Gå til innhold
Hundesonen.no

wordpress.com


Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Hvordan får jeg en blogg på wordpress-siden min? Jeg har laget en bloggside, men den fungerer som hvilken som helst annen side. Ingen blogg som den skal være, hvor datoen for når innlegget ble skrevet automatisk kommer opp, hvor man får en marg med blogg-kalender osv.

Altså min side; http://labbis.wordpress.com/ har ingen slik blogg som Maren har, som også har wordpress.

http://bcamira.wordpress.com/2008/08/25/f%...e-deg-i-pasvik/

Ser dere forskjellen på bloggene?

Jeg får ikke til å lage en slik blogg i wordpress. Noen som vet hvordan ?

Skrevet

Mye av det har med hvilket oppsett du bruker, maren har Theme: Mistylook by Sadish.

Og du har Theme: Pressrow by Chris Pearson.

Så skifter du det, forandres det nok. På kontrollpanelet til alle designene kan du legge til eller ta bort dingser, slik som kalender, arkiv, osv osv.

Hvor mange kolonner du har har igjen med oppsettet å gjøre.

:)

Skrevet

Nå har jeg endret oppsett - til et som jeg regner med har blogg. Siden jeg kan legge til bloggkalender osv. Men allikevel finner jeg ikke ut hvordan jeg lager selve bloggen. Velger jeg "skriv innlegg" og skriver et innlegg, kommer det opp som en post på forsiden min. Men Maren har en forside og en blogg. Blogginnleggene hennes havner ikke på forsiden slik mine gjør...

Skrevet

Er det slik du mener?

Having a static page at the front of the blog

Normally your latest posts are seen when someone first arrives at your blog. You can change this if you wish so they see a static page. Here is how:

  • Go to Write > Page
    Title this page ‘Home’ (for now anyway)
    As this will be the front, add a few words. You don’t need to do it all though - check it works for you first. Publish that page.
  • Go to Write > Page again
    Title this page ‘Posts’
    Leave this blank and just Publish the page

You now have 2 pages.

Go to Settings > Reading

You will see these options. Set yours to be the same.

staticpages2.png

Skrevet

Takk! Skal prøve det :icon_confused:

Men ser også at jeg må godta kommentarer før de postes, både i bloggen og på sidene. Hvordan endrer jeg det da? Jeg har prøvd å finne ut av det selv, men jeg skjønner lite :closedeyes:

Edit: Flere spm!

Nå har jeg fått fikset det slik at jeg har en blogg uten at den er forsiden. Det ble automatisk laget en link som het "blog" sammen med de andre sidene mine ("tia", "memphis", "cita" osv). Men når man trykker på "blog" kommer man bare opp til siden som heter "forside"

Skrevet
Takk! Skal prøve det :icon_confused:

Men ser også at jeg må godta kommentarer før de postes, både i bloggen og på sidene. Hvordan endrer jeg det da? Jeg har prøvd å finne ut av det selv, men jeg skjønner lite :closedeyes:

Edit: Flere spm!

Nå har jeg fått fikset det slik at jeg har en blogg uten at den er forsiden. Det ble automatisk laget en link som het "blog" sammen med de andre sidene mine ("tia", "memphis", "cita" osv). Men når man trykker på "blog" kommer man bare opp til siden som heter "forside"

Vet ikke svaret på de første der...

Det med at det står blog... sånn er det hos meg og, bare at jeg har valgt et theme der det står home isteden for blog... Sånn er det bare og jeg tror ikke du får gjort noe med det. Jeg har det bare sånn at man kan trykke i bloggkalenderen eller "5 siste poster" for å komme til bloggen..

Skrevet
Vet ikke svaret på de første der...

Det med at det står blog... sånn er det hos meg og, bare at jeg har valgt et theme der det står home isteden for blog... Sånn er det bare og jeg tror ikke du får gjort noe med det. Jeg har det bare sånn at man kan trykke i bloggkalenderen eller "5 siste poster" for å komme til bloggen..

Men du har klart å fjerne den "home" linken?

Skrevet
Nei, den ligger bak den boksen til å skirve søkeord i :o

Smart! Hvordan fikk du det til? :icon_confused:

Går det forresten an å endre rekkefølgen på linkene? Hos meg er rekkefølgen Benedicte, blogg, Cita, galleri, Memphis, Tia, Velkommen. Skulle gjerne hatt de i en annen rekkefølge

Skrevet
Smart! Hvordan fikk du det til? :blink:

Går det forresten an å endre rekkefølgen på linkene? Hos meg er rekkefølgen Benedicte, blogg, Cita, galleri, Memphis, Tia, Velkommen. Skulle gjerne hatt de i en annen rekkefølge

Jeg har wordpress blog, men fullversjonen, altså ikke hos wordpress.com.. Hos meg kan jeg skrive inn side nummer før jeg publiserer en side, og da rangerer jeg sidene etter hvilken jeg vil ha først og sist. 1 er forsiden, 2 er bloggen osv. Dette kalles vel side-ID eller noe slikt. Det kommer opp under greia man skriver innlegget i, man må bare bla nedover der på den siden.

*uffff så vanskelig det ble å forklare* :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...