Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er visst syk i hodet-..


Car00line

Recommended Posts

Årh, jeg var inne på H&M i Stavanger sentrum, så spurte jeg om det var lov å ha hund inne så lenge jeg bærte henne. Vi skulle ikke være der lenge, og siden hun hadde gjort fra seg 45 min før på dagen og ikke spist noe siden det, så tenkte jeg at det ikke gjorde noe.(Å nei, jeg tar ikke med min 5 mnd gamle valp til byn for å shoppe, slik at det er klart! vi skulle bare innom en liten tur siden lillesøsteren min var kommet til byn, planen var å vente utforbi med keela, men lillesøsteren min ville ha meg med) Og jeg fulgte med på henne tiden og hadde henne ved min fot hele tiden. Så såg jeg en genser jeg hadde lyst på, og tok keela med meg inn i prøverommet. Jeg hadde henne under oppsikt hele tiden, og da mener jeg hele tiden. Og lillesøsteren min gikk bak meg hele tiden. Så går jeg å betaler genseren og går ut. 5-8 min senere så blir vi hentet av secutitas og han sa at hunden min hadde gjort fra seg der med prøverommet. Jeg bare satt der som et spørsmåltegn, og sa at jeg var helt sikker på at det ikke var mi som hadde gjort det. Men jeg kunne være med tilbake og få avklaring i dette. Da jeg kom tilbake fikk jeg vite at "jeg" hadde tatt å tørket det med 2 gensere!

For det 1. hadde Keela nettopp vært på do. For det 2. så VET jeg 100% sikkert at det ikke var henne, for jeg så på henne hele tiden da vi gikk rundt. Og for det 3. så tørker ikke Keela seg langs bakken/gulvet for å tørke seg...

Det syke er at det er noen mennesker som har gjort dette! For jeg var den eneste med hund der. Det er jo gangske naturlig at det er en hund, men i dette tilfellet var det ikke det. Jeg hadde sikkert heller ikke trodd på "megselv" i dette tilfellet. Men nå er jeg jo uskyldig, og jeg hadde lillesøsteren min som vitne. Syns dette var meget kjipt av dem, å si at det er meg, når de ikke har bevis eller noe på det. Og det er NOK av folk som ikke er helt stabile her i Stavanger..!

Men jeg fikk gå da til slutt, heldigvis.. Alt jeg har å si er at Securitas kan dra til hel****e..også de i butikken... Hun ene stod faktisk rett rundt hjørnet og hadde sett det viss det var meg, men nei, jeg gikk rett forbi å rett til kassen. Og da fulgte jo den dama etter meg for å stå bak kassen. Så det MÅ ha skjedd da..Men hun sa bare at hun ikke visste hva som kunne hatt foregått bak klesstativet.. Årh, så irriterende...

Vet ikke hvor jeg vil med dette, ønsker ikke å lage en debatt om at jeg hadde henne med meg inn..Men kanskje høre ha andre har å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så sykt :rolleyes2: Ser de kanskje ikke forskjell på menneske dritt og hunde dritt? Og hvis du sier at hunden din ikke "tørker" seg bortover gulvet bør de godta det.. jeg hadde blitt litt over middels irritert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer da, får du bot eller må betale for genserne?

Nei, jeg slapp unna siden de ikke hadde bevis på at det var meg. Men jeg fikk aldri mer lov til å ta med meg hund inn på en butikk i Stavanger igjen :huh: Å det gjør jo ikke meg noe.

Helt enig: Noe så sykt ! De hadde jo ikke bevis en gang !'

Ja, må du betale for det eller noe ?

Ja, vet! Å der stod jeg som det spørsmålstegne..å de trodde det var meg!

Og Securitas truet meg med å se på videoen, og da sa jeg de bare måtte gjøre det slik at jeg slapp å få skylden..

Men neida, de hadde ikke overvåkningskamera der.. Så det var jo ingen måte å bevise at jeg var uskyldig..

Det eneste var at viss Keela hadde gjort dette så hadde ræven hennes vært full i drit, i å med hun har masse pels der..

Men neida, jeg var skyldig, jeg!

Passe forbannet ja! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sykt at noen kan gjøre noe sånt på en butikk..! Men jeg kan jo skjønne at de skylte på deg.. Det er nok desverre slik. Tror nok jeg heller ville ha trodd at hunden gjorde det, enn at ett menneske hadde gjort noe slikt.. :S

Men når du forklarte hvorfor det ikke var Keela, skulle de hørt etter bedre...!

Kom de etter deg ut på gata? Hadde du ikke rukket å gå gankse langt unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt at noen kan gjøre noe sånt på en butikk..! Men jeg kan jo skjønne at de skylte på deg.. Det er nok desverre slik. Tror nok jeg heller ville ha trodd at hunden gjorde det, enn at ett menneske hadde gjort noe slikt.. :S

Men når du forklarte hvorfor det ikke var Keela, skulle de hørt etter bedre...!

Kom de etter deg ut på gata? Hadde du ikke rukket å gå gankse langt unna?

Ja, jeg skjønner det godt jeg også.

Ja, de sendte securitas etter meg. Nei, jeg stoppet for å snakke med en kompis og satt meg etterpå ned for å ta en yoghurt is :) Der med Sølvberget. Så kom han bort og spurte om det var jeg som hadde vert på Hennes og Maurits ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner det godt jeg også.

Ja, de sendte securitas etter meg. Nei, jeg stoppet for å snakke med en kompis og satt meg etterpå ned for å ta en yoghurt is :) Der med Sølvberget. Så kom han bort og spurte om det var jeg som hadde vert på Hennes og Maurits ;)

Hehe, hva gikk gjennom hodet ditt da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste den overskriften måtte jeg bare se ;) Bra at du slapp unna! Jeg hadde selv med meg Eira på Bikbok i dag, men jeg bærte henne på armen, da. Huff, jeg hadde ikke likt om dette hadde skjedd med meg noen gang.. Men det pleier jo egentlig å være sånn skilt at det ikke er lov til å ha med hund på de fleste butikker? Det var jo ikke det på Bikbok, da, men jeg tror det pleier å være på H&M :)

Interessant tekst jeg skrev nå... ;)

Edit: Jeg mener ikke å diskutere at du hadde med hunden inn, altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt sånn at de butikkfolkene ikke reagerer hvis du har med deg en liten-mellomstor hunde (eller valp) inn på butikk. Kan se for meg at du må ganske fort ut igjen hvis du kommer inn med en Husky, Grand dan, osv.. :ahappy:

Det er også slik at hunder er ikke tillatt inn på matbutikker eller plasser der de selger mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i allverden skal dere ha med bikkjene inn i butikkene?

Det er faktisk ikke lov. Det er ikke rart det kommer kjipere og kjipere regler/ lover, når de fleste ikke engang klarer å følge de reglene vi allerede har.

les startinnlegget en gang til du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...