Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland


Maritaa

Recommended Posts

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Jeg kommer nedover en tur :thumbs: Gleder meg. Jeg er selvsagt heiegjeng for Caro og bikkjene til Silje, samt hundene til oppdretteren min. Skal også få knipe på litt bebiser mens jeg er der (de er vel ca. 6 uker på den tiden). Gjett om jeg gleder meg til å se dem igjen. Var med på fødselen for noen uker siden, så da blir det noe helt spesielt å se dem igjen synes jeg.

Det er påmeldt 22 Portugisiske vannhunder... Det er ikke reint lite spør du meg. Vi skal være i ring 12 klokken 11.00. :banana: Deilig med såpass seint oppmøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dobbere..jeg vet hvem 4 er med sikkerhet, da 2 er mine 1 er søster til mine og 1 er en championhanne. Da skal vi bare slå 7 andre for BIR, CERT, CACIB og NUCH...hihih...-jeg vil også ha BIM, CERT CACIB og en til NUCH takk. Så er man ferdig med hele utstillings styret for i år. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 aussier... 7?!?!?! *neste gang skal jeg ikke se på program der jeg ikke er meldt på*

hehe, kjekkt.

Av en eller annen grunn går jeg alltid glipp av Aussie...

5 Basenjis! Ganske lite, det også......er helt sikker på 4 av de, men den siste er spennende, selv om jeg har en anelse.. :P

:P

1 Malinois :P

Hmm, hvem kan det være ?

Noen som skal noe annet enn å stille ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du stille? :whistle:

..

Fikk PM i dag, og det var jammen meg dommerendringer på papillon. Noen som har hørt om Paul Stanton (Sverige) ?

Han har dømt en del i Norge. Høy og slank med mørkt hår. Forholdsvis behagelig med hundene. Liker (som de fleste dommere) en god helhet, en hund i god balanse med et godt bevegelsesmønster. Det er iallefall mitt inntrykk. Jeg er sikker på at du finner navnet hans om du går inn på "Papillion resultater" på DogWeb. Da kan du jo se hva han har satt opp tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke undervurdere Aron da, Marita. Han har jo tross alt en av de beste pelsene og halefestet som noen gang har vært på en papillon :P

Takk Kristin :whistle::P

Han har dømt en del i Norge. Høy og slank med mørkt hår. Forholdsvis behagelig med hundene. Liker (som de fleste dommere) en god helhet, en hund i god balanse med et godt bevegelsesmønster. Det er iallefall mitt inntrykk. Jeg er sikker på at du finner navnet hans om du går inn på "Papillion resultater" på DogWeb. Da kan du jo se hva han har satt opp tidligere.

Høres greit ut! Takk for hjelpen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du stille? :P

Nei :P Jeg stiller henne evt. ikke før hun er 18 mnd. Jeg sikter bare mot blå sløyfe jeg :P Det er moren til Extra som skal stilles, men jeg er med. Og vi har fem maller med tror jeg :whistle: Reiser egentlig ned for å hente CERT på Brenda, og øyelyse resten av gjengen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :P Jeg stiller henne evt. ikke før hun er 18 mnd. Jeg sikter bare mot blå sløyfe jeg :whistle: Det er moren til Extra som skal stilles, men jeg er med. Og vi har fem maller med tror jeg :P Reiser egentlig ned for å hente CERT på Brenda, og øyelyse resten av gjengen :P

Ah, daså :P Det er du som stiller moren til Extra da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Oppdretteren er med, så hun gjør det nok selv. Jeg er bare tilskuer i helgen, og håper å få med meg noen sonehunder :closedeyes: Hvilken ring skal dere være i? :P

Vi skal i ring 12, klokken ti. Jeg stiller Aron i unghund og Arwen er påmeldt i junior (men skal prøve å få byttet han over til åpen, ettersom det er der han "hører til" :whistle: )

Om begge får CK så kan du få lov å hjelpe meg litt :angel: Blir nok litt problematisk å gå med to hunder om gangen ringen :P

