Gå til innhold
Hundesonen.no

Bærbar pc


MonicaT

Recommended Posts

Hei.

Jeg har frem til nå hatt stasjonær pc som snart tar kvelden. Valget står mellom en ny stasjonær eller bærbar. Har fått mer og mer sansen for bærbar, så jeg tror det blir dette.

Har dog noen spørsmål før jeg bestemmer meg

1) Moren min har en laptop ( 1 år gammel helt grei latop ). Jeg synes dog det er vanskelig å skrive på denne, noen av tastene er litt sløve, så en må trykke/skrive litt hardt og følge med for at alle bokstavene kommer med. Jeg skal bruke pc'n til en del dokumenter, så trenger en pc som er god å skrive på. Er alle laptoper like her ????

2) Kan jeg koble laptopen til pc skjerm og tastatur'et jeg har hjemme ?

3) Noen anbefalinger til en god laptop ?

Bør ha god lagringsplass. God å skrive med og ikke altfor tung ( om det er mulig )

Og vil ha tallene til høyre, slik som på et tastatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg i nærheten av noen ekspert, men jeg har lært en del av søskenene mine :P

Hei.

Jeg har frem til nå hatt stasjonær pc som snart tar kvelden. Valget står mellom en ny stasjonær eller bærbar. Har fått mer og mer sansen for bærbar, så jeg tror det blir dette.

Har dog noen spørsmål før jeg bestemmer meg

1) Moren min har en laptop ( 1 år gammel helt grei latop ). Jeg synes dog det er vanskelig å skrive på denne, noen av tastene er litt sløve, så en må trykke/skrive litt hardt og følge med for at alle bokstavene kommer med. Jeg skal bruke pc'n til en del dokumenter, så trenger en pc som er god å skrive på. Er alle laptoper like her ????

Nei. Jeg har fått ny laptop for 3 dager siden. Den forrige hadde jeg i 5 år. Den fikk røff behandling, men alle tastene var følsommme og gode til siste slutt.

2) Kan jeg koble laptopen til pc skjerm og tastatur'et jeg har hjemme ?

Ja. Sørg for at du skaffer deg en pc med mange innganger, så kan du koble den til det meste tenkelige :)

3) Noen anbefalinger til en god laptop ?

Bør ha god lagringsplass. God å skrive med og ikke altfor tung ( om det er mulig )

Og vil ha tallene til høyre, slik som på et tastatur.

Jeg har kikket på laptop'er i 1 år nå, og valget falt på DENNE.

Satellite_p300_01.JPG

Den har god nok lagringsplass (2 harddisker på 250 GB hver), har god prosessor (intel core 2 duo) 2 Gz (dette gir en rask PC. Prøv å hold deg unna de under 2 Gz hvis du er sånn som meg... skriker og banner hvis ting ikke skjer med en gang). Den har også 4GB ram, som gir godt minne og raskt arbeid.

PC'en har mange innganger og dvd-brenner. Ikke minst har den gode høytalere. Jeg ville ha en 17" skjerm fordi jeg skal se litt filmer på den, nå som jeg ikke får så god tilgang til tv/dvd-spiller. Når skjermen blir så stor, går det utover tyngden og batterikapasiteten, så hvis du ikke trenger stor skjerm, anbefaler jeg deg en 15" eller 13".

Det jeg likte spesielt godt den denne pc'en, er at den lager lite støy, blir ikke så varm og ikke minst at den har fullt tastatur (tallene på høyre side). Nå skal det sies at jeg har tatt med design som en viktig del av kriteriene for valget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Moren min har en laptop ( 1 år gammel helt grei latop ). Jeg synes dog det er vanskelig å skrive på denne, noen av tastene er litt sløve, så en må trykke/skrive litt hardt og følge med for at alle bokstavene kommer med. Jeg skal bruke pc'n til en del dokumenter, så trenger en pc som er god å skrive på. Er alle laptoper like her ????

Jeg vet ikke hvor lenge jeg har hatt min, men det har ikke skjedd noe med mine taster, ihvertfall.

2) Kan jeg koble laptopen til pc skjerm og tastatur'et jeg har hjemme

Ja, jeg har gjort det selv, med skjerm. Ikke med tastatur, da, men det går helt fint å gjøre det :)

3) Noen anbefalinger til en god laptop ?

Bør ha god lagringsplass. God å skrive med og ikke altfor tung ( om det er mulig )

Og vil ha tallene til høyre, slik som på et tastatur.

