Jump to content
Hundesonen.no

HJELP! Er det noen advokater eller smarte folk her?

:)Kine

Recommended Posts

Posted

Vi bodde i to år i en leilighet. Kontrakten vår gikk ut på at vi betalte et depositum som var på 2 husleie-beløp når vi flyttet inn, og det depositumet skulle gjøre at vi kunne bo gratis de to siste månedene. Ca 3 måneder(tror vi) før vi flyttet solgte han vi leide hos huset. Vi fikk aldri noen beskjed om noen dato han solgte det eller noe sånt. Vi leverte jo siste husleie til han vi hadde kontrakt med. Nå har vi da fått en faktura fra den nye eieren av huset om at vi må betale de 3 siste husleiene til han. Han sier at Den avtalen vi hadde med forrige huseier ikke tells. Og det var vår feil hvis vi leverte husleien til feil huseier.

Hvordan skulle vi kunne gjort noe annet? Vi hadde jo ikke fått noen beskjeder? Tells ikke husleie-kontrakten vår med den vi inngår kontrakten med?

Dette er bare tåpelig! Vi har betalt alt vi skulle i følge kontrakten! Når de ikke klarer å gi oss ordentlig beskjeder. Hva skal vi liksom gjøre da?

Posted

Det er opp til huseier å sørge for at dere har korrekt kontrakt. Ved eierskifte skal også ny depositumskonto opprettes. Det dere kan gjøre er å kontakte tidligere eier og be ham tilbakebetale det dere har betalt i husleie etter eierskiftet slik at dere får betalt ny eier. Be også ny eier om ny kontrakt.

Posted

LinKr sier mye smart her. Men bare en liten ting, det er forsåvidt korrekt av den nye huseier å si at den gamle ikke gjelder. Deres avtale med forrige, skal jo klart ikke gjelde den nye. Imidlertid må den gamle huseier returnere depositumet dere har til gode. Når det er gjort, så er jo alt i vater igjen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...