Gå til innhold
Hundesonen.no

Skillpadder


Andreassen

Recommended Posts

  • 2 months later...
Er det noen som vet hvorfor f.eks skillpadder er ulovlig å ta med seg inn i Norge? Er jo begrenset hvor mye skade en skillpadde kan gjøre mener jeg... :)

Det er begrensa hvor my skilpadden kan gjøre ja...men det er desverre ikke begrensa hvor mye skade menneskene som smugler dem ulovlig kan gjøre...-flere arter er sterkt utrydningstruet pga deres likhet med andre arter!

Så vær så snill å begrens skadene på naturen alle dere som tenker på skilpadder og andre eksotiske arter..-vi har kun En sjanse..-er en art først vekke så er den vekke for alltid.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg hørt fra flere hold, men har ikke selv sjekket opp lovverket på det....:

Det er ulovlig å importere noen typer padder til Norge fordi noen typer, som jeg ikke aner navnet på, klarer seg helt fint ute i de norske vassdragene. Da er det frykt for at de skal ødelegge det økosystemet vi har.

Myndighetene er redde for at folk skal sette ut paddene og at de da skal "ødelegge alt"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg hørt fra flere hold, men har ikke selv sjekket opp lovverket på det....:

Det er ulovlig å importere noen typer padder til Norge fordi noen typer, som jeg ikke aner navnet på, klarer seg helt fint ute i de norske vassdragene. Da er det frykt for at de skal ødelegge det økosystemet vi har.

Myndighetene er redde for at folk skal sette ut paddene og at de da skal "ødelegge alt"...

Dette problemet er ikke bare i norge. Ulovlig import av fremmed fauna til land, er et stort problem,og kan gå veldig hardt utover det dyrelivet sonm egentlig skal være der..!

Nevner atter engang faren for utrydning av hundrevis av arter, kun pga ulovlig import... :)

-det sku være lov å tenke seg om.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...