Gå til innhold
Hundesonen.no

Verdens mest destruktive hunder


Yodel

Recommended Posts

De har spurt 3000 hundeeiere.

Summen har de nok funnet frem til ved å legge sammen alle skadekostnader som hver rase har gjort og så dele på antallet hunder av den rasen.

Ser at nuffen ødelegger for 1600 kroner i sitt liv. Noen burde fortalt det til nuffen jeg passet i 2 uker. For sofaen min kostet over 6000, maten i fryseren min kostet en del kroner, mobilen min var ikke billig den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt grand danois som topper listen da :P

Jaggu var det det.

Tror forøvrig ikke de har spurt sånn voldsomt mange Basenji-eiere heller.

Vel- mine er ikke håpløse, men jeg har virkelig et ufattelig stort truse- budsjett, og må stadig invistere i sikrere skittentøyskurver :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Interessant at det er den største og den minste av hunderasene som ødelegger mest. Er det tilfeldig? Ikke det at jeg kan komme på en god grunn til at det skal være sånn :P At en GD tar seg et skikkelig jafs av sofaen kan man liksom forestille seg, men at chi ødelegger så mye er jo litt merkelig. Hehe, kanskje det er chi-eiere som kjøper dyrere ting til hundene sine? Valpen tygger litt på designerhundesenga si og vips var det 5000, liksom :P

(Jada, jeg vet at veldig mange chihuahua lever helt normale hundeliv og ikke har mer designerstash enn andre :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror forøvrig ikke de har spurt sånn voldsomt mange Basenji-eiere heller.

Vel- mine er ikke håpløse, men jeg har virkelig et ufattelig stort truse- budsjett, og må stadig invistere i sikrere skittentøyskurver :rolleyes:

Å guuud.. snakk ikke om basenjier og truser.. :P Basenjier er jo liksom litt mer "gourmet" de.. og vitenskapelig utforskende feks hvor mange meter papir er det egentlig på en tørkerull og hvor stor dekningsgrad i en stue blir det? Og siden man i tillegg er statistisk anlagt så må slike forsøk gjentas en rekke ganger for å få det statistisk signifikant..

Men jeg skal ikke klage på lille basenji - hun ødelegger verken cover eller CD når hun har hatt razzia i CD-hylla og tatt ut alle CD-ene av coverene sine (men vi orker jo ikke rydde alt inn på plass igjen, er mye jobb det - så vi har gått inn for "surprise surprise-CDer", CD-en inni er aldri det som står utenpå coveret). Flat-tomsingen har det vært verre med, han skjønte aldri helt den der finurlige "la oss åpne CD-coveret og ta ut CD-en" for han laget CD-konfetti.. nå er han blitt mer voksen og moden og gidder ikke være med på CD-razzia (han gjør heller andre ting, spise 10 cm Ikea-teppe feks, eller re opp sengen min inne på det møkkete stuegulvet.. jeg ønsker meg soveromsdør til bursdagen min!). Han har tidligere spist opp 3 sofaer da.. den første var veldig dyr men også veldig gammel, klok av skade har de neste 2 vært billigsofaer og nå har vi den 4. sofaen - og den har han ikke rørt inntil videre. Nei, det er dyrt med hund noen ganger - eller man kan si det på en annen måte - man bør ikke være så materialistisk hvis man har hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal ikke klage på lille basenji - hun ødelegger verken cover eller CD når hun har hatt razzia i CD-hylla og tatt ut alle CD-ene av coverene sine (men vi orker jo ikke rydde alt inn på plass igjen, er mye jobb det - så vi har gått inn for "surprise surprise-CDer", CD-en inni er aldri det som står utenpå coveret). Flat-tomsingen har det vært verre med, han skjønte aldri helt den der finurlige "la oss åpne CD-coveret og ta ut CD-en" for han laget CD-konfetti.. nå er han blitt mer voksen og moden og gidder ikke være med på CD-razzia (han gjør heller andre ting, spise 10 cm Ikea-teppe feks, eller re opp sengen min inne på det møkkete stuegulvet.. jeg ønsker meg soveromsdør til bursdagen min!). Han har tidligere spist opp 3 sofaer da.. den første var veldig dyr men også veldig gammel, klok av skade har de neste 2 vært billigsofaer og nå har vi den 4. sofaen - og den har han ikke rørt inntil videre. Nei, det er dyrt med hund noen ganger - eller man kan si det på en annen måte - man bør ikke være så materialistisk hvis man har hund!

:P Den var god! Så enig, så enig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt minimale ødeleggelser av hund. En labrador gnagde på noen dørterskler og gipsplater. Gangen var stygg og oppussing var på plass uansett. Min schäfer ødela et par pensko. Ikke det at jeg tror han visste at de var umoderne, men det var på tide å bytte de ut til noe som var mer inn. Han ødela også et par brilestenger. Det var 11.09 og med twin towers og norsk valg så syntes han vel at matmor hadde sett nok TV for lange stunder fremover. Brillestengene lot seg heldigvis 'replace' for en relativt billig penge. Nå har jeg passet en schädobber i 1,5 uke og det har allerede gått noen truser og et par sokker. Jeg lærte allerede etter den første trusa at her må man passe på, men det har skjedd en glipp eller to etter det.

Alt i alt så er kronesummene ikke verdig noen statistikk og jeg kan ikke forstå hvordan noen hunder klarer å ødelegge for tusenvis av kroner før hundeeirne skjønner at de må ta visse grep for å gjøre eventuelle skader så små som mulige. Det viktigste med schädobberen er at han får nok fysisk mosjon og at skittentøy ikke ligger lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GD, ja...

Jeg kjenner en med GD - og den brukte BILEN som gnageleke når den ble stående ute for lenge.. Så hvis DEN var med i undersøkelsen, så skjønner man jo "tegninga"..

Men huff, nei - jeg orker ikke å begynne å tenke på de tingene hundene har gnagd på og/eller ødelagt opp igjennom årene. Det positive er jo at man får nye ting av og til, da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler meg ihjel av denne tråden! :P Spesielt av TonjeM sitt innlegg - jeg elsker når du skriver om karken og lille basenji! Hunder er herlige!

De er det, men det er lett å glemme når man ser at hunden har spist opp et par nye, pene, dyre sko.

Dina har egentlig ikke ødelagt mange dyre ting, men om man legger alt sammen blir det nok noen tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...