Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen 2008!

Isabel

Recommended Posts

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Diezel & Gina skal stilles her....-det er jo lov å håpe på et storcert på Gina...*fnis* ikke at hun får det denne gangen tror jeg...-men er man ikke med, vinner man hvertfall ikke! Diezel trenger strengt tatt ikke være med i det hele tatt. Men som det konkurranse mennesket jeg er.....*sukk* :rolleyes::D

Ang Crufts til neste år - hva med å samle en gjeng herfra da? Meg og Diezel skal bortover,og hvem vet - kanskje etter denne utstillingen får Gina være med på lasset og..-og som det er nevnt, så ekke det billig å reise bort..

Skrevet
Åh, Nemi har jo blitt cruftskvalifisert tidligere. Hvis ho, mot formodning, skulle bli det igjen, så kan jeg jo nesten ikke la være å dra. :D

Jeg sa til meg selv en gang at hvis jeg noen gang fikk Crufts-kvalifisert hund, så skulle jeg banna bein delta! Jeg trodde bare ikke at det skulle skje så fort, og jeg tror kanskje ikke jeg skal ta sjansen på at det skjer igjen med det første, det er ikke sååå lett å kvalifisere seg. Har lyst... Bare for å ha gjort det, på samme måte som noen hopper strikk - bare for å ha gjort det. Crufts er nå i hvert fall tryggere enn å hoppe strikk. Altså burde jeg gjøre det!

Skrevet
Jeg sa til meg selv en gang at hvis jeg noen gang fikk Crufts-kvalifisert hund, så skulle jeg banna bein delta! Jeg trodde bare ikke at det skulle skje så fort, og jeg tror kanskje ikke jeg skal ta sjansen på at det skjer igjen med det første, det er ikke sååå lett å kvalifisere seg. Har lyst... Bare for å ha gjort det, på samme måte som noen hopper strikk - bare for å ha gjort det. Crufts er nå i hvert fall tryggere enn å hoppe strikk. Altså burde jeg gjøre det!

:D;) Du er så søt du!

Men når er den utstillingen igjen...?

Skrevet

Akkurat omtrent det samme har jeg sagt også...-blir min hund kvalifisert, reiser jeg uansett. Så - om jeg så må padle over dammen, så skal jeg dit! :D

Neste gang vi evt reiser, er når gutten er blitt INT. Ch. Men det kan jo ta sin tid......-og jeg vil nååå !

Men når er den utstillingen igjen...?

Crufts er 5 - 8 mars 2009.

her er link:

http://www.crufts.org.uk/

Skrevet
Jo takk for det, men nå lurte jeg vel mest på når det var i Drammen da :D

Ha ha. Tråden har virkelig sporet av. Kanskje en snill moderator kan lage en egen tråd ang. Crufts?

Drammen er 16-17 August

Skrevet
Er det Andrew Brace? Kan de ikke skrive hele navn?

Tipper det, også tror jeg Somerfield heter Ferelith eller noe til fornavn. Hvor jeg har dem fra er en annen sak, jeg husker bare navnene jeg :rolleyes:

Skrevet

Vi blir garantert ikke kvalifisert til Crufts, jeg har faktisk ikke tenkt på at kvalifiseringen er da en gang jeg... Jaja, da er det bare å glede seg til å bli uplassert i juniorklassen, det blir nok en del påmeldt der :)

Skrevet

Jeg kommer med min egen golden begge dagene (skal ikke stille henne). Også skal jeg stille en islandsk fårehund en av dagene :angry:

Skrevet

76 bernere. Det var litt flere enn forventet (til sammenligning var det 81 møtte på Hamar og 66 møtte på Bjerke, som er to utstillinger som trekker MANGE bernere. Drammen har aldri vært så stor, men kanskje det er årstid mer enn sted), men jeg tror også det er en liten haug som stiller for nostalgiens skyld. Dommeren var en stor oppdretter av rasen på 1970- og 80-tallet, og betydde mye for rasen da. Nå bor hun i USA, men det er klart mange har lyst til å ha stilt for og fått en vurdering av denne store damen. Jeg tenkte vel litt sånn selv, en dame med historisk sus...

Hun dømte også den svenske spesialen i mai, hvor jeg var, og jeg tror kanskje hun foretrekker 1980-tallstypen. Berneren anno 2008 er større og grovere, så jeg har type null forhåpninger med min "petite" hund, kanskje vi skal gå for vår første blå? Men jeg meldte likevel på, det er jo så nærme, og skal en ha disse store cert'ene må en visstnok delta. Og det er rasespesial på søndag, så bades må hun uansett.

Og jeg tar som en selvfølge at de som gjorde det bra i Sverige kommer i håp om et norsk cert.

Jaja, det blir i hvert fall litt å se på! Kanskje langveisfarende også, siden det er dobbeltutstilling?

Skrevet

Jøss, "bare" 32 springere. Jeg hadde faktisk forventet flere, med tanke på at antallet har ligget på alt fra 40-60 på NKK-utstillingene i det siste.

Og heldigvis er ikke møtetiden før kl 11 :D

Skrevet

Bare 19wheatens, jøss, da føler jeg ikke at vi går glipp av så mye, hehe, selv om det var merkelig få!

Også 51CC, var heller ikke så mange faktisk, i og med at det var 90 på Bjerke i år.. Ikke alle som har fått med seg at det er crufts kval der i år kanskje..?

Skrevet

Moro med spesialdommer, da Emma! Synes alltid det er litt stas, selvom det kanskje ikke går som forventet er det veldig interessant å få deres vurdering.

Caroline: *trøsteklem*Jeg bare HATER det når jeg har meldt på for en dommer jeg vikelig liker, også blir det dommerendring til noe som.... ja.... ikke er helt enig i min tolkning av rasen. Om du ikke stiller- kommer du for å se på?

Ellers er det 19 Basenjier med! Det er MANGE! På NKK utstillinger i år har det vært mellom 7-14, liksom. Tror nok vi skal belage oss på besøk fra utlandet, ja. Vanligvis har vi hatt vår spesial i samspill med Drammen, og da har det ikke vært uvanlig med over 40 påmeldte, men denne gangen er det ingen annen utstilling i tilknyttning til Drammen.

Vel, vel.... Championatet til Dennis kommer nok med tid og stunder uansett, og hen trenger jo i og for seg ikke det store certet. Men det hadde jo vært moro med noen Crufts- kvalifiseringer, da. Bare for å ha de liksom :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...