Gå til innhold
Hundesonen.no

Rabiesvaksine - noen som vet prisen på blodprøven?

Recommended Posts

Skrevet

Hundene mine fikk rabiessprøyte i vår, og de trenger nå å få tatt blodprøven som skal vise om de har fått tilstrekkelig med antistoffer. Min lokale dyrlege tar 875 kr pr hund for blodprøven, og det inkluderer da innsending av prøven til testing. Jeg synes det er skrekkelig dyrt, så jeg lurer på om det finnes noen billigere alternativer.

Jeg bor forøvrig nær Jessheim/Kløfta/Gardermoen, men er i Oslo innimellom, så jeg vurderer gjerne veterinærer der også om det er penger å spare. :cool:

Skrevet

De fleste tar mellom 800-900 et sted. Blodprøven må sendes til et laboratoruim i Tyskland- som tar seg godt betalt. Derav den høye prisen- som du altså ikke kommer deg unna uansett hvilken vetrinær du bruker.

Skrevet

Hei

Om du orker å kjøre et stykke så er det meget hyggelige priser på Vestfold Dyrehospital i Tønsberg.Blodprøven koster ca 550 om jeg ikke husker helt feil.De har også bra priser på rabies vaksine og andre "vanlige" vaksiner.Blodprøvene jeg har tatt har blittsendt både til USA og England så jeg tror det varierer fra vet til vet hvor de sender blodprøven.

Skrevet
Hei

Om du orker å kjøre et stykke så er det meget hyggelige priser på Vestfold Dyrehospital i Tønsberg.Blodprøven koster ca 550 om jeg ikke husker helt feil.De har også bra priser på rabies vaksine og andre "vanlige" vaksiner.Blodprøvene jeg har tatt har blittsendt både til USA og England så jeg tror det varierer fra vet til vet hvor de sender blodprøven.

Ja og dit ville jeg ikke anbefalt min værste fiende å dra en gang... ( beklager OT, men den klinikken har jeg lite til overs for)

Skrevet
Ja og dit ville jeg ikke anbefalt min værste fiende å dra en gang... ( beklager OT, men den klinikken har jeg lite til overs for)

jeg må henge meg på toya her altså.. Må bare beklage, men har lite til overs for de klinikkene..

Jeg har tatt 1. sprøyta og skal tilbake for blodprøve nå snart.. Kjekt å vite hvor mye det kosret sånn ca..!

• 3 months later...
Skrevet

send meg pm, så kan ejg godt fortelle deg historien..

tror jeg bryter en del etiske regler for hva man kan skrive på nett om jeg skriver historien her offentlig..

selvom veterinæren for all del fortjener all negativ omtale han kan få...

Skrevet
send meg pm, så kan ejg godt fortelle deg historien..

tror jeg bryter en del etiske regler for hva man kan skrive på nett om jeg skriver historien her offentlig..

selvom veterinæren for all del fortjener all negativ omtale han kan få...

Dette vil gjerne jeg vite også, kan du sende pm til meg også?

Skrevet

sender pm i morgen, skal legge meg nå - jobber tidlig i morgen

Og søstra til tuppetroll, skinnet kan bedra :D

Du skal få pm du også.

Edit : Det er ikke bare meg eller les min mor, som har dårlig erfaring med denne veterinæren, vi kom i kontakt med flere som hadde hatt trøbbel med samme veterinær når vi hadde denne saken.

Kan komme tilbake med mer i morgen, er trøtt ;)

• 2 weeks later...
Skrevet
Nå vil jeg gjerne ha en pm fra en av dere som har kommet med kritikk mot Vestfold Dyrehospital :):ahappy:

slapp av tuppe. Du skal få, jeg har bare ikke hatt tid å sende deg verken pm eller svare her, noen har hatt mye å gjøre, skal se om jeg får tid til å skrive pm til deg i løpet av dagen her, men om du er vdh bruker/digger, så gidder du ikke å se objektivt på informasjonen jeg kommer med uansett.

nå må jeg på tur med hunder.

Skrevet

Tror du at du kunne ha sendt meg en PM og Toya? Jeg vurderer nemlig å ta rabiesvaksina der, men ble litt usikker nå :ahappy:

Skrevet

Så langt kommer Din Veterinær på Kløfta, billigst ut på alle mine ringerunder i distrikte.

Dem har billigst ultralyd, blodprøve mot parring, vaksine-chip kull, billigst hd/ad, billigst røngen av drektig tispe osv osv.

