Gå til innhold
Hundesonen.no

Golden retrieveren Joko :)


carofo@online.no

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...

Tusen takk : ) Nå har vi fått vite at hun skal tas inn til test i begynnelsen av mai. :/ Vi får kose oss masse med godjenta og håper på det beste! Hun har et stort jaktinstinkt + at hun tar helt av når vi møter eller ser hunder. Får håper hun ryker på det :D

Her er noe nye bilder av jenta :ahappy:

muv908.jpg

Tørrfôr er godt! :lol:

29n78cz.jpg

1y08zo.jpg

2ry2bm1.jpg

2cnxvfp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk :getlost: Nå har vi fått en endelig dato. Den ble heldigvis (for vår skyld) utsatt til 28.mai. Hun har begynt å bli utrolig fin! Vi har hele tiden trodd hun aldri kom til å komme igjennom, men nå har vi endra synet. Jaktinstinktet hennes er blitt bedre, hun er ikke like gal etter fugler. Den som kanskje enda kan få hun til å ryke er at hun er utrolig glad i mat. Det eneste som er i hodet hennes når hun vandrer rundt. ;p Hun har stikket av noen ganger pga mat. Men så er det at en flink hundetrener kan klare å få dette bort, eller i hvert fall få mer kontroll på henne.. Vi krysser i hvert fall fingre og tær, og håper det beste.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Da er de 5 ukene gått, men testperioden ble utsatt to hele uker. Hun har klart seg gjennom alle testene, det eneste som kan gjøre at hun ikke går igjennom er at hun har fått separasjonsangst. Dette har hun ikke slitet med hjemme, men det er nok kennellivet som gjør det. Hjemme er hun jo så stille som det går ann. Treneren trodde han kunne fikse det, så jeg er egentlig ganske sikker på at hun går igjennom :) ! Jeg har jo hele tiden hatt et så stort håp om at hun kommer hjem, men nå har jeg nesten mistet alt.

Se hvor vakker hun er! :devil:

28a46fp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! :)

Vi har hele tiden trodd at kun 20% går igjennon, men nå står det på hjemmesiden deres at ca 60% av egen oppdrett går igjennom. Så, litt feilinformasjon i første innlegg.

Forresten;

Vil dere tro at 4 uker med valp vil holde før vi går på jobb og skole? Den tiden skal vi trene på at den kan være hjemme alene. Vi har valget mellom å vente et helt år, altså til neste sommer og få den så fort som mulig, eller få den etter diss to ukene.

Jeg må da evt. gå hjem i friminuttene, eller så kommer søstra mi hjem i ett-tiden sånn at hun kan ta en liten tissetur med dem før jeg kommer hjem. Lest en del på det, og hører alt fra 2-8 uker. Hva vil du anbefale oss? Vi ønsker selvfølgelig å få oss hund nå (etter disse 2 ukene), men vi må tenke på valpens beste.

Mulig vi ikke har noe valg, mulig testen blir utsatt enda mer, det vet vi ikke. Men greit å høre hva folk mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 5 weeks later...

Hei alle sammen!

Jeg gleder meg utrolig til helgen, for vi skal nemmelig pass Joko! Skal ta masse bilder, kan sikkert legge noen ut her også.

Det blir et utrolig koselig! Blir spennede hvordan hun reagerer! Får håper alt går bra, slik at vi kan passe henner mer.

Åh, nå er jeg sjeleglad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da har Joko vært hos oss siden i går. Hun koser seg utrolig mye! Hun kjente oss helt klart igjen, har aldri sett henne såå glad før! Vifta ikke bare med halen, men med hele kroppen + en masse koselyder. Kjempekoselig å ha henne igjen. Jeg er faktisk litt optimistik nå, for hun er ganske så stressa ute, både når vi møte hunder og folk, så jeg tror kanskje vi får henne tilbake! Hun fra kennelen sa også at hele golden kullet var stressa i kennelen, slo seg ikke til ro. Hun er nok ingen kennelhund, hun hører hjemme i en familie hvor hun kan få maasse kjærlighet! :) Vi har vært på en laang tur i dag, så her kommer noen bilder.

2j2jok5.jpg

bf57y0.jpg

25rjlgg.jpg

ohin85.jpg

2na5m4k.jpg

Nam, gress!

IMG_2815.jpg

IMG_2809.jpg

IMG_2771.jpg

IMG_2742.jpg

IMG_2732.jpg

IMG_2698.jpg

IMG_2691.jpg

IMG_2684.jpg

IMG_2671.jpg

IMG_2658.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...