Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 25.-26. oktober


SFX

Recommended Posts

Nå drar til Moss jeg for å treffe gode puddelvenner og klippe hunder til utstillingen. Jeg skal som sagt stille en valp og en juniortispe, begge pudler (kanskje ikke noen bombe :P ). Om noen ønsker er det bare å komme og hilse på. Jeg har et avslappet forhold til utstilling, så det går fint an å snakke til med før jeg har stilt og mens jeg klargjør hunden.

Ønsker alle dere andre som skal stille i helgen masse LYKKE TIL!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar

Hjeelp!

Fant ut at det ikke går noen buss herfra til Lillestrøm (hvor jeg kunne få skyss fra) på lørdag morgen (da regner jeg med at det heller ikke går søndag). Er det noen som kjører forbi Furuset som kan plukke meg og Tia opp? Vi skal være i ringen klokken 9.

Hvis ikke Furuset går kan vi møte opp i sentrum/Helsfyr osv (t-banene går jo tidlig).

edit:

bilde001-1.jpg

Tia for et par uker siden. Dette var bare pelsdotter jeg hadde plukket opp fra rommet

Edit2: Furuset ligger langs E6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Om du skriver for Basenjisene forlanger jeg minst en blomst :)

Susanne fikk smilefjes når jeg skrev for henne sist, erindrer jeg :P

Vi drar opp i morgen formiddag og starter riggingen, og blir hele helgen. Lykke til alle sammen!

Det er MANGE hunder påmeldt (rekord???).........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjeelp!

Fant ut at det ikke går noen buss herfra til Lillestrøm (hvor jeg kunne få skyss fra) på lørdag morgen (da regner jeg med at det heller ikke går søndag). Er det noen som kjører forbi Furuset som kan plukke meg og Tia opp? Vi skal være i ringen klokken 9.

Hvis ikke Furuset går kan vi møte opp i sentrum/Helsfyr osv (t-banene går jo tidlig).

*klippe*

Hva med toget da?

kommer du i ring 1 så skriver du for oss hihi

Vi er i ring 15 lørdag og ring 5 søndag :)

Anette: Om du skriver for Basenjisene forlanger jeg minst en blomst :P

Susanne fikk smilefjes når jeg skrev for henne sist, erindrer jeg :P

Vi drar opp i morgen formiddag og starter riggingen, og blir hele helgen. Lykke til alle sammen!

Det er MANGE hunder påmeldt (rekord???).........

Oh, smilefjes er en god idé! Jeg er der søndag, så om noen får en liten pynt på kritikken sin skal man ikke se bort i fra at jeg har vært på ferde :P Dessverre er jeg dårlig å kjenne igjen folk, men Yodel vet jeg i hvert fall hvem er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh teite trafikanten! Selvsagt kan jeg ta toget! :icon_confused: (hvertfall til Lillestrøm)

Trafikanten er litt teit av og til ja... ;)

Og fra Lillestrøm ;) Jeg tar toget derfra begge dager jeg. Et lite stykke å gå, men helt levelig.

Mulig jeg må ta toget på søndag (det som går tiiidlig), så da kan jeg kanskje ta følge med dere? Jeg trenger guide tror jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med folk i dag? Jeg hater meg selv akkurat nå, fordi jeg forsov meg. Tok på 3 (!) alarmer på klokken 5 i dag tidlig, men allikevel vekket det meg ikke. Har hatt en veldig slitsom uke og fått lite søvn, men aldri hatt problemer med å stå opp før.... Derfor drar jeg opp til Leto i kveld slik at jeg kan sove der, og håper det går bra i morgen så jeg får championatet på hunden :icon_confused: Litt dumt om hun hadde fått det i dag, men ikke i morgen. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...