Gå til innhold
Hundesonen.no

Leter etter en spennende og skummel bok


Jeampi

Recommended Posts

Har skikkelig lyst å lese en spennende bok som gir meg frysninger på ryggen. Men finner ingen som appelerer når jeg leter i butikkene.

Jeg er veldig glad i å lese om overnaturlige ting, altså hjemsøkte hus/bygninger osv. Noen som har noen gode bøker å anbefale som er mulig å få tak i?

Er IKKE glad i masse blod, dreping, detektiver/politi som skal oppklare drap (er drittlei, går i det samme hele tiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... lenge siden jeg leste noe slikt, men Stephen King er absolutt den forfatteren som har gitt meg de største grøssene!

ooh, Stephen King er bra... Og scary! Har du sett den serien, rose red, som pleier gå på tvnorge i påska? Den er basert på ei av Stephen King sine bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Rose Red har jeg sett, den er knallbra.

Har lest en bok av Stephen King , men likte den ikke......Har prøvd å få tak i "The shining" på norsk i mnd vis men ingen av bibliotekene som har den. Og orker ikke lese den på engelsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dean Koontz sine bøker pleier å få meg til å grøsse. Syns han skriver veldig levende og får ofte litt blanding av Stephen King og ex-files følelse. I mange av bøkene er det også hunder som er hovedpersoner (Golden retriever og labrador). Watchers (tror den heter "de ukjente" på norsk), var så spennende at jeg knappest turde gå ut etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dean Koontz sine bøker pleier å få meg til å grøsse. Syns han skriver veldig levende og får ofte litt blanding av Stephen King og ex-files følelse. I mange av bøkene er det også hunder som er hovedpersoner (Golden retriever og labrador). Watchers (tror den heter "de ukjente" på norsk), var så spennende at jeg knappest turde gå ut etterpå :)

Watchers er også filmatisert. Søt golden som er med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stephen King er konge når det gjelder sånn litt småskummelt, syns jeg. Nå er det sjeldent at filmene er like skumle som bøkene er da (det er vel bare Carrie og The shining?), jeg syns ihvertfall at Christine var mye skumlere å lese enn å se på. Sånn bortsett fra det, så liker jeg "Noe for enhver" (husker ikke engelsk tittel), "Drømmefangeren" og "Insomnia".

Jeg har sansen for Dean Kontz også, lurer på hvor det ble av de bøkene jeg hadde av han? Husker ikke helt hva den het, men den ene jeg leste var om en kloning som kom og overtok livet til han som hadde blitt klona.. Syns å huske at jeg syns den var litt uggen (muligens fordi det pågikk en større diskusjon om genmodifisering og kloning da? hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skikkelig lyst å lese en spennende bok som gir meg frysninger på ryggen. Men finner ingen som appelerer når jeg leter i butikkene.

Jeg er veldig glad i å lese om overnaturlige ting, altså hjemsøkte hus/bygninger osv. Noen som har noen gode bøker å anbefale som er mulig å få tak i?

Er IKKE glad i masse blod, dreping, detektiver/politi som skal oppklare drap (er drittlei, går i det samme hele tiden)

Seriøst, du beskriver faktisk boken Hell house av Richard Matheson. En forferdelig ekkel bok som ga meg mareritt.. :)

Stephen King har sagt dette om boken: "Hell House is the scariest haunted house novel ever written. It looms over the rest the way the mountains loom over the foothills."

Jeg tror ikke den er utgitt på norsk, min bror kjøpte den her: http://www.amazon.com/Hell-House-Richard-M...n/dp/0312868855

"All attempts to probe the mysteries of Belasco House have ended in murder, suicide, or insanity, and this newest investigation to probe the mystery of life and death is no different. The foursome is about to learn that the house does not give up its secrets willingly, or without tragic consequence."

*ekkel ekkel bok* *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva koster det å bestille fra amazon? Koster det det som står der eller blir det dobbel pris pga frakt og toll?

Bok + shipping blir ca 102 kr totalt, ikke så dyrt og det er uansett ikke noe toll på bøker så du kan bestille ganske mange bøker om du vil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...