Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt resultater fra Finland Int Kuopio i helgen


Yodel

Recommended Posts

Noen av dere husker kanskje at jeg var rett ved å avlyse hele Finlands-turen, da Dennis'en ikke hadde optimal pels om dagen.

*Prise seg lykkelig over at jeg ikke gjorde det*

Det var en STOR 3- dagers int. utstiling, med omlag 4000 hunder HVER dag! I Basenji ringen var det mellom 17-27 deltagere hver dag.

Fredag;

Dennis VINNER sin klasse (åpen) med "Excellent", og blir 2. Beste Hannhund med Cert & res. Cacib-( som blir til et Cacib, da BIR hann blir int. ch.)

Lørdag:

Dennis VINNER sin klasse (åpen) med "Excellent", og blir første uplasserte i BHK (nr 5) -plassen bak certet

Søndag;

Dennis VINNER sin klasse (åpen) med "Excellent", og blir 2. Beste Hannhund med Cert & res. Cacib-( Beste hann er Int. Ch)

Dvs. at han NESTEN klarte å bli finsk ch FØR han ble norsk :rolleyes:

Han er nå på GOD vei mot sin int. Ch. tittel (Han har nå 3 norske og vil få 2 Finske CACIB) og vil bli Norsk og Finsk U CH med en gang han tar et aldri så lite norskt cert :)

Kuopio_2008_liv_dennis2.jpg

Kuopio_2008_dennis_gaiting2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer SÅ mye! Det får man kalle god uttelling! Når blir neste utstilling for dere her? Drammen? Håper virkelig han tar hjem det velfortjente championatet da :)

Takketakk :) Moro når man får uttelling.

Jo, Drammen neste. Så får vi bare så korleis det går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Gratulere med gode resultater på Basenji hannhunden din.

Men det er litt imponerende at begge hans res. Cacib i Finland skal bli omgjort til Cacib. :lol:

Spesielt siden den hunden som ble BIR & fikk Cacib første dagen, ikke fikk sitt siste Cacib for den Internationale tittelen før i slutten av juni i år i Sverige.

Kan ikke tenke med at FCI har gjort han til godkjent FCI INT på litt over en mnd.

Denne informasjonen ligger ute på Finsk Basenji klubb sine sider, så jeg går utifra at det er riktig.

Men det res. Cacibet han fikk siste dagen, det blir omgjort til Cacib.

Men har kommer bare til å få et Cacib i Finland pr dags dato, sånn til orientering til eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med gode resultater på Basenji hannhunden din.

Men det er litt imponerende at begge hans res. Cacib i Finland skal bli omgjort til Cacib. :lol:

Spesielt siden den hunden som ble BIR & fikk Cacib første dagen, ikke fikk sitt siste Cacib for den Internationale tittelen før i slutten av juni i år i Sverige.

Kan ikke tenke med at FCI har gjort han til godkjent FCI INT på litt over en mnd.

Denne informasjonen ligger ute på Finsk Basenji klubb sine sider, så jeg går utifra at det er riktig.

Men det res. Cacibet han fikk siste dagen, det blir omgjort til Cacib.

Men har kommer bare til å få et Cacib i Finland pr dags dato, sånn til orientering til eieren.

Vel- da burde du ha undersøkt saken litt nærmere.

Hannhunden som ble BIR første dagen er ikke blitt bekreftet Int. Champion- men han har oppnådd alle nødvendige resultater for et Internasjonalt championat, søknad ligger inne hos FCI, og regelverket er da slik at Cacibet overføres til neste hannhund- men det må søkes til FCI om det.

Når hannhund er bekreftet int. ch trenger man ikke å søke.

Søknad for hans første Cacib ligger inne hos FCI.

Jeg vet om flere lignende episoder- og Cacibet blir overført "nestemann" når første hannhund fyller kravene til int. tittel selvom det er ubekreftet. Dette bekreftet også det Finske ringpersonellet.

Han vil altså få 2 Cacib, slik jeg skrev.

Men takk for gratulasjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet også hvordan dette fungerte, og jeg mistet faktisk et Cacib en gang pga at hunden forran min hund oppfylte de krav som var til INT Championat, pluss hadde hatt en søknad inne hos FCI i 3 mnd, men han var ikke godkjent ennå.

