Gå til innhold
Hundesonen.no

Deprimert?


Wilma

Recommended Posts

Hei.

Dverg Schnauzeren min ser av og til veldig deprimert ut..

Hun ser sliten og trøtt ut og vill av og til ikke komme når jeg roper.

Vi går tur, koser med henne, leker med henne, og tar henne med nesten

over alt. Jeg skjønner ikke hvorfor hun ser så trist ut :D

Er hun bare sliten? Jeg får uansett veldig vondt av henne når hun ser sånn ut ..

Stakkars.. Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whippeten min ser også "deppa" ut noen ganger.. Det være seg når hun ligger godt i kurven sin, og jeg skal drasse henne med ut..

Hvis hun må ut i regnet..

Tidlig på morran..

Før løpetid.. Er der nå.. ALT er gæærnt, og ingenting er bra.. PMS OOO YEA!

Men fra spøk til alvor.. om du føler hun oppfører seg unormalt så bør du jo ta henne til vetrinær, eventuelt at en blodprøve og se om alt er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? Dere har ikke sjekket om hun har vondt noen steder?

Hun er 5 år. Ja vi har sjekket det, hun har ikke vondt :D

Whippeten min ser også "deppa" ut noen ganger.. Det være seg når hun ligger godt i kurven sin, og jeg skal drasse henne med ut..

Hvis hun må ut i regnet..

Tidlig på morran..

Før løpetid.. Er der nå.. ALT er gæærnt, og ingenting er bra.. PMS OOO YEA!

Men fra spøk til alvor.. om du føler hun oppfører seg unormalt så bør du jo ta henne til vetrinær, eventuelt at en blodprøve og se om alt er bra..

Ja det ligner Gulla. Men vi har sjekket det, hun er frisk :D

Det er vanlig at de ikke alltid kommer når man roper.

Eller SER trist ut i uttrykket? Som det her:

http://i41.photobucket.com/albums/e252/iwm...net/0710152.jpg

I tilfelle er det normalt :D Det er jo noen hunder som har et konstant trist oppsyn..

Ja men jeg mener sånn, at hun sitter på rompa og jeg ber henne komme, som hun ellers

alltid gjør, også vil hun ikke, hun bare sitter der..

*Trippelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... sånn er visst Amira en del når hun er hjemme uten at jeg er der over lengere tid. Hun har normalt halen over ryggen, men da bare dingler den ned mot bakken. Hvis hunden din i tillegg har dårlig matlyst, flasser mer enn normalt/evt. mister mer pels enn normalt, vil jeg tro den er deppa ja... I slike situasjoner hjelper det ofte å gi hunden mye positiv oppmerksomhet med ros, kos og godbiter, i tillegg til å ta den med ut på litt nye turområder, leke litt osv. Selv om du gjør dette til vanlig, kan du prøve å gjøre det på en ny måte/på nye steder og vise henne mer begeistring enn vanlig (overdirv litt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antropomorfisme, yes? :D

Hun er nok ikke deprimert/trist. Kanskje hun er syk? En hund skifter ikke modus sånn over natten, sånn egentlig.

Hunder kan visstnok få mange av de samme psykiske problemene som vi mennesker kan, så jo, en hund kan bli deprimert. ;)

Hos noen går det fort over, hos andre varer det lengre. Da vi avlivet Casper bodde vi i kjellerleiligheten hos noen som hadde en collie som Casper var "venn" med. De visste ikke at vi hadde planer om å avlive han, og heller visste de ikke når vi gjorde det. Møtte de et par dager etter at vi hadde avlivet han, og da lurte de på hvor han var. Vi fortalte det som det var, og da kunne de fortelle at deres hund hadde vært så rar de siste dagene; hun hadde ligget og sturet og ikke villet gjøre noen ting, hun hadde rett og slett virket deprimert! Merkelig, siden eierne ikke visste noen ting, men likevel hadde hunden deres fått det med seg og forstått hva som hadde skjedd, og blitt lei seg. Hos andre, gjerne de som har to hunder hvor de må avlive den ene, kan slik sorg vare veldig lenge, og den gjenlevende hunden kan også finne på å oppsøke graven til den døde hunden, hvis det finnes noe slikt. Generelt finnes det utrolig mange tilsvarende historier, som er litt drøyt å bare forklare med antropomorfisme.

Til trådstarter: har hunden din nettopp hatt løpetid? Noen hunder kan bli veldig deppa i innbiltperioden og ikke ville noen ting, se veldig lei seg ut og generelt være nedstemt; ingenting er gøy og alt er trist og leit. Min hund blir sånn, og det er helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...