Gå til innhold
Hundesonen.no

Får vel gjøre det offentlig, da

Yodel

Recommended Posts

:D Moro å terge litt, men du spurte bare om vi visste??

Men det blir en gutt. En livlig en :rolleyes:

Titta på han i dag, faktisk. Han drev nesten å slo kolbøtte inni der, og har utviklet en skikkelig god sparke- teknikk mot blæra mi. Vi tok han på fersken, vi...Ikke så merkelig at jeg må på do HELE tiden?? :rolleyes:

Også hadde han fingrene sine overalt. Litt på beina, litt på hodet, litt tenkende under haka. Jaggu var det ikke liv i han, ja. Kjenner det også. Merkelig følelse...

Litt som sommerfuglvinger i maven, i hvert fall helt i starten før de begynner å ta virkelig i!

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååååååååååååå!! Nei nå kom det en liten tåre her i øyekroken!

Gratulere SÅ mye til deg og Yodelmannen! :D;)

(tenker det er ett par sheltiesvigerforeldre som er gleder seg til å bli besteforeldre nå!)

ÅÅÅÅÅÅ så gøy dette var! :D;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer gratulerer gratulerer *stoooooooor fanfare*!

Så moro med litt annen avl her da! (Nå - hva med foreldredyrene - er de øyelyst og HD-røntgnet mon tro?) Det blir jo livat for dere, og så moro for basenjiene også da! Bæsjebleier er jo nam-nam! (Vel, Amy synes antagelig ikke det, men hun er jo avhengig av munnskjenk - men det er aknskje ikke dine?)

Nei, dette var deilige nyheter - nå ble jeg veldig glad! (men blir det valper året etter da?.. hint..hint..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for alle gratulasjoner!

Grattis! ;)

Første tanken min etter å ha lest i Drammenstråden var jo at du var gravid da :P

F ja.... Fjodor? :D

Fjodor!?!? Hvor i all verden fikk du det fra? :P

Det er jo egentlig F- kull, så vi har faktisk vært inne på tanken med F- navn. Problemet er bare at vi ikke finner noen navn på F vi liker. Eneste er "Filip", men det heter min svigerbror (eller Phillip, da) så da blir det litt dumt.

Edit: Også har jeg skrekkelig lyst på en "Frequent Flyer" i F kullet- og det kan jeg vel ikke kalle han, vel? ;)

Ååå! Gratulerer masse! Hva er navnealternativene deres da?

Tja... Klarer ikke å bli helt enige, men foreløpig er Theodor, Mikkel, Sander, Magnus og Sebastian top 5.

Kom gjerne med synspunkter og forslag!

Vi skal iallefall ikke ha noe navn som får en slik rar betydning på engelsk. Som f.eks. Bård (Hi, I'm Bård= Hei, jeg kjeder meg) Eller, "Hi, I'm Odd" (=Hei, jeg er rar) eller Balder (=mest skallet) :rolleyes:

Litt som sommerfuglvinger i maven, i hvert fall helt i starten før de begynner å ta virkelig i!

Gratulerer så mye!

Ja. Sommerfugler..Men de har kraftige vingeslag i blant. Rundt leggetider flakser de noe veldig :D

ååååååååååååååååå! Nei nå kom det en liten tåre her i øyekroken!

Gratulere SÅ mye til deg og Yodelmannen! :P :P

(tenker det er ett par sheltiesvigerforeldre som er gleder seg til å bli besteforeldre nå!)

ÅÅÅÅÅÅ så gøy dette var! :P :P :P

De gleder seg veldig, ja ;)

Det har jo med opprinnelsesland og gjøre. Yodel er jo ikke fra Afrika.

Guttenavn på F

Ha ha- nei, afrikanskt blir det nok ikke denne gangen. (E kullet fikk forøvrig Australske stamtavlenavn, da far kom fra Australia)

Gratulerer gratulerer gratulerer *stoooooooor fanfare*!

Så moro med litt annen avl her da! (Nå - hva med foreldredyrene - er de øyelyst og HD-røntgnet mon tro?) Det blir jo livat for dere, og så moro for basenjiene også da! Bæsjebleier er jo nam-nam! (Vel, Amy synes antagelig ikke det, men hun er jo avhengig av munnskjenk - men det er aknskje ikke dine?)

Nei, dette var deilige nyheter - nå ble jeg veldig glad! (men blir det valper året etter da?.. hint..hint..)

Takk, takk- det skal bli spennende! Vi planlegger et siste kull med Centa sommeren 2009- leter fortsatt etter den perfekte partner.

Ellers skal jo herlige Echo bli pappa til et kull i Sverige i år- der mor er halvsøster til Centa, så det blir jo mye "Kingwana -linjer" i det kullet, og vi skal også være behjelpelig med salg, så HEEELT valpefritt blir det ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Gratulerer så mye! :)

Gratulerer, SÅ morsomt:D Jeg synes Mikkel er et superfint navn :)

Mikkel er klart det beste av de foreslåtte navnene! Mikkel er flott! Ellers så er det jo mange gamle norrøne navn som er fine! Ask, Birk, Storm f.eks. I mitt hode er jo dette hundenavn, men det er jo ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...