Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim hundefestival


MarieR

Recommended Posts

Gratulerer med gode resultater, dere!

Særlig til Symra, da - som jo var SÅÅÅÅ fin i ringen. Dommeren (Ove Germundsson) var helt "over seg" over hvor fin hun var, og alle de aktive utst.hundene og eierne var jo der på plass også og silte sine håpefulle.

Veldig moro, og meget velfortjent!

Vi hadde også en super helg. BIR både på lørdag og søndag, nr. 2 i gruppen med samme hund (Moby- eldste hannen min), og 2. beste tispe begge dager med Milla (tispen min).

Meget hyggelig utstilling, vil JEG si!

Susanne

Grattis Susanne! Vakre hunder har du! (Skulle jeg noen gang hatt valper på Symra, så ville nok Moby vært favoritten. Men jeg TROR jeg overlater oppdrett til dere som kan det! :thumbs: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Symra fikk rødt, vant unghundklassen med ck, og så tok hun snuskemeg CERTET! PÅ EN BEARDISSPESIAL! :thumbs::banana::banana: Beste unghund ble hun også, bare sånn på toppen av det hele.

Jeg tror jeg dævver!

Grattis!

Det var morro.........

Kritikken hennes: "Middels stor. Muskuløs meget god type. Kraftig velformet hode. Utmerket front. Stabil overlinje. Meget godt kryss. Faste poter. Pels og farge u.a. Stabile bevegelser."

hundefestivalen-08086.jpg

Et bilde fra i går(ja, hun har fortsatt veldig lite pels..)

Hmmm...... jeg mener ikke å være slem - men jeg bare må spørre - for jeg ser samme type bilder hele tiden ..... skal Berner Sennen stilles i gyngehestpositur? Dvs. frembena vinklet foran kroppen og bakbena strekt bakover?

De ser jo ut som gyngehester fra siden........

Nei - jeg mener ikke å være slem, jeg synes Bella er nydelig - men jeg tror hun ville vært enda penere om hun ble stilt opp kvadratisk om du skjønner hva jeg mener? (om de ikke skal se sånn ut da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...... jeg mener ikke å være slem - men jeg bare må spørre - for jeg ser samme type bilder hele tiden ..... skal Berner Sennen stilles i gyngehestpositur? Dvs. frembena vinklet foran kroppen og bakbena strekt bakover?

De ser jo ut som gyngehester fra siden........

Nei - jeg mener ikke å være slem, jeg synes Bella er nydelig - men jeg tror hun ville vært enda penere om hun ble stilt opp kvadratisk om du skjønner hva jeg mener? (om de ikke skal se sånn ut da)

Nei, de skal ikke stå så langt fram med forbena som Bella gjør der, men hun har en tendens til å lene seg ørlitegranne bakover når jeg stiller henne, og da havner forbeina litt for lang frem. Vi jobber med det, og det var en av grunnene til at jeg ba oppdretteren min om å stille henne for meg i går, sånn at jeg kunne stå utom ringen å få henne til å fokusere frem på meg. Ca. sånn skal de stå med frambeina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojojoj, så mange flotte resultater det var her da!

Må jo nesten også rette en spesiell gratulasjon til Symra- nesten så jeg fikk en gledeståre i øyekroken her!

At dine hunder gjør det bra er vi jo vant til, Susanne :thumbs:

Keep it up!

Gratulerer så masse til alle dere andre også :banana:

Synes også dette var spesielt moro for deg, Kjersti. Er så gøy når det går SÅ bra uten at man riktig hadde håpet noe slikt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Nei, de skal ikke stå så langt fram med forbena som Bella gjør der, men hun har en tendens til å lene seg ørlitegranne bakover når jeg stiller henne, og da havner forbeina litt for lang frem. Vi jobber med det, og det var en av grunnene til at jeg ba oppdretteren min om å stille henne for meg i går, sånn at jeg kunne stå utom ringen å få henne til å fokusere frem på meg. Ca. sånn skal de stå med frambeina.

*ler* ok - jeg trodde nok det .. (og selv eksempelet ditt kunne hatt forbena bittelitt mer under seg eller vært litt mer "over" frembena)

Ett lite tips - jeg ser på bildet så drar du i halsbåndet for å få frem nakken - dette skaper negativ energi - det er derfor hun drar bakover. For å illustrere: Tenk deg at du står å snakker med noen, så kommer det noen gående forbi og dulter borti deg - hva skjer med deg da? Jo, du legger automatisk inn en bevegelse/energi i motsatt retning for å gjenvinne balansen. Det er det som skjer når du heiser henne opp og frem etter halsbåndet så vil hun automatisk trekke bakover for å kompansere..

Nå er ikke jeg noen Berner ekspert, men jeg tror jeg ville forsøkt å stille henne ved å stå på siden av henne og ikke foran - skal du stå foran så bør du lære henne freestacking ved at du trener inn "bli" øver på å gå minst en til to meter fra henne og trener henne til å fokusere på ett target punkt litt høyt på kroppen din.....

(hunden er superfin da - selv uten pels)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle med bra resultater! Supermoro både med Symra og Taika :thumbs:

Jeg så noen bilder av meg tidligere i tråden, hehe. Kan jo fortelle resultatene våre.. Silma ble ikke plassert hverken på hundefestivalen eller Lundamo, hun er litt treg i utviklinga og har en del mindre pels enn mange av konkurrentene. Men god trening er det :banana: Villa fikk 1-2 uten mer på lørdag (ingen ck i klassen), også stilte jeg Otto som ble øøøh.. 2 eller 3 i champ tror jeg? Husker faktisk ikke.. Søndag stilte jeg Otto igjen, og ble 3. i champ. Villa er for tiden naken og fikk forståelig nok en blå pga. mangel på pels (ble lettere sjokkskada over rødt og plassering lørdag, hehe). Gamlemor Jóga stilte i åpen, første gang hun er stilt på 3 år. Og hun fikk sin flate røde :banana: Hun er ganske liten, så hun gjør det ikke bra for allroundere, men heldigvis tippet jeg rett i at det kunne gå for en spesialdommer. Så ble Saeta stilt i champ, og ble 4. med CK. Alt i alt en OK helg, oppturen var den flate røde på gamlemor :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp .. grattis med alle flotte resultater..