Ganske tvilsomt at begge får CK, ettersom de er to helt forskjellige type papilloner. Men alt kan jo skje *flir*

Når er mallene? Vil få med meg belgerne, men dem er som oftes samtidig med min rase. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i ring 12, klokken ti. Jeg stiller Aron i unghund og Arwen er påmeldt i junior (men skal prøve å få byttet han over til åpen, ettersom det er der han "hører til" :whistle: )

Jeg skjønner ikke hva du mener med at det er der han hører hjemme, men det er ikke mulig å få bytte klasse etter at du har meldt på, annet enn til championklasse hvis champinat oppnås etter påmelding.

Det skal ikke være mulig å melde på i feil klasse, for eksempel melde på i en klasse hunden er for ung eller for gammel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du mener med at det er der han hører hjemme, men det er ikke mulig å få bytte klasse etter at du har meldt på, annet enn til championklasse hvis champinat oppnås etter påmelding.

Det skal ikke være mulig å melde på i feil klasse, for eksempel melde på i en klasse hunden er for ung eller for gammel til.

Jo, eieren har meldt han på i feil. Hun meldte ikke på elektronisk da :whistle:

Jeg hadde meldt på Aron i junior klasse for en stund tilbake, og da hadde dem klart å få han over i unghund klasse. De mente at han ikke kunne stilles i junior, siden han var blitt 15 mnd. Men sånn jeg har forstått det kan de stilles der til de er 18 mnd, så det er vel valgfritt frem til da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i ring 12, klokken ti. Jeg stiller Aron i unghund og Arwen er påmeldt i junior (men skal prøve å få byttet han over til åpen, ettersom det er der han "hører til" :P )

Om begge får CK så kan du få lov å hjelpe meg litt :angel: Blir nok litt problematisk å gå med to hunder om gangen ringen :whistle:

Ganske tvilsomt at begge får CK, ettersom de er to helt forskjellige type papilloner. Men alt kan jo skje *flir*

Når er mallene? Vil få med meg belgerne, men dem er som oftes samtidig med min rase. <_<

Jeg har aldri stilt lite hund :P Kun belger, så jeg vet ikke om du vil ha hjelp? Men selvfølgelig så kan jeg hvis du lærer meg litt før jeg skal inn :P Vi skal møte kl 11.00 i ring 9 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri stilt lite hund :whistle: Kun belger, så jeg vet ikke om du vil ha hjelp? Men selvfølgelig så kan jeg hvis du lærer meg litt før jeg skal inn :P Vi skal møte kl 11.00 i ring 9 :P

Tvilsomt at begge får CK da, men om begge hadde fått CK så vil jeg gjerne ha hjelp :closedeyes:

Arwen kan fristilles, så det er ikke noe problem. Han står korrekt av seg selv og gjør det meste selv egentlig. Forskjellen med liten hund er jo at de må opp på bord *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, eieren har meldt han på i feil. Hun meldte ikke på elektronisk da :whistle:

Jeg hadde meldt på Aron i junior klasse for en stund tilbake, og da hadde dem klart å få han over i unghund klasse. De mente at han ikke kunne stilles i junior, siden han var blitt 15 mnd. Men sånn jeg har forstått det kan de stilles der til de er 18 mnd, så det er vel valgfritt frem til da :P

Når hunden er mellom 15 og 18 måneder kan du velge mellom tre klasser - junior, unghund og åpen. Når hunden er 18 måneder, kan du fremdeles velge mellom unghund og åpen.

Hvis arrangør ikke kan utstillingsreglene, og har gjort om på din påmelding, skal den selvfølgelig kunne flyttes.

Men hvis eier melder på feil, så er det dennes problem. En plikter å sette seg inn i utstillingsreglene når en melder på til utstilling - det signerer en også på at en har gjort. Har eier krysset av for annen klasse enn det en hadde tenkt, er det eiers problem, ikke arrangørs. C'est la vie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hunden er mellom 15 og 18 måneder kan du velge mellom tre klasser - junior, unghund og åpen. Når hunden er 18 måneder, kan du fremdeles velge mellom unghund og åpen.

