Gå til innhold
Hundesonen.no

Oslotreff

-Vilde-

Recommended Posts

• Svar 87
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Stod over vi og, Kahlo er mye bedre i øynene, men er fremdeles litt verk som kommer ut, så fant ut det var greit å holde oss hjemme i dag.

Skrevet

Vi skulle gjerne vært der, men var dessverre opptatt med andre ting. Håper å få blitt med neste gang! :P Ble det tatt noen bilder?

Skrevet

Det ble da en koselig liten gjeng :P

Bonnie lå rett ut i flere timer etterpå og har fått en dusj og blitt fønet (til ville protester) :P

Hun så faktisk mye større ut etterpå. Skikkelig fluffy.

Deilig å se at hun koser seg sammen med mange hunder og at jeg faktisk (med hjelp av Molly) fikk avledet henne litt når hun bjeffet på folk idag.

Molly tok forresten masse bilder og jeg tok noen men jeg får ikke lastet dem inn på dataen.

Skal gjøre ett nytt forsøk imorgen.

Skrevet
Jeg tror jeg telte åtte hunder og det ble bilder, men jeg maser ikke.... :P

Yeah right! Ikke mase nei... :rolleyes:

Bilder er tatt, men de ligger foreløpig på kamera, og kommer i hvert fall til å bli liggende der ut denne dagen. Mulig jeg får tid (og lyst) til å ta fatt på oppgaven i morgen...

Snorre har sovet som ett lite barn, helt utslitt etter å ha fått vært hund igjen, for første gang på lenge.

I går kveld lå han å sukket og gryntet i velbehag, og jeg er helt sikker på at han drømte om sin kjære Chillie (?) som han endelig fikk treffe igjen... :P

Takk for turen! Kjempehyggelig å treffe både hyggelige folk og hunder.

Skrevet

Vi tok en sonentur (ja, nettopp) etter leken og koste oss et par timer i skogen. Det er så flott at Fibi kan tumle rundt en haug med hunder uten noe tull i det hele tatt. Sonister er allrighte folk og hundene deres er ikke så værst de heller. :P

Skrevet
Vi tok en sonentur (ja, nettopp) etter leken og koste oss et par timer i skogen. Det er så flott at Fibi kan tumle rundt en haug med hunder uten noe tull i det hele tatt. Sonister er allrighte folk og hundene deres er ikke så værst de heller. :P

Siden du syns jeg var en streng "mamma" så må jeg bare si at Bocca fikk løpe løs når det ble litt færre hunder. :P

Skrevet
Siden du syns jeg var en streng "mamma" så må jeg bare si at Bocca fikk løpe løs når det ble litt færre hunder. :P

Ja og da måtte du nesten dytte henne avgårde for Bocca ville bare trene med mamma hun :whistle:

Skrevet

Nå tror jeg at jeg dobbelposter men glemte å legge inn bildene fra turen.

Jeg klarte som vanlig å bare få med bakparten på alle hundene.

Får håpe Molly kommer og fyller inn med noen forparter snart :P

Fibi fikk jeg bare skikkelig uklare bilder av så de var bare å slette.

Legger ut det jeg har ihvertfall selv om det ikke er så bra :whistle:

Scilos, Snorre og Felix

CIMG0503-1.jpg

Scilos og Felix

CIMG0501-1.jpg

Chili, Bonnie, Snorre, Bocca og Monica

CIMG0499-1.jpg

Snorre, Vesla, Bocca, Bonnie, Chili og M.J

CIMG0498-1.jpg

Vesla, Chili og Snorre

CIMG0496-1.jpg

Bonnie, Snorre og Chili

CIMG0494-1.jpg

Skrevet
Oi, så stor Bonnie er blitt :) De vokser fort :D

Fine bilder forresten! :P

Ja hun har vokst mye :D

Sitter og venter spent på bilder fra Molly jeg nå. Men jeg maser ikke jeg heller :)

Vi må ta ett treff igjen snart. Det er altfor sjelden.

Skrevet

Vi håper det blir treff igjen snart, så vi får vært med. Norma må bare bli ferdig med løpetiden først men...

Bessie: Bonnie har virkelig blitt stor jente! :)

Molly: få ut fingeren med de bildene :)

Skrevet
Ja hun har vokst mye :D

Sitter og venter spent på bilder fra Molly jeg nå. Men jeg maser ikke jeg heller :)

Vi må ta ett treff igjen snart. Det er altfor sjelden.

Vi håper det blir treff igjen snart, så vi får vært med. Norma må bare bli ferdig med løpetiden først men...

Bessie: Bonnie har virkelig blitt stor jente! :P

Molly: få ut fingeren med de bildene :P

:):D

Bildene ligger fortsatt på kamera, og jeg har overhodet ikke tiltakslyst til å ta fatt på det etter jobb.... Tror ikke jeg får gjort det i kveld heller, men jeg lover på tro og ære å få det gjort i løpet av helgen...

Skrevet
:P:P

Bildene ligger fortsatt på kamera, og jeg har overhodet ikke tiltakslyst til å ta fatt på det etter jobb.... Tror ikke jeg får gjort det i kveld heller, men jeg lover på tro og ære å få det gjort i løpet av helgen...

Langhelg eller? *flir*

• 3 weeks later...
Skrevet

Vel, nå er min superlange helg omsider over.... OMG ;)

På tro og ære, NÅ er de i hvert fall her.... :P

Her kommer det i hvert fall noen bilder.

2008-10-05_1755_edited-1.jpg

2008-10-05_1756.jpg

2008-10-05_1760_edited-1.jpg

2008-10-05_1771_edited-1.jpg

2008-10-05_1800.jpg

2008-10-05_1799_edited-1.jpg

2008-10-05_1782_edited-1.jpg

2008-10-05_1811_edited-1.jpg

2008-10-05_1814_edited-1.jpg

2008-10-05_1850_edited-1.jpg

Skrevet
Fine bilder! ;) Det var en laaaang helg ja *ler*

Blir det nytt treff snart også kanskje?

Ja superweekend hihi!

Nytt treff høres bra ut. Jeg blir ihvertfall med om tidspunktet passer.

Kjempefine bilder Molly. Du får jo med hele hunden jo ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...