Gå til innhold
Hundesonen.no

Knuste mobilen i døren, trenger ny, vil ha Nokia


Lola Pagola

Recommended Posts

Klarte å knuse mobilen min, en nokia 6288 i bildøren, så nå er displayet helt svart, ikke noe håp der tror jeg.

Det jeg er ute etter er vel en mobil med samme kvaliteter, og det skal være en nokia (liker det merket best bare, og har endel nokia-utstyr.

Vil ha:

Mp3 spiller, og plass til minnekort (helst mini sd)

Kamera, men trenger ikke være superbra, bruker mest et annet kamera

Gjerne skyvemobil, slik som 6288, synes det er veldig greit

Rimelig stort display, vil helst ikke gå ned på størrelse igjen.

Ikke noe over 2000 (helst)

Jeg er bare drittlei etter å undersøke mobiler og sånt, da denne ikke er så veldig gammel.

Så tar gjerne imot tips om bra mobil. Ikke over 2000 kr helst, og egentlig kan jeg vel bare kjøpe 6288 igjen, da jeg er veldig fornøyd med denne. Men gjerne en nyere versjon, eller noe lignende? Er jo artig med noe litt nytt når man først er igang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ok, jeg endte altså opp med Nokia 5610 Xpess music. (Fant det ut helt selv, ikke så mye hjelp å få her nei :P)

Har vært veldig fornøyd med den, men denne gangen er grunnen til at jeg må ha ny at den fikk seg en omgang i vaskemaskinen. Oppdaget det da maskinen sentrifugerte for fulle mugger :/ Mobilen virker faktisk fortsatt, bortsett fra at jeg ikke får på bluetooth (ikke så farlig), og at volumknappen ikke virker (farlig, for den står på maks så nå får jeg ikke hørt musikk). Den henger kanskje ikke helt sammen lenger heller, batteriet tappes fort, og den er litt oppløst. Men resten fungerer fett, imponert jeg (kameraet var ødelagt fra før av)

Vel, jeg tror iallefall uansett jeg må begynne å se meg om etter en arvtager, så slipper jeg å stresse om den dør akutt.

Samme kriterier som sist gang. Kunne godt tenke meg 5610 igjen, men finner den ikke noe sted :/

Har liksom ikke noen alternativer, googleegenskapene mine er dårlige i dag, og eneste jeg kommer til er 5610, som hittil har vært den beste i test til dette bruksområdet.

Så, help :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT: men er du litte bitte svimete eller? :aww::P Har enda til gode og ødelegge en eneste mobil jeg... :wub:

Har desverre ikke noen Nokia å anbefale, da jeg ikke liker det merket:) Men lykke til i jakten på ny mobil... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil fortsatt ha skyvemobil? Og vil du fortsatt ha Nokia? Nokia har ikke så mange skyvemodeller for tiden :P Du har evt. 6700 slide. Det er ingen spesiell musikktelefon med snarveier til musikkspilleren på utsiden slik som det er på 5610, men det er mp3 spiller på den så det funker fint å spille musikk på den.

Ellers så mye jeg si det er bra gjort å ødelegge to stk :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jammen folkens, det er jo 1,5 år siden sist jeg ødela da! :aww:

Pleier aldri gå med mobil i bukselommen, men denne gangen glapp det... og akkurat den gangen bestemte jeg meg for å spontanvaske buksen, uten å sjekke lommene (noe jeg også alltid gjør) kan si jeg bannet høyt da jeg oppdaget at mobilen var borte, og samtidig hørte sentrifugen :wub:

Skal sjekke ut tipsene her, takk :P

Er ikke snarveier til musikk på den jeg har nå heller, bare de vanlige tastene som brukes til andre ting og. Har ikke plaget meg, så gjør ingenting det iallefall :wub:

Men altså, når jeg tenker meg om så vet jeg ikke om jeg vil betale 2000 for en mobil igjen, kanskje jeg klarer meg med noe litt billigere som ikke er skyvetelefon. Samme kriterier gjelder da, må ha mp3 spiller, micro sd osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja da blandet jeg modeller, så på noen som lå på grensen til 2000 jeg. Var jo noen aktuelle her ja, går meg litt vill jeg, må sette meg ned og sammenligne når jeg kommer hjem. Kjempeglad for tipsene jeg har fått, tusen takk :aww: 5130 var jo absolutt til en grei pris ja! Jeg må ikke glemme at de stakkars mobilene mine havner på bakken stort sett hver dag, så det er tåpelig av meg å kjøpe noe alt for dyrt, så kan jo ofre slide forsåvidt... tenke tenke. Displayet var jo uansett ganske stort, tror faktisk det er like stort som jeg har nå jeg. Merker jeg er sugen på ny mobil i allefall :P

Edit, ser ut til at det blir 5130, om ingen har store innvendinger *ler*

Fikk 5 på amobil, og virker som man får mye for pengene. Så kravstor er jeg heller ikke, musikk, sms og ringing er viktigst. http://www.amobil.no/artikler/nokia_5130_xpressmusic/75657/1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja da blandet jeg modeller, så på noen som lå på grensen til 2000 jeg. Var jo noen aktuelle her ja, går meg litt vill jeg, må sette meg ned og sammenligne når jeg kommer hjem. Kjempeglad for tipsene jeg har fått, tusen takk :rolleyes2: 5130 var jo absolutt til en grei pris ja! Jeg må ikke glemme at de stakkars mobilene mine havner på bakken stort sett hver dag, så det er tåpelig av meg å kjøpe noe alt for dyrt, så kan jo ofre slide forsåvidt... tenke tenke. Displayet var jo uansett ganske stort, tror faktisk det er like stort som jeg har nå jeg. Merker jeg er sugen på ny mobil i allefall :ahappy:

Edit, ser ut til at det blir 5130, om ingen har store innvendinger *ler*

Fikk 5 på amobil, og virker som man får mye for pengene. Så kravstor er jeg heller ikke, musikk, sms og ringing er viktigst. http://www.amobil.no/artikler/nokia_5130_xpressmusic/75657/1

Hvis den faller i bakken hver dag, så kan du se på Nokia 3720. Den skal tåle litt mer enn andre mobiler :whistle: Er fortsatt mp3-spiller, god skjerm og greit kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...