Gå til innhold
Hundesonen.no

Stakkars kanin!


Wilma

Recommended Posts

:P Bedre, vir drar vell og rasper dem når det trengs :lol:

Altså, når etter vært når de vokser ut igjen

vokser ut igjen? sist hadde den forvokste tenner, og nå har den ikke tenner :P

vær så snill og si at du ikke har klipt dem selv :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Ikke lett å forstå noe som helst her når hun først sier at kaninen har fått time hos vetrinæren, og så er den så frisk at den ikke trenger veterinærhjelp, og i det ene øyeblikket har den så lange tenner at de blir most inn, og i neste så skal de få vokse ut igjen.. Ikke rart i at folk blir forvirra og lurer... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, tennene vokser jo ut når man rasper dem hos VETERINÆREN.. :closedeyes:

Tror dere kanskje jeg er så idiot at jeg RASPER tennene SELV ?!

Så du har raspet de hos vetreinæren nå altså? Du skrev jo selv for et par dager siden at han var blitt så frisk at kan ikke trengte det.. Er ikke rart i at folk lurer når du er så uklar vet du Wilma.. men flott om du har tatt ansvar og fått han til veterinæren å ordnet tennene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke at han hadde blitt så frisk at vi ikke skulle dra, jeg sa jo at vi skulle utsette det.

Det var i værtfall det jeg mente..

Ok.. Da beklager jeg at jeg har vært krass mot deg.. jeg forsto det sånn at du ikke dro i det hele tatt med han fordi hun veterinæren du ringte sa at han ikke trengte. .men flott at du har fått ordnet det opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stem.jpg

Det ser ut som den kaninen enten fortsatt renner fra øynene eller har vært vasket før bildet ble tatt. Dersom den har en infeksjon bør du ikke la det gå sin gang. Det er i tillegg veldig smittsomt, i tilfelle du har kontakt med andre kaniner.

:P Bedre, vir drar vell og rasper dem når det trengs :P

Altså, når etter vært når de vokser ut igjen

Hvis tennene i overkjeven er slipt vekk av tennene i underkjeven, ser jeg ikke hvordan de skal kunne vokse ut igjen med mindre tennene i underkjeven blir klippet evt. raspet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgerguri: Han har fått raspet tennene...?

Okei, jeg ser trådstarter ikke har svart direkte på det spørsmålet, faktisk ser svarene heller noe unnvikende ut. Dersom kaninen faktisk har vært hos dyrelegen beklager jeg det.

TS: Fikk du ingenting mot de rennende øynene? Hva sa dyrelegen om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar tale fra start, gir klare svar Wilma. Bruk litt lenger tid på svarene, så kanskje andre ikke hisser seg opp pga feil oppfattning.

Fin kanin, håper du faktisk har vært hos veterinæren og fått sjekket og ordnet alle plagene dens. Også er vi nok alle spente på å få høre hva veterinæren sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg ser trådstarter ikke har svart direkte på det spørsmålet, faktisk ser svarene heller noe unnvikende ut. Dersom kaninen faktisk har vært hos dyrelegen beklager jeg det.

Jeg syntes det så sånn ut. Men nå, når jeg leste gjennom igjen, ser jeg ikke at de har slipt tennene...

Har du slipt tennene, eller har du ikke slipt tennene hans, Wilma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har ikke sett disse før nå.. En liten stund siden jeg har vært her og sett + at jeg er i Oslo nå,

og her har jeg litt begrenset tid på datan. Jeg har selfølgelig vært hos veterinæren før jeg dro :icon_redface:

Tro hva dere vil om meg nå, men jeg har vært hos veterinæren! Det er det klare svaret! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har ikke sett disse før nå.. En liten stund siden jeg har vært her og sett + at jeg er i Oslo nå,

og her har jeg litt begrenset tid på datan. Jeg har selfølgelig vært hos veterinæren før jeg dro :icon_redface:

Tro hva dere vil om meg nå, men jeg har vært hos veterinæren! Det er det klare svaret! ;)

Så bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre! Hva sa veterinæren, hvordan var allmenntilstanden? :) Hadde han pelsmidd? Hva fikk du til behandling mot det?(godt å vite i tilfelle en får bruk for det). Hva skjedde med tennene? :) Fikk du noe for øynene?

Håper dere får en fortsatt bedring framover! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå har jeg helt glemt denne tråden, men han er helt frisk nå. Dyrlegen har sjekket ham, han har fått kjempeflott pels, dyrlegen har sjekket tennene. Han får agurk og gulerot vær morgen. Vi låner et stort kaninbur fra Kristin, og han har pinner og gnage på. Han har høy, tissekasse, vannflasker og en matskål med masse god næringsrik mat. Han står i gangen og alle som kommer på besøk klapper han, og etter vi kastrerte ham, har han sluttet med de aggressive uvanene. Han har fått mye mer tillit til meg, og de andre i familien. Og han er tryggere på omgivelsene. Han har begynt og legge seg på siden i høyet sitt, og jeg og mamma får lov til og klappe ham når han ligger på siden (!). Han får mye frukt og grønnsaker, og vi skifter på buret vær Torsdag. Siden det er så mørkt og vått ute, og jeg ikke vil at han skal bli syk, får han hoppe masse på stua i stede for og være ute. Når det er fint ute, tar jeg han en liten tur ut.

Er det noe dere lurer på? :)

Edit: Jeg var ikke med på den siste dyrlegetimen, så jeg hvet ikke så mye om det. Men jeg kan spørre mamma, om hva hun har sakt til henne om noen er interresert i og høre det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra jobba Wilma.

Alt det mase med tenna du fikk var egentlig tull synes jeg :shocked:

For hadde tenna hvert så ille så hadde han ikke greid å spise gulerøtter og grønt som han hadde måttet bite av biter for å få i seg.

For jeg snakker av erfaring.

og jeg har hvert kanin eier siden jeg gikk på ungdomskolen i 1972

og nå driver jeg med kaninoppdrett. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og få litt støtte nå.. :ahappy:

Har ikke noen spessielt nye bilder av ham, har ikke lastet de inn ennå.. Men jeg kan spørre Kristin om hun har :ahappy:

Forøvrig kan jeg legge ut et bilde av hvordan han så ut da han kom :

dakars.jpg

Som dere ser var det ikke pels på låret, og det rant konstant av øynene hans. Pelsen var helt rar, og den falt av om du strøk ham over ryggen. Og om du holdt ham så ble du full av hår! Neglene ble også klippet. De var "litt" for lange..

- Men han er frisk, søt, aktiv og kosen nå! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...