Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra Bønes utstillingen!

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

DSCN2301.jpg

bones1.jpg

Cita sitter bamse :) (på det nederste bildet kan man se to bein og en sheltie i bakgrunnen - og det er Silje :D:P )

basenjii.jpg

Kenneth og unghunden Embeau Armani ble 1 BIG! ;)

Jeanette kommer med flere bilder straks :wink:

var bildene for store? :?

Skrevet

Flere bilder :)

bildene ble veldig mørke ;) men men :P

Silje og Leah i ilden :D :

bones45.jpg

Eva McQuiston (en pom oppdretter) hjalp meg og klippe Pito på lørdagen :P

bones.jpg

Kine og Casper i BIG:

bones3.jpg

bones8.jpg

bones7.jpg

Seee så flinke de er! :P :

bones9.jpg

Så er det Kine og Speedy:

bones11.jpg

bones12.jpg

Slle premiene til Casper og Speedy måtte jo jeg bare ta bilde av *englefjes* :P

bones10.jpg

Casper fikk en velfortjent hvil på lazita's arm etter at han var ferdig i BIG gruppen:

bones13.jpg

Skrevet

Benedicte: jeg er et sikkelig linselus jeg :D Stjeler oppmerksomheten til flinke Cita som sitter bamse :P

Hehe, bilde av meg og Leah :) Jeg er jo bare en stor svart flekk! ;)

Skrevet

Ja, Silje, det er bra du bruker hjelm! Det er så mange som er sjalu på danseferdighetene våre at vi noen ganger blir kastet ting på :)

Skrevet
Ja' date=' Silje, det er bra du bruker hjelm! Det er så mange som er sjalu på danseferdighetene våre at vi noen ganger blir kastet ting på :)[/quote']

Er det DEFOR ja!

Men vi lar oss ikke stoppe av den grunn! Kunsten skal frem, uansett!

Skrevet

:);)

Julie, du er nok en gang genial!

Kjempefine bilder :D Er ikke mange bildene vi har fått se av Kine. :-o

Silje, du har så flotte former atte! :wink:

Skrevet
Flere bilder :)

bildene ble veldig mørke :P men men :D

Kine og Casper i BIG:

bones3.jpg

Nei men se!!! der er føttene til Jostein på buret til Astrix og der henger Astrixen sine rossetter ;) 8) .

det nederste buret med rosettene til Speedy er vår pus sitt bur(ps. det henger en HP rosett der også bak den ene rosetten) :wink:

Skrevet

anngående fargen på noen av bildene(de som ble så mørke), et lite tips er å slå av blitzen når du tar bilder innendørs for ellers så blir bildene såmørke(spesielt inne i haller har jeg lagt merke til, da får du bedre bilder uten blitz enn med blitz). :wink: så vet dere det til en annen gang.

Skrevet

Jeg har bilder fra Lørdagen også, jeg! :wink:

Meg og Cita i LP :)

utstilling001.jpg

utstilling002.jpg

utstilling003.jpg

utstilling004.jpg

utstilling005.jpg

utstilling006.jpg

utstilling007.jpg

utstilling008.jpg

Anne-Mette, Birte og Sico :)

utstilling036.jpg

Meg og Cita i eksteriør-ringen

Og så skulle jeg, Anne og Birte ta noen "premie-bilder" :D

utstilling059.jpg

Birte og Sico med BIR sløyfen

utstilling061.jpg

Meg og Cita

utstilling062.jpg

utstilling072.jpg

Og så "jakt-lykke" i BIG ringen :D (som forresten ble 2 BIG :wink: )

utstilling101.jpg

hihi

utstilling102.jpg

utstilling103.jpg

Skrevet
Cita er så flink!! Hvilken klasse stilte du i Benedicte? Så det var hinder der' date=' trodde det bare var apport i klasse 3 og elite?[/quote']

Vi stilte i klasse 2 :) Der er det hopp over hinder m/sitt og apportering bl.a :wink:

Skrevet
Hopp over hinder med sitt? Er helt grønn jeg visst :?

Hihi :) Du starter med hunden i utgangsstilling (valgfri avstand fra hinderet). På kommando skal hunden hoppe over hinderet og da kommanderer føreren "sitt", og hunden skal sitte seg. På ordre fra dommeren skal føreren kommandere hopp en gang til, og hunden skal hoppe over og sitte seg i utgangsstilling. Kunsten er å få hunden til å sitte rett, og med god avstand fra hinderet slik at den får sats til å hoppe når du kommanderer den tilbake :wink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
    • Nydelig puddel! Selv om du var uheldig med denne så finnes det nok stabile og roligere puddler av begge kjønn. Det handler mye om gener og litt om trening. Men jeg tenker med en gang standard labrador av beskrivelsen din. Det er sjelden mye lyd, de er arbeidssomme, men (som alle raser) tåler en rolig dag så lenge de ellers får det de trenger av aktivisering både mentalt og fysisk. Ellers ville jeg kanskje tatt en titt på springer spaniel, men de kan ha litt lyd. Faktorer som spiller inn er hvor mye aktivitet du ser for deg i hverdagen, og hvor mye pelsstell som er ok. Med puddel er du jo litt vant til pelsstell, så jeg antar det går fint?  Puddel med litt bedre research både på oppdretter og linjer kan jo også være en mulighet. De er flotte arbeidshunder, og det er jo en grunn til at de er brukt som servicehunder - da skal de tåle det meste av ulike situasjoner i ulike omgivelser. Hvis det kun var stresset hos denne hunden du ikke likte med puddelen så ville jeg dratt på noen puddeltreff og snakket med noen oppdrettere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...