Jump to content
Hundesonen.no

Spike og Isis

ToneC

Recommended Posts

Posted

Det gikk litt fort i svingene i sommer, og plutselig har Spike fått en lillesøster. Isis er en egyptisk gudinne og det beste jeg vet to ganger. :D

Spike er en papillon på 2,5 år som har opprykk til klasse to i lydighet, og som er trent i agility. Pga skade i ryggen kan han ikke lenger gå agility, men vi får se om det blir mer lydighet om han tåler det, samt litt spor.

Isis er 11 uker i dag, en liten sheltiefrøken med egne meninger og masse iver. Hun er primært tiltenkt agility, lydighet og litt spor.

_FHF1008b.jpg

Spike er hoppende glad

18032008(002).jpg

Spike og meg på skitur, noe han digger...

_FHF0997.jpg

Isis

_FHF1028.jpg

Isis rasker over verandaen :D

Posted

Spike er den tøffeste lille hunden jeg vet om tror jeg uten at jeg har møtt han engang! Tror Emma hadde smeltet sammen til en liten våt flekk på bakken om hun hadde fått truffet på den karen :D

Isis ser også kjempe herlig ut, hun kommer sikkert til å bli en knall agilityvoff! Lykke til med henne. :D

Posted

*vinker til Spike og Isis og sier de får komme og leke når som helst* :D Sikker på at Isis savner oss litt... :D

Posted

Endelig i hus :D

Veldig søt da, håper Spike liker henne!

Posted

Takk, takk :lol: Isis sin mamma heter Sunborne Quantas Qi og Artig, pappaen er Shelridge Starmaker (Paris).

Spike er ikke veldig fan av lillesøster, han gjør sitt ytterste for å unngå henne. Søskenkjærlighet?

Både Isis og Spike savner nok Mikkel. Isis blir fremdeles gal om man sier borte-bø, og Spike glemmer ingen som har pølsebiter i lommen..

Wretch: valpesosialisering er bra. Skal du på noe valpekurs her oppe?

Posted
Takk, takk :lol: Isis sin mamma heter Sunborne Quantas Qi og Artig, pappaen er Shelridge Starmaker (Paris).

Spike er ikke veldig fan av lillesøster, han gjør sitt ytterste for å unngå henne. Søskenkjærlighet?

Både Isis og Spike savner nok Mikkel. Isis blir fremdeles gal om man sier borte-bø, og Spike glemmer ingen som har pølsebiter i lommen..

Jeee, har "planlagt" hundevis nå i september, må bare få orden på ekskursjoner i forb. med universitet osv. Det er mulig de kræsjer.

Posted
Takk, takk :wub: Isis sin mamma heter Sunborne Quantas Qi og Artig, pappaen er Shelridge Starmaker (Paris).

Fineste IPO veskehund sheltien det. :wub:

Posted
Du kan jo sjekke hjemmesiden vøtt :ahappy:

Sto ikke der da jeg sjekket hvertfall ,men jeg klarte å snuse opp oppdretteren sin side, så jeg fant det til slutt. Hehe :ahappy: Spennende valp, Paris har gitt veldig mye bra. Lykke til med henne.

Guest Snusmumrikk
Posted

Så fine de er :D Skal du på valpekurs? Hos hundevis?

• 1 month later...
Posted

Isis er nå blitt 4 måneder allerede!

DSC02198.jpg

DSC02160.jpg

Fremdeles like gal, men med litt færre tenner ;)

Spike har lært sin nye søster å kose på sofaen:

DSC02192.jpg

....men klarer fremdeles ikke å la henne vinne leken...:

DSC02170.jpg

Neste helg skal Isis på valpeshow, det kan bli spennende da jeg er helt grønn i uttillingsringen. Men da lærer hun forhåpentligvis at det er sinnsykt gøy i slike miljøer, noe som kommer godt med når vi begynner å konkurrere om et par år...

Are Thoresen klarer forhåpentligvis å reparere ryggen til Spike, gjør han det blir jeg ufattelig glad!

Posted

Lykke til på valpeshow! ;)

Og vi krysser selvfølgelig fingrene for at Spike blir helt fin igjen :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...