Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Drammen 2008!


Isabel

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Diezel & Gina skal stilles her....-det er jo lov å håpe på et storcert på Gina...*fnis* ikke at hun får det denne gangen tror jeg...-men er man ikke med, vinner man hvertfall ikke! Diezel trenger strengt tatt ikke være med i det hele tatt. Men som det konkurranse mennesket jeg er.....*sukk* :rolleyes::D

Ang Crufts til neste år - hva med å samle en gjeng herfra da? Meg og Diezel skal bortover,og hvem vet - kanskje etter denne utstillingen får Gina være med på lasset og..-og som det er nevnt, så ekke det billig å reise bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Nemi har jo blitt cruftskvalifisert tidligere. Hvis ho, mot formodning, skulle bli det igjen, så kan jeg jo nesten ikke la være å dra. :D

Jeg sa til meg selv en gang at hvis jeg noen gang fikk Crufts-kvalifisert hund, så skulle jeg banna bein delta! Jeg trodde bare ikke at det skulle skje så fort, og jeg tror kanskje ikke jeg skal ta sjansen på at det skjer igjen med det første, det er ikke sååå lett å kvalifisere seg. Har lyst... Bare for å ha gjort det, på samme måte som noen hopper strikk - bare for å ha gjort det. Crufts er nå i hvert fall tryggere enn å hoppe strikk. Altså burde jeg gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til meg selv en gang at hvis jeg noen gang fikk Crufts-kvalifisert hund, så skulle jeg banna bein delta! Jeg trodde bare ikke at det skulle skje så fort, og jeg tror kanskje ikke jeg skal ta sjansen på at det skjer igjen med det første, det er ikke sååå lett å kvalifisere seg. Har lyst... Bare for å ha gjort det, på samme måte som noen hopper strikk - bare for å ha gjort det. Crufts er nå i hvert fall tryggere enn å hoppe strikk. Altså burde jeg gjøre det!

:D;) Du er så søt du!

Men når er den utstillingen igjen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til meg selv en gang at hvis jeg noen gang fikk Crufts-kvalifisert hund, så skulle jeg banna bein delta! Jeg trodde bare ikke at det skulle skje så fort, og jeg tror kanskje ikke jeg skal ta sjansen på at det skjer igjen med det første, det er ikke sååå lett å kvalifisere seg. Har lyst... Bare for å ha gjort det, på samme måte som noen hopper strikk - bare for å ha gjort det. Crufts er nå i hvert fall tryggere enn å hoppe strikk. Altså burde jeg gjøre det!

Akkurat omtrent det samme har jeg sagt også...-blir min hund kvalifisert, reiser jeg uansett. Så - om jeg så må padle over dammen, så skal jeg dit! :D

Neste gang vi evt reiser, er når gutten er blitt INT. Ch. Men det kan jo ta sin tid......-og jeg vil nååå !

Men når er den utstillingen igjen...?

Crufts er 5 - 8 mars 2009.

her er link:

http://www.crufts.org.uk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det, men nå lurte jeg vel mest på når det var i Drammen da :D

Ha ha. Tråden har virkelig sporet av. Kanskje en snill moderator kan lage en egen tråd ang. Crufts?

Drammen er 16-17 August

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir garantert ikke kvalifisert til Crufts, jeg har faktisk ikke tenkt på at kvalifiseringen er da en gang jeg... Jaja, da er det bare å glede seg til å bli uplassert i juniorklassen, det blir nok en del påmeldt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76 bernere. Det var litt flere enn forventet (til sammenligning var det 81 møtte på Hamar og 66 møtte på Bjerke, som er to utstillinger som trekker MANGE bernere. Drammen har aldri vært så stor, men kanskje det er årstid mer enn sted), men jeg tror også det er en liten haug som stiller for nostalgiens skyld. Dommeren var en stor oppdretter av rasen på 1970- og 80-tallet, og betydde mye for rasen da. Nå bor hun i USA, men det er klart mange har lyst til å ha stilt for og fått en vurdering av denne store damen. Jeg tenkte vel litt sånn selv, en dame med historisk sus...

Hun dømte også den svenske spesialen i mai, hvor jeg var, og jeg tror kanskje hun foretrekker 1980-tallstypen. Berneren anno 2008 er større og grovere, så jeg har type null forhåpninger med min "petite" hund, kanskje vi skal gå for vår første blå? Men jeg meldte likevel på, det er jo så nærme, og skal en ha disse store cert'ene må en visstnok delta. Og det er rasespesial på søndag, så bades må hun uansett.

Og jeg tar som en selvfølge at de som gjorde det bra i Sverige kommer i håp om et norsk cert.

Jaja, det blir i hvert fall litt å se på! Kanskje langveisfarende også, siden det er dobbeltutstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, "bare" 32 springere. Jeg hadde faktisk forventet flere, med tanke på at antallet har ligget på alt fra 40-60 på NKK-utstillingene i det siste.

Og heldigvis er ikke møtetiden før kl 11 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 19wheatens, jøss, da føler jeg ikke at vi går glipp av så mye, hehe, selv om det var merkelig få!

Også 51CC, var heller ikke så mange faktisk, i og med at det var 90 på Bjerke i år.. Ikke alle som har fått med seg at det er crufts kval der i år kanskje..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro med spesialdommer, da Emma! Synes alltid det er litt stas, selvom det kanskje ikke går som forventet er det veldig interessant å få deres vurdering.

Caroline: *trøsteklem*Jeg bare HATER det når jeg har meldt på for en dommer jeg vikelig liker, også blir det dommerendring til noe som.... ja.... ikke er helt enig i min tolkning av rasen. Om du ikke stiller- kommer du for å se på?

Ellers er det 19 Basenjier med! Det er MANGE! På NKK utstillinger i år har det vært mellom 7-14, liksom. Tror nok vi skal belage oss på besøk fra utlandet, ja. Vanligvis har vi hatt vår spesial i samspill med Drammen, og da har det ikke vært uvanlig med over 40 påmeldte, men denne gangen er det ingen annen utstilling i tilknyttning til Drammen.

Vel, vel.... Championatet til Dennis kommer nok med tid og stunder uansett, og hen trenger jo i og for seg ikke det store certet. Men det hadde jo vært moro med noen Crufts- kvalifiseringer, da. Bare for å ha de liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...