Men min hund fikk alikevel ikke det Cacibet.

Dersom hunden forran hadde vært godkjent, men ikke fått bekreftelsen på det, ville min hund fått Cacib.

Så jeg ser frem til å se hvordan du skal få omgjort et res. Cacib til Cacib.

Regler er til for å følges, og vi må alle følge reglene.

Fortalte du også de i Finland at den hunden ikke hadde fått sitt INT Ch bekreftet, siden han bare hadde fått det for en mnd siden?

Nei, du Liv, det er nok ikke så enkelt, selv om man skulle ønske det.

Jeg har nok vært i dette gamet mye lengere enn deg, og er det noe jeg kan så er det akkurat dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet også hvordan dette fungerte, og jeg mistet faktisk et Cacib en gang pga at hunden forran min hund oppfylte de krav som var til INT Championat, pluss hadde hatt en søknad inne hos FCI i 3 mnd, men han var ikke godkjent ennå.

Men min hund fikk alikevel ikke det Cacibet.

Dersom hunden forran hadde vært godkjent, men ikke fått bekreftelsen på det, ville min hund fått Cacib.

Så jeg ser frem til å se hvordan du skal få omgjort et res. Cacib til Cacib.

Regler er til for å følges, og vi må alle følge reglene.

Fortalte du også de i Finland at den hunden ikke hadde fått sitt INT Ch bekreftet, siden han bare hadde fått det for en mnd siden?

Nei, du Liv, det er nok ikke så enkelt, selv om man skulle ønske det.

Jeg har nok vært i dette gamet mye lengere enn deg, og er det noe jeg kan så er det akkurat dette.

Regler er til for å følges ja.

Siterer fra FCI sin egen side:

d) A Reserve-CACIB can be turned into a CACIB, at the request of the owner of the dog which was awarded the R-CACIB or at the request of his/her national kennel club, provided that the dog which was awarded the CACIB meets one of the following criteria :

1. is already an International Champion (the title being confirmed by the FCI)

2. does not have a 3-complete-generation pedigree recognised by the FCI

3. is too young to be eligible for the CACIB (entered in a wrong class)

4. fulfills at the moment of the show the FCI requirements (in terms of number of CACIB earned) for the title of International Beauty Champion as described under I.A and B. This means for non-working breeds, 4 CACIB under 3 different judges in 3 different countries over a minimum period of one year and one day and for working breeds (utility and hunting), 2 CACIB, under two different judges, in two different countries over a minimum of one year and one day.

Om du fortsatt ikke tror meg kan du jo lese selv her:

http://www.fci.be/uploaded_files/internati...pionship_EN.doc

Betviler du meg fortsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. is already an International Champion (the title being confirmed by the FCI) Faller bort. Hunden i Finland er ikke godkjent av FCI ennå

2. does not have a 3-complete-generation pedigree recognised by the FCI Faller bort. Hunden i Finland er har komplett stamtavle

3. is too young to be eligible for the CACIB (entered in a wrong class)Faller bort. Hunden i Finland er gammel nok og i korrekt klasse

4. fulfills at the moment of the show the FCI requirements (in terms of number of CACIB earned) for the title of International Beauty Champion as described under I.A and B. This means for non-working breeds, 4 CACIB under 3 different judges in 3 different countries over a minimum period of one year and one day and for working breeds (utility and hunting), 2 CACIB, under two different judges, in two different countries over a minimum of one year and one day. Faller bort. Den hannhunden er ennå ikke godkjent av "FCI`s General Commitee" som er punkt 1 A og B.

Ja, ja, men men lev nå i håpet, så får du å se når kun det ene hvite arket kommer i postkassa de om minimum 6 mnd og ikke begge.

