Jump to content
Hundesonen.no

Nordisk Vinner i Danmark

Caroline

Recommended Posts

Posted

Noen herfra som har tenkt seg dit? Jeg vurderer å reise dersom blodprøven til Saeta er OK, men har aldri stilt ut i Danmark tidligere. Har noen vært i Herning og vil anbefale overnatting osv. er jeg glad for tips :lol:

Når det gjelder påmelding antar jeg hunden må inn i databasen til DKK. Gjøres dette på samme måte som til f.eks. WDS? Da tok jeg kopi av stamtavlen og sendte på e-post som pdf-fil.

Mange spørsmål gitt, håper noen har svarene :)

• Replies 62
  • Created
  • Last Reply
Posted

Jeg skal. Ikke sikkert om bikkja blir med enda (hva er påmeldingsfrist?) Men reiser uansett med landslaget. Faktisk første gangen jeg er på nordv utenom Hamar :lol:

Posted
Jeg skal. Ikke sikkert om bikkja blir med enda (hva er påmeldingsfrist?) Men reiser uansett med landslaget. Faktisk første gangen jeg er på nordv utenom Hamar :lol:

Fristen er 4. oktober :)

Posted

Jeg teller på fingrene om jeg skal melde på... (har jo egentlig ikke råd da :rolleyes: ) Men tror kanskje jeg kommer til å gjøre det - det er enda en god stund til fristen.

Caroline; jeg var i Danmark i sommer. Jeg la ved kopi av stamtavla da jeg meldte på. Som utenlandsk utstiller må man melde seg på manuelt.

Her er nyttig informasjon å lese:

Før du melder på

Påmeldingsblanketter

Klasser og gebyrer

Utstillingsregler

Posted

Herning Hotell - vegg i vegg med utst.området og mange gidder å gå imellom.. Relativt dyrt hotell, men helt "greit" å bo der. (Ikke så veldig flott, liksom..)

Susanne

Posted

Takk takk :lol: Jeg skal også tenke litt på det, og lufte det for ei som muligens kan være reisekamerat. Litt bedre med førstegangstur sammen med noen.

Posted

Jo- har veldig lyst til å dra. Øyner et lite håp om NordJV tittel på lille-jenta her. Også jakter jo Dennis på et siste CACIB for sin int. ch. tittel.

Jeg meldte forøvrig på til utstilling der om en mnds tid også, og ingen av mine har vært stilt i Danmark tidligere. Jeg trengte ikke å sende inn noen stamtavle, og meldte på elektronisk som "utenlandsk utstiller" og la inn infor om foreldre, deres reg. nr osv. Gikk så greit atte!

Posted
Jo- har veldig lyst til å dra. Øyner et lite håp om NordJV tittel på lille-jenta her. Også jakter jo Dennis på et siste CACIB for sin int. ch. tittel.

Jeg meldte forøvrig på til utstilling der om en mnds tid også, og ingen av mine har vært stilt i Danmark tidligere. Jeg trengte ikke å sende inn noen stamtavle, og meldte på elektronisk som "utenlandsk utstiller" og la inn infor om foreldre, deres reg. nr osv. Gikk så greit atte!

Å jasså, så det går an ja! Det var kjekt å vite :lol:

• 3 weeks later...
Posted

Er det noen av dere som har stilt i Danmark før, som husker hva man må ha av evt ekstra vaksiner og slikt? Og ikke minst, er det fortsatt tid nok til å få gjort det??

Posted

Ja - "full pakke" med vaksiner for å komme seg hjem fra Danmark (for norske hunder).

Hundepass, id-merking, rabiesvaksine, og så vente i 120 dager før blodprøven tas - og først etter DET kan den lovlig innføres i Norge igjen.

Så hvis dere starter nå, så blir dere klare til neste sommer, i hvertfall.

Husk også ormekur som må gjøres i Danmark før dere reiser hjem igjen. På utstillingen er det veterinær som påfører dette i passene - det koster 250,- (i alle fall i feb. gjorde det det) pr eier (ikke hund). Husk å ha med pillene selv - og du må selv gi dem til hunden mens vet'en ser på.

Jeg har såååå lyst å reise til Herning, og kommer nok til å melde på også. Men håper egentlig mer på at jeg får valper den helgen, da...

Susanne

Posted

Tusen takk for svar! Da er det jo egentlig bare å sette igang mølla. Så både på Herning og en som var i mai, litt nærmere Norge:-)

Valper høres ikke så ille ut det heller, akkurat!

Posted

Da er vi meldt på, elektronisk. Overnatting er ordnet. Nå må bare dyret fortsette å utvikle seg jevnt og pent...

Posted
Emma: Hvor skal dere bo? Noen bo-tips? Tror ikke vi gidder å dra med oss camp. vogna om vi tar turen...

Jeg finnes ikke kjent, har bare booket etter tips fra oppdretter - jeg prøvd først hotell i nærheten av hallen, og der var alt fullt. Så vi har flyttet ut et par mil utenfor Herning. Det het Uhre kro, mener jeg det het.

Posted
Jeg skal..

Ingen vits i å stille Oscar for den dommeren men jeg håper på dommerendring og skal dit uansett så vi melder på :blink:

Jeg lurer på om vi drar sammen jeg.... :blink:

Posted

Da er Amigo påmeldt i åpen klasse :rolleyes:

Jeg registrerte meg som bruker av dansk DogWeb og meldte meg på online. Han ligger jo allerede inne der siden utstillingen i sommer så det var bare å skrive inn reg.nr så poppa foreldrene opp.

Satser på ferja fra Kristiansand fredags ettermiddag og hjem lørdags kveld. Overnatting har jeg ikke tenkt på enda - men det ordner seg vel.

Guest Gråtass
Posted
:yes::D

Det spørs om det blir noe i det hele tatt. Jobben vil ikke gi meg fri. F*** ta!

*hoste hoste* uff nå ble du visstnok smittet av min influensa og dårlige vilje. Ikke lurt å jobbe da, kan jo smitte alle andre også.. Men jeg kan på fredag ettermiddag sånn i 15 tiden sende deg noen gode healende tanker også blir du på mirakuløstvis frisk umiddelbart, da kan jo ikke sonen(eller arbeidsgiver for den dels skyld) vurdere din (manglende) arbeidsmoral og innstilling, tross alt!

Posted
:yes::D

Det spørs om det blir noe i det hele tatt. Jobben vil ikke gi meg fri. F*** ta!

Næmmen, det var da en lite forståelsesfull sjef da, Amigo skal jo bli Nordisk Vinner han!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...