Vi gjorde det sinnsykt bra:)

Bir på INT NORD ch Courtborne Sir Duncan begge dagene og Bim ,cert på Courtborne Eros Beata Solutine

Og søndage hadde kennel Courtborne beste tispe 1,2,3 og den 4 hadde en Courtborne far:)

Og 1,4 beste hannhund.

Vi ble også bir med vår Topaz whippetvalp og Bir med Saluki N uch C. Chara Mar Cheidon "OZZY"

Og flott gruppe plasseringer utenom det.

Jippi kjempe gøy altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro, da tror jeg faktisk at vi satt og heia på dere der ved sidelinjen Kristinh. Var med en venninne som stilte whippet valpen sin og mener hun sa at Courtborne hadde faren til hennes valp. Gratulerer med flotte resultater ihvertfall. Var morro å se på alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig Kristin! Koselig å se deg igjen, bare synd jeg hadde det så travelt akkurat da..

Glemte å dele et resultat tidligere. Jeg var nemlig inne i BIS-veteran også, men ei tispe jeg ikke har stilt før. Hun er mormor til Zima som Aya har og Silje eier :thumbs: Hun var den siste i ringen som ikke ble plassert, så vi kaller det en slags 5. plass i alle fall :banana: Sheltien hadde en god dag på lørdag forresten. Blant valpene ble BIR-sheltien Kathimers Dew of Ben Nevis 2BIG, av de voksne ble (veldig mange titler) Ch Edglonian The Real MC Coy 1BIG og 2BIS, så ble oppdrettergruppa til kennel ImaFerrari 4BIS, også gamlemor La-Min-So's Cher på 10 år da, som gjorde det ganske greit i BIS-veteran :banana: Veldig moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe takk

Ja stemmer det at vi har faren til din vennindes whippet ja:)

Takk for heia rop..hihi..

Og vi hadde også i oppdrettet Bis 2 veteran søndag;)

Grattis Caroline,, ja det var kjempe koselig å treffe på deg også og dine hunder.

Vi har forresten to skjønne whippetvalper på 4 uker:) åh de er så nydelige.. Ja, ja må ikke avspore hær.

Men morro å treffe så mange kjente i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
lørdag ble borzoi: Kazar Rurick ( med kanskje noen skrive feil) han ble også bis 3 på søndag og nr.2 bis festivalvinner

Søndag ble en puddel (tror det var en mellompuddel) den ble også festivalvinner.

aokei. Takk for svar :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* ok - jeg trodde nok det .. (og selv eksempelet ditt kunne hatt forbena bittelitt mer under seg eller vært litt mer "over" frembena)

Ett lite tips - jeg ser på bildet så drar du i halsbåndet for å få frem nakken - dette skaper negativ energi - det er derfor hun drar bakover. For å illustrere: Tenk deg at du står å snakker med noen, så kommer det noen gående forbi og dulter borti deg - hva skjer med deg da? Jo, du legger automatisk inn en bevegelse/energi i motsatt retning for å gjenvinne balansen. Det er det som skjer når du heiser henne opp og frem etter halsbåndet så vil hun automatisk trekke bakover for å kompansere..

Nå er ikke jeg noen Berner ekspert, men jeg tror jeg ville forsøkt å stille henne ved å stå på siden av henne og ikke foran - skal du stå foran så bør du lære henne freestacking ved at du trener inn "bli" øver på å gå minst en til to meter fra henne og trener henne til å fokusere på ett target punkt litt høyt på kroppen din.....

(hunden er superfin da - selv uten pels)

Hehe, takk for det, og takk for tips.

Jeg tror nok ikke det er det at jeg holder hodet opp med halsbåndet som gjør at hun trekker seg bakover, for før har jeg alltid pleid å "fristille" henne. Altså jeg flytter på beina hennes og stiller meg foran henne. Men etter at hun begynte å lene seg bakover så har jeg begynt å stille meg ved siden av henne og lokke henne frem med en godbit, da strekker hun seg framover og ser mye bedre ut.

Sånn har jeg pleid å stille henne.(Jada,hun står dårlig med bakbeina og der, men det var bare ei rask oppstilling til ære for fotografen mens vi venta på vår tur foran dommerbordet. :thumbs:)

Men nå skal jeg ikke bare skylde på hunden da, jeg er jo ikke akkurat noen proff handler jeg heller! Så jeg setter pris på alle tips jeg får.

Men nå skal hun bare stilles en gang til neste helg da, så skal hun ha pause et lite år, så vi slipper problemstillingen på en god stund. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdag ble borzoi: Kazar Rurick ( med kanskje noen skrive feil) han ble også bis 3 på søndag og nr.2 bis festivalvinner

Søndag ble en puddel (tror det var en mellompuddel) den ble også festivalvinner.

Kødder du? Ble Rurik BIS3 på søndag? Oj, det er jo utrolig. Han ble vel knapt vist i ringen før han var to år. :thumbs:

Vi ble 2BHK på søndag, og lørdag kunne vi ikke være med. Er kjempefornøyd med lillegutt, for han er blitt en helt annen i ringen nå. Sååå flink atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...