Hvis arrangør ikke kan utstillingsreglene, og har gjort om på din påmelding, skal den selvfølgelig kunne flyttes.

Men hvis eier melder på feil, så er det dennes problem. En plikter å sette seg inn i utstillingsreglene når en melder på til utstilling - det signerer en også på at en har gjort. Har eier krysset av for annen klasse enn det en hadde tenkt, er det eiers problem, ikke arrangørs. C'est la vie!

Hunden er jo over 18 mnd og er for gammel til å stilles i junior. Er det likevel greit at han stilles der da? Selv om eier har krysset av feil? For han har jo ikke lov å stilles i den klassen en gang, siden han er over 18 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er jo over 18 mnd og er for gammel til å stilles i junior. Er det likevel greit at han stilles der da? Selv om eier har krysset av feil? For han har jo ikke lov å stilles i den klassen en gang, siden han er over 18 mnd.

Står det ikke på PM hvilken klasse han går i? Trodde det pleide å stå, men er usikker.

For hunder som meldes på med papir, vil bli punchet manuelt av NKK, og da oppdager de selvfølgelig at han ikke skal i junior, det er en sperre i dataprogrammet som skal forhindre slike feil. Men jeg aner ikke hvilken klasse de da setter ham i - men er det krysset av for junior på skjemaet, er det fremdeles krysset av feil, og dere har ingen rett til å få byttet det.

Mulig hvis dere hadde ringt før katalogen ble trykket og forklart at dere oppdaget feilkryssingen, og ønsket å be om å få komme i enten den ene eller den andre, siden hunden ikke har rett til å gå i junior. Men jeg vet om andre som mente å melde på i en klasse, men krysset feil. De fikk ikke endre, fordi hunden var gammel/ung nok til å gå i klassen den var påmeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK har blitt klart mer "stivbeint" på det å endre feilpunchingen til folk enn det de var før, ja. Men at de har lagt inn hunden i feil aldersklasse tviler jeg sterkt på (uansett hva eieren har krysset av for).

Men OM så er tilfelle - at hunden faktisk er over 18 mnd (utst. første dag) og likevel står i juniorklasse bør man jo så absolutt få byttet på selve utstillingen. Ellers er det jo skikkelig urettferdig mot de andre i klassen.

Og hvis det er tilfelle så kunne det jo vært interessant å melde på en 5-6 år gammel hund i juniorklasse også, bare for å se om den også "må" stille der..

Men, men - i morgen starter kjøringen "nedover" (eller er det "bortover fra Oslo?).. Langt er det, og ikke spesielt bra vei.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, men - i morgen starter kjøringen "nedover" (eller er det "bortover fra Oslo?).. Langt er det, og ikke spesielt bra vei.

Susanne

For meg er alt for enkelthetens skyld (og samboers store frustrasjon) "opp" (Ja- jeg drar opp til Danmark :rolleyes: ) så ikke spør meg. :)

Kjør uansett pent, og lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gjort den brøleren å melde på Tulla i unghund, men egentlig skulle hun vært i åpen. Tenkte helt feil da jeg meldte på, og glemte å tenke på hvor gammel hun ville være på utstillingen, ikke hvor gammel hun var da jeg meldte på.. Da jeg fikk PM'en var det forandret, så de hadde rettet opp feilen for meg. Jeg hadde ærlig talt ikke oppdaget den selv heller.. :blush: Men dette var ikke for NKK, men for spanielklubben.

(Og ligger ikke Stavanger strengt tatt sør for Oslo?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer begge dagen... stiller Ivo, i juniorhandling og billy i rase ringen (tibbe uk) på lørdag og en del flatter på søndag =P Håper noen soniser tar seg tid til å hilse på meg siden jeg ikke kjenner noen av dere og har veldig lyst å bli kjent med dere... dere ser meg fort, står nokk rundt JH og tibberingen med en alldeles nydelig (syns så jeg) tibbe og eg flat som er spinnvill og vil hilse på alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...