Gå til innhold
Hundesonen.no

Lappisprat


PsychoLynx

Recommended Posts

oii 3 stk i borettslaget ditt? hvor er det du bor hen da?

Ja de har vokst noe innmari i popularitet. Eller vel det var dobbelt så mange registrerte i 2007 som det var i 2006. :) Når jeg fikk Marco hadde jeg egentlig aldri hørt om rasen, men rasen vokste veldig fort det samme året.

Noe som både er positivt men også veldig ute av kontroll. Raseklubben skulle ha vært mye mer på bane i forhold til avl, vel vi jobber med å presse på :) For håpe det ordner seg etterhvert. Tror det er sånt alle voksene klubber går i gjennom virker det som :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Jeg bor i Bodø. Og jeg ser til stadighet lapphunder. Kjenner også noen med lapphund. Ja og så har vi en på valpekurset nå. Kjempesøt liten hårball. :ahappy: Virker som at mange vet hvilken rasen man snakker om også, så aboslutt har de kommet mer ut i rampelyset.

Håper ikke avlen går ut over helse og gemytt, pga popularitet. Fortsett å jobb med saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en yngre garde i klubben som er veldig engasjerte og virkelig vil gjøre noe med det, så jeg tror hvis vi kjemper hardt nok så skal vi få det til. Jeg har et stort ønske om å ha et oppdrett selv med tiden som står for å avle friske, sunne, rasetypiske og hunder med riktig gemytt. Med riktig gemytt mener jeg vennlige, sosiale, engasjerte, aktive og uredde hunder. Bare for å ikke få folk til å tro at med riktig gemytt mener jeg at det finnes noen rare diller som rasen må inneha :P hehe.

De er jo kjent for å være veldig hengivne, men også ganske så nysgjerrige og selvstendige.

Veldig ivrige er de stort sett. For Marco sin del er det til tider litt mye "Logre, Logre,Logre" "JIPPI Pappplate å tygge på".

"Hva har du der mamma, er det noe til meg??" "Ser du hvor flink jeg er nå??" "Nå da??!" "Hallo, se på meg da"

Hehe, veldig sjarmerende :ermm:

Er det forresten enklere å få viltsporchampionat (det det heter?) i Sverige enn her i Norge? Synes jeg ser mange lappiser med tittelen Svch i sverige gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Tusen takk :icon_confused:

Vi ser dere i Kongsberg vel ?

Kommer nok en tur(ikke 100% sikkert ennå), men får ikke stilt ut Chantie pga. jeg ikke har fått alle papirene hennes i orden ennå.. :closedeyes:

Men skal stille ut i Drammen da.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chantie er blitt kjempeflink på ringtrening!

Det eneste som ikke sitter helt inne er stå-en, men jeg synes hun er veldig flink :ahappy:

Noe gjenstår å se nå, er hvor flink hun er når det er flere andre hunder i ringen (vi har nemlig bare trent hjemme..) Det nermeste vi har kommet "andre hunder i ringen" er nabo-bikkjene som har bjeffet litt når vi har trent, men hun brøt ikke kontakten da, så da ble jeg jo litt stolt :lol: Har ikke trent noe særlig siden litt før jul.. Så nå synes jeg hun var veldig flink! :D (hvor mange ganger har jeg nevnt at hun var flink nå?..)

Men så er det meg da... Jeg blir jo så stressa, og jeg takler stress veldig dårlig.. :lol: og forrige gang vi stilte ut (i andebuhallen) ble jeg så stressa at jeg ble veldig svimmel, kvalm, vondt i hodet osv.. og da ble også Chantie veldig ukonsentrert.. Så får håpe at jeg får litt orden på nervene mine.. :D

Og vi kommer høyst sannsynlig til å komme for å se på i Kongsberg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...