke liker hunder. Hadde en på jobben, som klarte å få frem hundeforbud fordi han ikke likte hunder. Nei ikke allergisk, og nei ikke redd. Men LIKTE ikke hunder. Flott. Har også andre på tidligere jobber som stort sett bruker lunsjer til å diskutere med hundeeiere hva som er så bra med å ha hund. "Forstår ikke hvorfor folk skal ha hund.." osv

går man på skitur i marka, opplever man en del rart. Jeg har feks opplevd milslukere som regelrett kjører på bikkja (de går fint på høyre side av skisporet foran meg, passerer og går forbi andre uten tull) når de kjører forbi oss- så lenge de har kjørt forbi MEG så kan vel den fordømte bikkja flytte seg??? og en annen slo til bikkkja med staven. DA holdt jeg på å klikke, tror ikke jeg noen gang har bannet så høyt før. Går man på bussen og toget, er det alltid noen som "ikke ser seg for" med vilje. Du ser det på dem, og ofte kommenterer de at de ikke synes hund har noe på tog eller buss å gjøre.

Folk som er allergisk eller redd hunder har jeg full respekt for. Fok som misliker hunder likeså. så lenge sistnevnte viser respekt for oss også. "Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill... "

Er det noe jeg hater er det folk med hund som ikke tar hensyn til andre. I går holdt jeg på å kjøre ned en løs hund som kom hoppende ut fra skogkanten da jeg var ute og syklet. Flott. Den havna mellom sykkelen og bikkja, jeg bråbremset (vi sykla i travtempo), det gikk bra. Puh. Liker heller ikke folk som har "så snille" hunder. De har den løs og roper "Den er så snill så" når den kommer bort for å hilse på andres hunder (som ofte da er i bånd. slår aldri feil). Som tidligere eier av et lite hannhundmonster vet jeg hvor frustrerende det kan være. Og så tenker jeg: Om det er sånn ikke-hundefolket oppfatter oss (at vi ikke tar hensyn til andre) er det ikke rart vi lager hundehatere. Skal vi ha hundene løse, sørg for at de ikke plager andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke politikerne i Bergen kommune deler synet til NKK, dessverre.. Skulle ønske noen kunne banke noe vett inni dem og i det minste lage en hundepark for oss som har hund her i sentrum.. Nå føler jeg meg bare uønsket og hunden min tvinges til å gå i bånd hele tiden, dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi Espen Engh! Jeg mener at hunder som alltid går i bånd, uten mulighet for annet enn skrittgang, blir utsatt for dyremishandling! Hund skal være hund, med lek, sosial omgang med andre hunder, mulighet til å løpe ut overskudds energi osv. Klart man skal ta hensyn! Men de må da være grenser! Har man kontroll på hunden sin er det ikke noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har kontroll på hunden sin, er det ikke noe problem nei. Men dessverre er det jo veldig mange som IKKE har kontroll på hunden sin - meg iberegnet. Min Roya kommer ikke på innkalling, uansett hva jeg gjør, hvis det er en annen hund, et menneske, en sau eller noe annet lignende(en bil som kjører forbi) utenfor porten eller i nærheten. Hun ser på meg, hun kan komme, for hun gjør det når det ikke er noe mer spennende i nærheten, men innkallingen sitter ikke HELT i. Derfor har jeg henne aldri løs på steder det ikke er en sikker inngjerding. Nå er jo jeg heldig sånn og har tunet her på hundepensjonatet, + inngjerdete jorder på flere mål, men likevel. Er vi på besøk hos foreldrene mine, har jeg henne ikke løs, da hun kunne finne ut at nabobikkjer eller nabounger eller noe sånt var mer interessant enn meg.

Derfor skal vi jo også på kurs nå i okt, men, poenget var, så lenge en ikke har 99% kontroll på bikkja si, så kan man ikke få kreve å ha den løs på offentlige steder, synes jeg. Den siste prosenten regner jeg som hvis bikkja blir angrepet, eller lignende meget distraherende problemer. Jeg ville aldri hatt Roya løs blant folk, spesielt unger, ennå, da hu blir fryktelig glad for å se noen, og både bjeffer(med rottweilerstemme, så hun høres veldig morsk ut) og springer og dytter borti med skulder og rumpe og snute og alt mulig for å hilse. Så vi må trene masse på å hilse pent, og komme på innkalling, før jeg i det hele tatt vurderer å ha henne løs på offentlige, ikke inngjerdete steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har kontroll på hunden sin, er det ikke noe problem nei. Men dessverre er det jo veldig mange som IKKE har kontroll på hunden sin - meg iberegnet. Min Roya kommer ikke på innkalling, uansett hva jeg gjør, hvis det er en annen hund, et menneske, en sau eller noe annet lignende(en bil som kjører forbi) utenfor porten eller i nærheten. Hun ser på meg, hun kan komme, for hun gjør det når det ikke er noe mer spennende i nærheten, men innkallingen sitter ikke HELT i. Derfor har jeg henne aldri løs på steder det ikke er en sikker inngjerding. Nå er jo jeg heldig sånn og har tunet her på hundepensjonatet, + inngjerdete jorder på flere mål, men likevel. Er vi på besøk hos foreldrene mine, har jeg henne ikke løs, da hun kunne finne ut at nabobikkjer eller nabounger eller noe sånt var mer interessant enn meg.

Derfor skal vi jo også på kurs nå i okt, men, poenget var, så lenge en ikke har 99% kontroll på bikkja si, så kan man ikke få kreve å ha den løs på offentlige steder, synes jeg. Den siste prosenten regner jeg som hvis bikkja blir angrepet, eller lignende meget distraherende problemer. Jeg ville aldri hatt Roya løs blant folk, spesielt unger, ennå, da hu blir fryktelig glad for å se noen, og både bjeffer(med rottweilerstemme, så hun høres veldig morsk ut) og springer og dytter borti med skulder og rumpe og snute og alt mulig for å hilse. Så vi må trene masse på å hilse pent, og komme på innkalling, før jeg i det hele tatt vurderer å ha henne løs på offentlige, ikke inngjerdete steder.

Synes de er veldig fornuftig av deg å ikke slippe hunden hvis du ikke føler du har full kontroll. Som sagt, man skall ta hensyn og ha full kontroll. Helt enig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...