Gå til innhold
Hundesonen.no

Coton de Tulear Zarek!

zareken

Recommended Posts

Bilder fra første utstilling:

2w386kh.jpg

ht70vs.jpg

5yduns.jpg

Første gangen vi var på utstilling, var i Bjerkvik 2006. Jeg & mamma hadde børstet og trent han, og syns han var sååå fin! Da vi kom til Bjerkvik, ville oppdretteren til Zarek se på han. Jeg bar han bort å satte han på bordet, pelsen sto i alle himmelretninger fordi jeg hadde fleecejakke på meg, så han var blitt "elektrisk". Oppdretteren så lenge og vel på han før hun sa "han er fin...men den pelsen!" Da så vi på de andre Cotonene, Zarek så ut som et pinnsvin i forhold!

Det var mamma som skulle gå med Zarek, jeg turte ikke enda! Da de kom inn i ringen nekte Zarek å gå, mamma nærmest dro han etter seg mens han lagde noen rare lyder. Og hva gjorde jeg? Jo, jeg lo så jeg nesten ikke klarte å holde meg oppreist!

Men til tross for at Zarek nektet å gå, så fikk han 1. premie & HP, så vi var fornøyd :lol: Vi hadde jo aldri vært på utstilling før så vi skjønte jo ikke! Morsomste utstillingen jeg ever har vært på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra utstilling i Kroken (Tromsø) 9. og 10 juni 2007!

Lørdag

v3j5ew.jpg

4zt8o8.jpg

ygq9.jpg

Lørdag var det Kristin, ei vi kjenner, som gikk med Zarek. Nå har heldigvis Zarek lært seg å gå ordentlig! Zarek gjorde det riktig bra, og vi var stolt av han! "Han fikk 17. mai sløyfe!" sa jeg og mamma overrasket. Zarek hadde fått 1. premie, HP, CK & cert!

Søndag

2h7qx75.jpg

20p674m.jpg

Søndag var det Camilla, storesøsteren min, som gikk med Zarek. Zarek gikk kjempebra denne gangen også. Akkurat som dagen før fikk Zarek 1. premie, HP, CK & cert :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder:

Når vi hadde badet han :whistle: Syns han er så søt når han er våt :D

vhuupx.jpg

Bjervik September 2007

o5t5x4.jpg

2zi6fwg.jpg

3481t1k.jpg

Camilla som gikk med Zarek. Han gikk kjempefint, men manglet desverre ryggbuen! Fikk 1. premie & HP.

NKK Tromsø Oktober 2007

1zob8t5.jpg

2rmsj2c.jpg

11cd0jq.jpg

Zarek var med på utstilling på lørdagen den helger også, men det har jeg ingen bilder av fordi det var jeg som gikk med han. På begge utstillingene på lørdagen fikk han 1. premie & HP :ermm:

Men på søndagen, på NKK utstillingen, gikk Camilla med han. Vi hadde ikke så store fohåpninger, han hadde vel ikke forandret seg så veldig mye over natta? Zarek gikk ikke noe bra i ringen først, han hadde en merkelig kulrygget gangart som bare betydde en ting; han måtte drite! Zarek satte seg til å drite mitt i ringen... Heldigvis fikk de gå en gang til, og da gikk det bra!

Så skulle dommeren dele ut premier.. "er det er blåsløyfe hun har i hånden?" tenkte jeg.. Med ett begynte ringsekritæren i rote oppi en kasse under bordet, og Camilla fikk mange sløyfer i hånden; 1. premie, HP, CK, cert, CACIB, BIR & en grønn og rød sløyfe som vi ikke viste hva var for noe. Etter hvert skjønte vi at det var championat, tenk var lille ulldott & hushund var blitt champion etter sin 8 utstilling og før han var fylt 2 år! Vi var kjempestolte av han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tiden flyr og lille bebbisen blir snart året. 😱 Hun er fremdeles kanskje 6mnd i sitt eget hode da. 😂 Dagens agenda så slik ut 😴 etter å ha trent litt på fokus med bestekompis whippeten Leo som distraksjon, og så gått ett spor i nytt terreng etter en god times pause i bilen. 😁    Tidligere i mars når vi passet på ett lite småbruk. Fant en fin foss!   et par fra den lille uka vi hadde snø her sørvest. 😂
    • Life's a beach, og når det er kaldt og surt og blåser, så har vi den for oss selv, så det var ikke så ille, men det var ikke så vel heller, for Ede har ikke store radiusen (0-2m) eller masse interesse for å utforske omgivelsene selvstendig, så aktivitet begrenser seg mest til mutterns fremdriftstempo og kastearm. Det som er dårlig med det er det samme som er bra med det. Borrelås klengete er dog veldig å foretrekke over selvstendig på vift i sin egen verden. Bonus for egen helse å måtte løpe litt og være mer aktiv for å gi Ede mer av aktiviteten han trenger.  Virkelig ikke så mye å melde fra en stadig mer rutinepreget hverdag sammen. This is it nå, liksom.  Ede har begynt gå på turbusser helt selvstendig, flink opp trappen og går rett til plassen sin på midten. Trenger finne en smart måte å trene på å rygge i vinkel, for å komme inn mellom seter. Mestrer vi ikke det, så må vi stå over en buss om det er barnevogner og bagasje på den plassen der.  Å gå ned trappene på tur ut av bussen ligger lenger frem i tid. Han har gått ned bare sju trappetrinn i sitt liv så langt, og de var av normal bratthet. De tre veldig bratte trinnene på turbussen vil han fortsatt bæres ned. Nærmer seg antakelig 150 kg valpevekt nå, slik det føles i armene mine. Trenger derfor begynne lære gå de tre bratte trappetrinnene ned på egenhånd også, ellers vil han finne veien ned der på den harde måten, fordi jeg er evig optimist og vil at some point overvurdere min egen evne til å bære ham ned der. Seriøst, han begynner bli tung å bære i armene. Fordi jeg er idiot har vi KUN løftet med hodet til høyre side, hele livet, og dermed mesteparten av vekten hans på den svakeste armen min. Å snu for å bære motsatt vei er et alvorlig avvik i prosedyre som må rapporteres og meldes og klages på og ankes i flere runder før vi etter en lang godkjenningsprosess kan vurdere prøve på den måten.  Å bli bært på såkalt påssarygg (trønder, sjø) har vi begynt få litt dreisen på. Ede synes det var skummelt i starten, men har begynt like å leke ryggsekk nå. Aberet er at jeg har utnyttet jukkeangrep bakfra for å shape det inn. Usikker på om han tør gjøre det der foran et publikum på bussen. Han er jo i den alderen. Å vise affeksjon for foreldre er veldig pinlig. Mulig han heller vil reise med buss til evig tid enn å ta den flausen der for å komme seg ned trappen.  Vi får se. Det finnes antakelig en viss mengde NomNoms som i bunnen av den trappen der vil vekke den nødvendige motivasjonen til å klare komme seg ned de trappetrinnene selvstendig i en fei. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...