Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har vært på Galdhøpiggen?


siljestokka

Recommended Posts

Da jeg var der var vi bindt til hverandre i tau. Man kan fort komme over sprekker. Husker ikke helt hvordan det så ut der oppe var nemlig skikkelig vind og snøvær den dagen. Så veit ikke helt mulighetene for og ta med seg hund til toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vet du om det finnest ruter hvor man ungår isbreen?? eller er det slik at man må gå på isbre. Vil så gjerne ta med bikkjedyra..

Har aldri vært på isbre, så vet ikke hvordan det er. Tenk om hunden skulle falle ned i isbreen da :) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda- det går fint! Jeg hadde med to i fjor- og det var en del andre som hadde med hund også! Det er nemlig to muligheter- en hvor du må gå over breen med brefører- en hvor du ikke går over breen. Vi gikk sistnevnte. Det er imidlertid en relativt krevende tur- og hundene ble godt slitne (eldstehunden var 10,5 år- jeg ville ikke tatt han med i år for å si det sånn..). Det er ganske bratt- så det er en stor fordel om hunden er lydig! Og det var veldig greit å ha hund som dro nedover snøen så man kan ake litt ekstra- så slipper man å gå de meterene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du jo gå Glittertind, som ligger rett ved siden av. Faktisk er det DET som er Norges høyeste topp (hvis man regner med isen/snøen *kremt*)! Der går det fint an å ha med hund, men husk gode sko til deg selv! *au*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå besteget galdhøpiggen med hund :lol: ..

70576-1217177124-9.jpg

70576-1217177124-10.jpg

70576-1217177124-6.jpg

Gikk ganske bra. Var mange andre hunder også. Været var knallbra! Det eneste som var litt kjiipt var å "gå i bånd" over breen, siden man må holde tempoet hele tiden. Vi gikk ganske seint da.. Men at hunden ville stoppe å snuse/gå på do + at de klarte å vikle seg inn i tauet et par ganger.. Men ellers gikk det veldig bra.. Var mye stein der oppe, så hunden bør kunne balangsere.

Men Jeg såg blant annet en collie, dachs og bull terrier som besteg fjellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...