Gå til innhold
Hundesonen.no

Grace og Calypso

Sandra86

Recommended Posts

Skrevet

Siden det ikke går ann å redigere headingen på innlegg lenger (?), så lager jeg en ny

tråd samlet for begge frøknene..

http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...mp;#entry313248

Her kan dere lese den tidligere tråden om nakenfrøkna Grace :)

Nå har det seg så at flokken har økt med ett par dyr da :rolleyes:

Først og fremst, den nye kinesfrøkna mi, Calypso.

Hun er en 9 mnd gammel superuber herlig frøken fra Polen.

Jeg hentet henne hjem for ca 3 uker siden, og jeg er storforelsket :)

394_Calypso_lite.jpg

Calypso

424_GraceogCalypso_lite.jpg

Calypso og Grace

305_GraceogCalypso_lite.jpg

209_Calypso_lite.jpg

206_Calypso_lite.jpg

Søsteren min Taz, er fotografen av disse bildene :P

IMG_7554.jpg

IMG_7513.jpg

IMG_9021.jpg

Grace blir snart 2 år, tiden flyr avsted.

Og så må jeg jo legge til de to nyeste kattene i flokken, som kommer fra Tu veterinærklinikk.

Sånn kan det gå når du har ett blødt hjerte:

IMG_7916copy.jpg

Noniq, en superherlig rolig kattefrøken.

IMG_7178-1.jpg

Lille Nello, som har hvert hos oss siden han var 5 uker (dessverre).

IMG_6094-1.jpg

Forandret seg bittelitt, og er enda større i dag (litt gamle bilder).

Så det har skjedd en ting og to her, hehe ;)

Så må vi jo ikke glemme "lille" Hamlet

IMG_5819.jpg

Skrevet

Tusen takk for de hyggelige kommentarene :P

Ja, jeg ser på meg selv som heldig som får bo sammen

med disse herlige dyrene mine :P Alltid liv i leiren her, hehe.

Men nå er det stopp, hehe.. må ta meg av alle sammen også :angry:

Skrevet
Calypso er bare så vakker! Grace er så skjønn at det skulle ikke vært lov :angry: Viste ikke at du hadde nakenpus. Tøffe!

Tusen takk Mushi :P

Joda, jeg har hatt nakenpus i snart 1 år :P Fikk ham hjem 2 desember.

Skrevet

Nakenpusen er nydelig ja! Jeg er allergisk for katter, men når jeg får meg eget hus så skal jeg teste om jeg tåler de nakne :P Må først overtale typen da, han syns de er skumle :angry:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...