Gå til innhold
Hundesonen.no

Golden retrieveren Joko :)

carofo@online.no

Recommended Posts

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...
Skrevet

Tusen takk : ) Nå har vi fått vite at hun skal tas inn til test i begynnelsen av mai. :/ Vi får kose oss masse med godjenta og håper på det beste! Hun har et stort jaktinstinkt + at hun tar helt av når vi møter eller ser hunder. Får håper hun ryker på det :D

Her er noe nye bilder av jenta :ahappy:

muv908.jpg

Tørrfôr er godt! :lol:

29n78cz.jpg

1y08zo.jpg

2ry2bm1.jpg

2cnxvfp.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Takk :getlost: Nå har vi fått en endelig dato. Den ble heldigvis (for vår skyld) utsatt til 28.mai. Hun har begynt å bli utrolig fin! Vi har hele tiden trodd hun aldri kom til å komme igjennom, men nå har vi endra synet. Jaktinstinktet hennes er blitt bedre, hun er ikke like gal etter fugler. Den som kanskje enda kan få hun til å ryke er at hun er utrolig glad i mat. Det eneste som er i hodet hennes når hun vandrer rundt. ;p Hun har stikket av noen ganger pga mat. Men så er det at en flink hundetrener kan klare å få dette bort, eller i hvert fall få mer kontroll på henne.. Vi krysser i hvert fall fingre og tær, og håper det beste.,

• 1 month later...
Skrevet

Hei! Da er de 5 ukene gått, men testperioden ble utsatt to hele uker. Hun har klart seg gjennom alle testene, det eneste som kan gjøre at hun ikke går igjennom er at hun har fått separasjonsangst. Dette har hun ikke slitet med hjemme, men det er nok kennellivet som gjør det. Hjemme er hun jo så stille som det går ann. Treneren trodde han kunne fikse det, så jeg er egentlig ganske sikker på at hun går igjennom :) ! Jeg har jo hele tiden hatt et så stort håp om at hun kommer hjem, men nå har jeg nesten mistet alt.

Se hvor vakker hun er! :devil:

28a46fp.jpg

Skrevet

Hei igjen! :)

Vi har hele tiden trodd at kun 20% går igjennon, men nå står det på hjemmesiden deres at ca 60% av egen oppdrett går igjennom. Så, litt feilinformasjon i første innlegg.

Forresten;

Vil dere tro at 4 uker med valp vil holde før vi går på jobb og skole? Den tiden skal vi trene på at den kan være hjemme alene. Vi har valget mellom å vente et helt år, altså til neste sommer og få den så fort som mulig, eller få den etter diss to ukene.

Jeg må da evt. gå hjem i friminuttene, eller så kommer søstra mi hjem i ett-tiden sånn at hun kan ta en liten tissetur med dem før jeg kommer hjem. Lest en del på det, og hører alt fra 2-8 uker. Hva vil du anbefale oss? Vi ønsker selvfølgelig å få oss hund nå (etter disse 2 ukene), men vi må tenke på valpens beste.

Mulig vi ikke har noe valg, mulig testen blir utsatt enda mer, det vet vi ikke. Men greit å høre hva folk mener ;)

• 5 weeks later...
Skrevet

Hei, om det er noen som lurer, så har vi ikke fått noe svar fra Joko enda. Hun har vært der i 10 uker på onsdag. De må ihvertfall ha stor tro på henne, siden hun stadig blir der lenger. Jeg kommer med informasjon så fort jeg vet noe mer ; )

• 5 weeks later...
Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg gleder meg utrolig til helgen, for vi skal nemmelig pass Joko! Skal ta masse bilder, kan sikkert legge noen ut her også.

Det blir et utrolig koselig! Blir spennede hvordan hun reagerer! Får håper alt går bra, slik at vi kan passe henner mer.

Åh, nå er jeg sjeleglad!

Skrevet

Hei!

Da har Joko vært hos oss siden i går. Hun koser seg utrolig mye! Hun kjente oss helt klart igjen, har aldri sett henne såå glad før! Vifta ikke bare med halen, men med hele kroppen + en masse koselyder. Kjempekoselig å ha henne igjen. Jeg er faktisk litt optimistik nå, for hun er ganske så stressa ute, både når vi møte hunder og folk, så jeg tror kanskje vi får henne tilbake! Hun fra kennelen sa også at hele golden kullet var stressa i kennelen, slo seg ikke til ro. Hun er nok ingen kennelhund, hun hører hjemme i en familie hvor hun kan få maasse kjærlighet! :) Vi har vært på en laang tur i dag, så her kommer noen bilder.

2j2jok5.jpg

bf57y0.jpg

25rjlgg.jpg

ohin85.jpg

2na5m4k.jpg

Nam, gress!

IMG_2815.jpg

IMG_2809.jpg

IMG_2771.jpg

IMG_2742.jpg

IMG_2732.jpg

IMG_2698.jpg

IMG_2691.jpg

IMG_2684.jpg

IMG_2671.jpg

IMG_2658.jpg

Skrevet

Tusen takk!

Da har vi akkurat vært å levert henne på kennelen igjen. Helgen har gått megafort, gleder meg bare til neste gang vi skal passe henne! Håper det blir 10 dager i høstferien! *begynne å telle ned dagene* :)

• 3 months later...
  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...