Jeg vet ikke om det er mulig å få tak i bærbar med tallene til høyre, jeg. Da må du isåfall koble til et vanlig tastatur, tror jeg :P

Håper det hjalp! :P

Edit: Over står det visst en laptop med tallene på høyre side :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Moren min har en laptop ( 1 år gammel helt grei latop ). Jeg synes dog det er vanskelig å skrive på denne, noen av tastene er litt sløve, så en må trykke/skrive litt hardt og følge med for at alle bokstavene kommer med. Jeg skal bruke pc'n til en del dokumenter, så trenger en pc som er god å skrive på. Er alle laptoper like her ????

Nei. Jeg har hatt min pc i 2 år nå, og alle tastene funker helt fint.

2) Kan jeg koble laptopen til pc skjerm og tastatur'et jeg har hjemme ?

Jepp, så lenge pcen har nok utganger :)

3) Noen anbefalinger til en god laptop ?

Bør ha god lagringsplass. God å skrive med og ikke altfor tung ( om det er mulig )

Og vil ha tallene til høyre, slik som på et tastatur.

Akkurat der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg, da jeg ikke er helt "inne" i hva man kan få kjøpt om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen

Utrolig bra at jeg kan koble laptop'n opp mot skjerm og tastatur, da løser det liksom alle problemene mine.

Da gjelder det bare å finne den man vil ha.

BC Amira: Godt å høre at du er fornøyd. Den virker jo veldig bra. Kom gjerne med flere erfaringer/synspunkter på denne. Tror det blir en slik, den virker veldig veldig bra.

Da er det nok noe feil med laptopen til mamma.

Når jeg eks skal skrive ikke, så blir det gjerne ike ( utrolig irritrende ). Sitter jo på data hele arbeids dagen, så jeg forventer jo at tasturet henger med. Godt å høre at dette ikke er standar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på lap top-jakten, jeg ser meg også om etter en for tiden etter at min trofaste følgesvenn gjennom 4 1/2 år tok kvelden i forrige uke :D Ps: med hele tastaturet i god behold. Har fortsatt et lite håp om at min far kan gi den nytt liv så den kan bli hos meg litt lenger, men det er vel bare et tidsspørsmål før jeg må kjøpe ny uansett.

Det jeg har merket på diverse lap toper er at touch paden kan bli litt sløv og treig eller slutte å virke etter en stund. Jeg liker uansett å koble til en ordentlig mus, da har jeg bedre kontroll og ting går kjappere. Jeg liker å ha scrollefunksjon på touch paden da, så det er noe jeg ville sett etter. Er jo noen ganger en ikke tar med musen og matten. Du kan også ha dockingstasjon til den, så kan du koble skjerm, tastatur og mus til den. På denne måten kan du bare sette lap topen i stasjonen, og ta den av igjen når du skal ha den med deg så slipper du å styre med alle ledningene hver gang. Tror også du får flere innganger du kan bruke samtidig på denne måten og det er jo praktisk om du skal okkupere tre innganger fast.

Om du skal ha pcen med deg steder ofte, ville jeg sett på en litt mindre. Jeg ville da tenkt på at den skulle være lett, god batterifunskjon, og stillegående (god vifte). Men da å du kanskje ofre tall til høyre. Det blir jo en vurderingssak.

Pcen jeg hadde var hp, og min far har en hp som er eldre enn min som fortsatt virker supert (låner den nå når min er kaputt). Min erfaring er at dette er veldig gode pcer. Våre bråker endel, blir varme og er tunge, men de har nok kommet en god del lenger på disse punktene. Kan være lurt å teste dem i butikken for å høre hvor mye lyd de lager. Er helt herlig med pcer som støyer minimalt. Andre merker som jeg har inntrykk av at er gode er acer og asus :D Kan ikke anbefale modeller til deg da jeg ikke vet nok om de forskjellige. Den som er linket til var lekker i designen da! Har ingen erfaring med toshiba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
    • Hva er helsestatus på linjene ellers? Hvordan passer foreldrene til de to kullene sammen mentalt? Hvordan er mentaliteten på valpene etter den tispa som fra før har et kull og har hannhundene noen kull å vise til både med tanke på helse og mentalitet?    For meg personlig ville jeg heller tatt risken på C-hofter over en dårlig mentalt sammensatt hund. Og 3 på skudd er ikke nødvendigvis diskvalifiserende, men da skal den ha en ellers svært god mentalitet.
    • Hei igjen! Nå er jeg veldig spent på hvordan det har gått for dere?
    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...