Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordisk Vinner i Danmark


Caroline

Recommended Posts

Noen herfra som har tenkt seg dit? Jeg vurderer å reise dersom blodprøven til Saeta er OK, men har aldri stilt ut i Danmark tidligere. Har noen vært i Herning og vil anbefale overnatting osv. er jeg glad for tips :lol:

Når det gjelder påmelding antar jeg hunden må inn i databasen til DKK. Gjøres dette på samme måte som til f.eks. WDS? Da tok jeg kopi av stamtavlen og sendte på e-post som pdf-fil.

Mange spørsmål gitt, håper noen har svarene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Jeg teller på fingrene om jeg skal melde på... (har jo egentlig ikke råd da :rolleyes: ) Men tror kanskje jeg kommer til å gjøre det - det er enda en god stund til fristen.

Caroline; jeg var i Danmark i sommer. Jeg la ved kopi av stamtavla da jeg meldte på. Som utenlandsk utstiller må man melde seg på manuelt.

Her er nyttig informasjon å lese:

Før du melder på

Påmeldingsblanketter

Klasser og gebyrer

Utstillingsregler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo- har veldig lyst til å dra. Øyner et lite håp om NordJV tittel på lille-jenta her. Også jakter jo Dennis på et siste CACIB for sin int. ch. tittel.

Jeg meldte forøvrig på til utstilling der om en mnds tid også, og ingen av mine har vært stilt i Danmark tidligere. Jeg trengte ikke å sende inn noen stamtavle, og meldte på elektronisk som "utenlandsk utstiller" og la inn infor om foreldre, deres reg. nr osv. Gikk så greit atte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo- har veldig lyst til å dra. Øyner et lite håp om NordJV tittel på lille-jenta her. Også jakter jo Dennis på et siste CACIB for sin int. ch. tittel.

Jeg meldte forøvrig på til utstilling der om en mnds tid også, og ingen av mine har vært stilt i Danmark tidligere. Jeg trengte ikke å sende inn noen stamtavle, og meldte på elektronisk som "utenlandsk utstiller" og la inn infor om foreldre, deres reg. nr osv. Gikk så greit atte!

Å jasså, så det går an ja! Det var kjekt å vite :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja - "full pakke" med vaksiner for å komme seg hjem fra Danmark (for norske hunder).

Hundepass, id-merking, rabiesvaksine, og så vente i 120 dager før blodprøven tas - og først etter DET kan den lovlig innføres i Norge igjen.

Så hvis dere starter nå, så blir dere klare til neste sommer, i hvertfall.

Husk også ormekur som må gjøres i Danmark før dere reiser hjem igjen. På utstillingen er det veterinær som påfører dette i passene - det koster 250,- (i alle fall i feb. gjorde det det) pr eier (ikke hund). Husk å ha med pillene selv - og du må selv gi dem til hunden mens vet'en ser på.

Jeg har såååå lyst å reise til Herning, og kommer nok til å melde på også. Men håper egentlig mer på at jeg får valper den helgen, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma: Hvor skal dere bo? Noen bo-tips? Tror ikke vi gidder å dra med oss camp. vogna om vi tar turen...

Jeg finnes ikke kjent, har bare booket etter tips fra oppdretter - jeg prøvd først hotell i nærheten av hallen, og der var alt fullt. Så vi har flyttet ut et par mil utenfor Herning. Det het Uhre kro, mener jeg det het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Amigo påmeldt i åpen klasse :rolleyes:

Jeg registrerte meg som bruker av dansk DogWeb og meldte meg på online. Han ligger jo allerede inne der siden utstillingen i sommer så det var bare å skrive inn reg.nr så poppa foreldrene opp.

Satser på ferja fra Kristiansand fredags ettermiddag og hjem lørdags kveld. Overnatting har jeg ikke tenkt på enda - men det ordner seg vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:yes::D

Det spørs om det blir noe i det hele tatt. Jobben vil ikke gi meg fri. F*** ta!

*hoste hoste* uff nå ble du visstnok smittet av min influensa og dårlige vilje. Ikke lurt å jobbe da, kan jo smitte alle andre også.. Men jeg kan på fredag ettermiddag sånn i 15 tiden sende deg noen gode healende tanker også blir du på mirakuløstvis frisk umiddelbart, da kan jo ikke sonen(eller arbeidsgiver for den dels skyld) vurdere din (manglende) arbeidsmoral og innstilling, tross alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...