Men det er heller ikke noe å si på service og dem er ærlige, jeg har vært der med sykdom også ikke bare drektighets ting :ahappy:

Jeg sjekket ikke rabies nå når jeg tok det, men du kan jo ta en tlf til dem.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for informasjonen!
    • Hei. En 12-ukersvalp skal ikke alene en hel arbeidsdag. Start på sekunder og gå tilbake før den piper. Når dere senere faktisk går ut: spør en nabo, eller la en gammel iPhone ligge i gangen med skjermen på, så dere vet om det er 20 sekunder eller 20 minutter. Jeg har laget en liten iPhone-app for akkurat det: BarkPing. Varsel når den bjeffer. Ingen kamera. Den får ikke bjeffingen til å slutte — den gjør bare at du vet. https://apps.apple.com/se/app/barkping-dog-monitor/id6798404076
    • Første spørsmål er jo om du har bilder av hunden og om hunden faktisk er undervektig eller bare en slank, men frisk og helt funksjonsbeskrivelse type. Det er jo ikke til å stikke under en stol at de aller fleste hunder er tjukke i varierende grad og at de aller fleste som synes hunden sin er tynn egentlig har en helt frisk hund i ok vekt, om enn på den slanke enden av skalaen.  Så er det noen som har en bygning/kroppsholdning som kanskje fremhever bein osv litt mer enn andre også. Karperygg, hoftebein som stikker ut litt selv når hunden ikke er påfallende de tynn osv. I tillegg er jo hunden din relativt ung enda og det tar litt tid å få på plass skikkelig muskelmasse osv på en del hunder. Det er sjeldent hunder sulter foran matskålen , men er man urolig så er selvsagt veterinær en grei plass å starte.  Utover det. 1. Avklare om hunden faktisk er undervektig eller om det bare er utenfor din preferanse eller hva du er vant til. 2 bygge muskler. Både gjennom målrettet trening/aktivisering og ved å sørge for at hunden får i seg ett godt for med nok proteiner osv. 3. Om hunden faktisk er for tynn, få i den mer kalorier. Det kan være å gå over på feks høyenergi fôr, mer kalorier, mer fett, mer proteiner uten å øke mengde mat fysisk.altså enklere å få i hunden mer. I verste fall kan man tilsette rent fett. Har hunden god matlyst så er det selvsagt bare å øke mengde også.  Er det en hund som har tendenser til å stresse litt så kan det hjelpe mye å trene litt på å stresse ned også. Stress brenner mange kalorier 
    • Tilvenn munnkurv, ha halsbånd og ett litt kort bånd hengende på hunden om det kan hjelpe deg å få lettere kontroll uten å bli fysisk med hunden. Bur, grind og gitter kan også brukes når man trenger det. Evt ha en plass å binde fadt hunden i bånd på plassen sin.  Her trengs det nok også en del rotrening, lydighetstrening og grensesetting for å hjelpe hunden å skru av litt å roe ned. Kanskje er det også nødvendig å se litt på mengde aktivitet, om hunden får nok positivt outlet samt type aktivitet, om det er aktivitet som bygger oppunder en godsliten og fornøyd hund eller om det er aktivitet som bygger opp stress og uro.  Mange unghunder kan streve med ganske mye stress i perioder gjennom pubertet,  så det kan "bare" være derfor, noen hunder er generelt mer stresset og er litt sånn hele livet også. Men ofte kan det jo påvirkes delvis av oss iallefall.   Uansett så er det nok på tide å få "tatt noen kamper" og ikke bare prøve å unngå det. Tren der det er vanskelig og der reaksjonene kommer litt. Bruk hjelpemidler (bånd, munnkurv), vær tålmodig. Jobb med impulskontroll, lydighet og generell kontroll. Er du usikker på hvordan så ville jeg tatt kontakt med noen kompetente hundetrenere og fått hjelp i hjemmemiljø   
    • Nå er Zelda rett nok bare valp enda, men jeg opplever rasen som mer som en varsler enn vokter, og foreløpig er det igrunn lite varsling og på min iallefall.  Lite alvor.. Helt sikkert noen individuelle forskjeller selvsagt,  men generelt sett. Virker som hyggelige hunder, glad i folk, mye lyd dog (i lek osv når de blir ivrige). Min oppfatning av rasen er at det er ganske moderate og relativt enkle hunder med passelig aktivitetsnivå for folk som liker å være ute og kanskje trene litt hundesport, men uten å bli ekstremt liksom.  Litt avhengig av hvordan man definerer ting og hva man sammenligner med. Veldig fysiske og sprettne hunder med mye humor og tøys. 😄 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...