Og dermed er min diskusjon på denne tråden ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. is already an International Champion (the title being confirmed by the FCI) Faller bort. Hunden i Finland er ikke godkjent av FCI ennå

2. does not have a 3-complete-generation pedigree recognised by the FCI Faller bort. Hunden i Finland er har komplett stamtavle

3. is too young to be eligible for the CACIB (entered in a wrong class)Faller bort. Hunden i Finland er gammel nok og i korrekt klasse

4. fulfills at the moment of the show the FCI requirements (in terms of number of CACIB earned) for the title of International Beauty Champion as described under I.A and B. This means for non-working breeds, 4 CACIB under 3 different judges in 3 different countries over a minimum period of one year and one day and for working breeds (utility and hunting), 2 CACIB, under two different judges, in two different countries over a minimum of one year and one day. Faller bort. Den hannhunden er ennå ikke godkjent av "FCI`s General Commitee" som er punkt 1 A og B.

Ja, ja, men men lev nå i håpet, så får du å se når kun det ene hvite arket kommer i postkassa de om minimum 6 mnd og ikke begge.

Og dermed er min diskusjon på denne tråden ferdig.

Nei, det er ikke så moro å diskutere når man tar feil, eller?

Hvis du hadde lest i linken jeg sendte med i forige innlegg ser du at dette er punkt 1 A og B:

I. FCI INTERNATIONAL BEAUTY CHAMPIONSHIP FOR ALL BREEDS TOGETHER

To be eligible for the title of International Beauty Champion, these dogs must have obtained :

a) in three different countries, under three different judges, four Certificats d'Aptitude au Championnat International de Beauté (CACIB) no matter the number of dogs;

b) between the first and last CACIB, a minimum period of one year and one day must have elapsed. This period is to be understood as follows : for example, from January 1st, 1996 to January 1st, 1997.

Hannhund det er snakk om (han som ble BIR) oppfyller disse kravene, og dermed er det punkt 4 som gjelder for å gjøre res. Cacib om til Cacib:

d) A Reserve-CACIB can be turned into a CACIB, at the request of the owner of the dog which was awarded the R-CACIB or at the request of his/her national kennel club, provided that the dog which was awarded the CACIB meets one of the following criteria :

1. is already an International Champion (the title being confirmed by the FCI)

2. does not have a 3-complete-generation pedigree recognised by the FCI

3. is too young to be eligible for the CACIB (entered in a wrong class)

4. fulfills at the moment of the show the FCI requirements (in terms of number of CACIB earned) for the title of International Beauty Champion as described under I.A and B. This means for non-working breeds, 4 CACIB under 3 different judges in 3 different countries over a minimum period of one year and one day and for working breeds (utility and hunting), 2 CACIB, under two different judges, in two different countries over a minimum of one year and one day..

Legg merke til: "At the moment of the show"

Men det er klart- du har jo vært i gamet mye lenger enn meg og vet vel best :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposter litt, jeg-

Siden "Basenjimor" har valgt å melde seg ut av tråden etter ganske fiffige kommentarer som:

"Ja, ja, men men lev nå i håpet.."

og

"Nei, du Liv, det er nok ikke så enkelt, selv om man skulle ønske det.

Jeg har nok vært i dette gamet mye lengere enn deg, og er det noe jeg kan så er det akkurat dette."

...og ikke stoler på reglene som står på FCI sin side,

kan jeg jo informere dere andre om at jeg for sikkerhetens skyld har hatt kontakt med både NKK og Finsk Kennel Klubb i dag, og begge bekrefter at Dennis sitt første reserve Cacib vil bli omgjort til Cacib.

Jeg tok feil om en ting da- jeg trenger ikke å søke engang. Dette gjøres automatisk av den finske kennel klubben når hannhund som kom før oss får sin tittel bekreftet :thumbs:

Så da "lever jeg i håpet" jeg Basenjimor- og regner med at FCI, NKK og Finske kennel klubben faktisk vet hva de snakker om- selvom du kanskje har mer fartstid en dem også?- Du vet jo hva du snakker om, mener jeg?

Beklager sarkasmen, men med din "jeg vet bedre attitude" synes jeg at jeg kan tillate meg det.

Vel, vel- jeg er da fortsatt fornøyd med god-gutten jeg da. Han TRENGER jo ikke 2 Cacib fra Finland. Ett rekker mer enn nok- men det er nå moro at han får to lell :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...