Gå til innhold
Hundesonen.no

Snusken har jammen uflaks.. :(


Maria

Recommended Posts

Her om dagen oppdaget vi noe ekkelt deluxe. Chessea hadde fått blodlus. Så hun har nå fått lusebehandling, og vi håper det forsvinner snart. Sykt ekkelt, selv om det ikke smitter til mennesker. Mistenker en ustelt og ekkel nabohund vi har her for å være en liten lusesmitter...

Men problemet startet ikke her..

I går kveld, i 22 tiden, var mamma ute å lekte med Chessea. Jeg og søssa satt inne og så på TV. Plutselig hører vi et hjerteskjærende skrik fra Chessea ute, og vi beiner ut i hagen. Der møter vi mamma som er totalt forvirra, og Chessea som holder det ene benet opp mot kroppen mens hun skriker. Mamma hadde visst snublet i henne. Gjett om vi ble redde. Det bar avsted til veterinærhøgskolen med en eneste gang. Hun hadde jo tydeligvis vondt i benet.

Vi var fremme på høgskolen etter ca en halvtime i bilen. Dyrlegen kunne ikke konstatere hva som var galt med beinet til Chessea, men mistenkte brudd i høyre hase, bak. Vi fikk ikke lov å ha henne med hjem, så hun måtte ligge igjen til observasjon natta over. Gjett om jeg grein av å måtte forlate lille-jenta mi der alene..

Så, dagen i dag gikk med til venting. De skulle ta røntgenbilde på morningen i dag, og svaret kom i 11 tiden. Hun hadde heldigvis ikke brukket noe, men hadde fått en kraftig vridning i hasen, som ikke kommer til å bli bra på en måneds tid. Så nå er det ro og lite aktivitet som vil gjelde fremover.

Det er så ufattelig kjipt! Vi skulle på valpekurs i dag, og jeg gledet meg skikkelig. Nå må vi utsette det en måned! :cry: Og lille Chessea homper rundt, glad og fornøyd, på 3 bein.

Toppen uflaks denne uka, spør du meg... :(:(

Trengte bare å "klage litt til noen". :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff! skikkelig kjipt. Og blodlus er forresten ett ******** å bli kvitt. hva behandla dere med?

Vi tok en expot-kur på henne for to dager siden. Skal ta en ny om ca. 3 uker. DRIIITekkelt.. :cry:

Ellers, takk for empati folkens :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Kristina... I og med at du har erfaring med blodlus.. Hva hjalp hos dere? Eggene sitter fortsatt igjen i pelsen til Chessea, men jeg har ikke funnet flere lus. Løsner eggene og forsvinner, eller hvordan skjer det egentlig? :oops:

Blir kvalm bare av å tenke på alle de tusen egga som er i pelsen hennes altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg for en gangs skyld si:

JEG VET HVORDAN DU HAR DET.

Huff ja.. :cry: Og det er ved sånne situasjoner du merker hvor UTROLIG glad du er i de små, rampetrollene. Jeg grein hele gårsdagen jeg. Tenkte bare på Mona, og håpet vi var mer heldige osv. Skjønner utrolig godt hvor frustrerende beinet til Mona må være. Jeg reagerte jo så sterkt på en vridning, og Mona sitt er vel betydelig mer alvorlig. Syns jo du har vært flink da Julie..!

=D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten Kristina... I og med at du har erfaring med blodlus.. Hva hjalp hos dere? Eggene sitter fortsatt igjen i pelsen til Chessea, men jeg har ikke funnet flere lus. Løsner eggene og forsvinner, eller hvordan skjer det egentlig? :oops:

Blir kvalm bare av å tenke på alle de tusen egga som er i pelsen hennes altså..

De klekker etter 10 dager og da skal dere behandle på nytt slik at de dør før de får lagt nye egg.

Husk å støvsuge og fryse ned alt av tepper, børster osv :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klekker etter 10 dager og da skal dere behandle på nytt slik at de dør før de får lagt nye egg.

Husk å støvsuge og fryse ned alt av tepper, børster osv :cry:

Urk.... :''( barfy barfy barfy

Vi har fryst ned en del allerede, men ikke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...