Gå til innhold
Hundesonen.no

*Host* Et lite besøk hos en oppdretter ...


Inustaff

Recommended Posts

Ja det var faktisk ikke mitt påfunn denne gang..Jeg står alltid for navn,men alle var mot meg denne gang!

Så jeg er ganske misfornøyd med det faktisk!For jeg synes bare svært små deler av dette Bøgvald Kai greiene er morsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med valp , han var helt herlig ;)

MEN jeg syns du kjøper hund på litt impuls, nå som du har vært så uheldig med rasen opptil flere ganger så skulle det tro at dersom du valgte rasen igjen at du gjorde GRUNDIG undersøkelser, ikke bare syns oppdretterene var hyggelig!

Du skriver at de ikke avler på hunder med HD, det skulle da bare mangle ?

Men alle de andre sykdommene nappene kan få, har du sjekket stamtavlen godt og sett at alt av linjer er det friskeste som finnes ?

Vil ikke virke negativ, men det hadde vært helt ****** dersom du ikke fikk beholde den nye vakringen i MANGE MANGE år denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med valp , han var helt herlig :)

MEN jeg syns du kjøper hund på litt impuls, nå som du har vært så uheldig med rasen opptil flere ganger så skulle det tro at dersom du valgte rasen igjen at du gjorde GRUNDIG undersøkelser, ikke bare syns oppdretterene var hyggelig!

Du skriver at de ikke avler på hunder med HD, det skulle da bare mangle ?

Men alle de andre sykdommene nappene kan få, har du sjekket stamtavlen godt og sett at alt av linjer er det friskeste som finnes ?

Vil ikke virke negativ, men det hadde vært helt ****** dersom du ikke fikk beholde den nye vakringen i MANGE MANGE år denne gangen :P

Det finnes ikke noen særlig friske napolitanerlinjer såvidt meg bekjent...Det går vel bare på flaks!Dessverre..

Jeg er bare så forelkset i rasen at jeg må få ha den..

Og "alle andre" får jo ha dem til forventet levealder,så jeg bør jo få lov denne gang jeg også?!

Man må nok bare lete etter det friskeste,eller det som man tror/føler er best og håpe på det beste.

De varer sjeldent mer enn 5-7 år.Så det må man regne med.Det jeg ikke liker er få mndr...det er for lite!

Det er ingen oppdrettere jeg vet om som avler på Hd frie Napolitanere hvertfall...Skulle jo vert slik da!

Så det var for meg en stor overasskelse...og en liten bonus!

Selv om HD nok ikke er noe som plager rasen så allverdens,til tross for at det er utbredt på den!

For meg er det viktig at jeg liker folkene jeg kjøper hund fra,og at jeg kan se at valpene er trygge og vokser opp inne!

For oss var dette med å ha Napolitaner igjen ikke noe vi klarte legge helt på hylla,og har vært i våre planer siden forrige forsvant.Som jeg skrev ble jeg nektet dette pga at mannen ikke ville ha mer sorg og hysteri over tap(Meg go bananas)...

Likevel ble jeg lovet senere senere..men jeg var egentlig bestemt på å få manipulert mannnen til å få en tidligere,høhø..

Det var jo egentlig en grunn til at jeg tok kontakt med oppdretterne for 6 mdnr siden..og ville dit.

Jeg visste jo han ville ha en selv,men han var bare ikke sikker på om han gadd prøve mer...

Så da må man bruke list! Ikke minst måtte jeg se hva jeg selv følte om jeg var klar...

Dessuten koster de penger,og vi har egentlig ikke råd til å bruke 14 000 kroner i hytt og pine.

Vi er midt i flytting,og det er dyrt!

Så her i gården var det ikke impulskjøp som egentlig ikke var planlagt.

Det er alltid planlagt og tenkt gjennom..Det bare endrer seg ofte hvilken tid det skjer på...

Napolitaner skulle jeg ha uansett!Og det eneste som stoppet meg var litt tvil og mest penger!

Sålenge det passer med vårt liv,og vi følte oss klare og sikre,så klart vi gjør det!

Det er jo ikke som om jeg skaffa meg en Labrador fordi jeg var på besøk hos en oppdretter.

Det er jo faktisk en rase jeg har hatt og gjerne ville ha..

Det som er impuls er og ta over en annen sin hund bare for at en syns synd på den.

Det er dum impuls det!

Og skaffe seg en rase man har villet ha i mange år,og mistet flere av..er ikke impuls vil jeg si!

Men sånn ellers så er jeg egentlig ganske impulsiv,men det betyr ikke at det ikke er gjennomtenkt.

Men jeg gjør det plutselig likevel...hehe..

Som sagt så bare flytter jeg på tiden slik jeg vil..Skulle egentlig ta det om 1 år..Tar det NÅ istedet.

Håper også jeg får ha ham lenge lille knallen!Ellers er det siste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille trollet vårs!Verdens herligste lille tissunge..Som elsker vann..og aldri gidder å høre på overivrige mor som står å lokker som en gal for å nå UTENFOR døra før han tisser.Æhr..Tisser her jeg,tenker han..og setter seg ned rett før terskelen!

Men det går over!høhøhø..Har forsåvidt blitt mye mindre av det...

Han er bare skamherlig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!Det var bare koselig,men jeg ble litt satt ut av Sandra som var så mye raskere inn i mengden enn meg.

Jeg ble jo stoppet hele tiden,for alle skulle hilse på hundene.hehe..Så jeg var redd hun skulle forsvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...