Gå til innhold
Hundesonen.no

Flexi og størrelse


Gjest

Recommended Posts

(ja det er få bånd som er lengre enn 1 m untatt valpebåndene)

Hæ? Nå håper jeg virkelig at du mener motsatt... Her er i alle fall et par fine, lange turbånd som kan være veldig mye greiere å bruke enn flexi:

http://www.hundeutstyr.no/butikken/bredt-k...%E5nd-p-86.html

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=TT033_var

http://zoosupply.com/xcart/treningskobbel-i-l-r-300cm..html

http://zoosupply.com/xcart/3-meter-taukobbel.html

Eventuelt kan du kjøpe dette - like langt som flexi, men du slipper den konstante motstanden som gjør at hunden blir vant til å dra i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg vil ha langt kobbel, linker jeg bare på ett par jeg har. Jeg hadde en kjerringjojo (den store typen med bred line eller hva man nå skal kalle det), som røk tvert av. Min golden veier rundt 30 kilo, og det var nema problemas. Zwoooop, sa det, så holdt jeg kladden i hånda og bikkja var på kattejakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med såkalt "tape" finnes i alle mulige størrelser altså. Har du virkelig sjekket ut flere butikker? Selv er det minste jeg har med tape, og da i nydelig rosafarge.. :banana: Du trenger ikke en gigantisk flexi bare fordi du vil ha "tape". :)

Vi har også rosa. Merket "Flexi" hadde en innmari fin "sommerkolleksjon" med flexiliner i alle farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden var vel strengt tatt om flexi-line størrelser, ikke gå fint i bånd trening? :/ Ingen som har sagt at jeg ikke trener hunden til å gå fint i bånd.

Tja... jeg bare lurer jeg, siden du tydeligvis bare har ei langline og et ubrukelig valpebånd... hvordan trener du båndtrening da liksom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Valpelenka er da alt annet enn ubrukelig. Den har bare sett sine bedre dager.

Poenget var at hunden skulle få noe frihet i skogen, og at mor skulle være fornøyd.

Hva jeg gjør UTENOM det - får vi evt. ta i en annen tråd. Makan til nysjerrighet og innblanding! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Valpelenka er da alt annet enn ubrukelig. Den har bare sett sine bedre dager.

Poenget var at hunden skulle få noe frihet i skogen, og at mor skulle være fornøyd.

Hva jeg gjør UTENOM det - får vi evt. ta i en annen tråd. Makan til nysjerrighet og innblanding! :)

Jeg begynte bare å lure, siden DET ENESTE ALTERNATIVET du liksom hadde, var flexi ? Som flere har nevnt: det finnes da haugevis med lange, fine leiebånd til hund utenom flexibånd liksom... :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter sa vel også at moren ikke ville bruke langline. Skjønner godt at flexi da blir det lengste (og beste?) alternativet. Med flexi har man jo muligheten til å la bikkja løpe, samtidig som man fort kan ha hunden ved fot hvis det skulle være behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Håper din mor får et bedre forhold til fleksi enn det jeg har hatt. Her har vi forsøkt og flatene lå og dro hele tiden fordi at den fjeringa er der og dem likte godt å gå åtte meter ute. Kom det en katt da så hadde jeg null sjanse og hunden brydde seg ikke om at den kassa kom i baken pån. Jeg hadde ikke sjanse til å holde hunden igjen. Så her bruker vi bånd i mange varianter på lengden. Noen går og kjøper krok og klatretau i den lengden en selv ønsker. Det finner du på sportsbutikker som har klatreutstyr. Prisen blir vist brukendes den også og fargene varierer og det er lettere å holde igjen en labe som hopper hit og dit vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kjøpt flatbånds-flexi (bare hatt sånn tråd-flexi før, var en morsom opplevelse) som gikk opp til 35 kg. Superbra, digg og bruke og hun gikk jaggumeg finere enn til vanlig :banana: hahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da har vi hatt flexi flat-bånd siden Juli, men 3 måneder etterpå har vi nå kastet det. Ikke fordi jeg ikke likte det (for det har vært favorittbåndet mitt), men fordi flat-båndet stanker død og fordervelse. Mulig det er et bra tegn, at vi har brukt det mye og hatt det mye liggende på skogsbunnen, men nå begynner jeg å spy litt på meg når jeg kjenner eimen av... skitten, våt, fuktig, råtnende skogsbunn med kanskje hint av bæsj, tiss og noe annet. En sur ekkel emmen lukt som snor seg inn i neseborene mine :punk:

Så; nå skal jeg kjøpe ny flexi, med sånn rundt lite bånd. Regner med det ikke blir så mye stank i det som i flat-båndet. Så kan dette være en advarsel til de som kjøper flat-flexi. Det blir fort stank deluxee av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt flexi flat-bånd siden Juli, men 3 måneder etterpå har vi nå kastet det. Ikke fordi jeg ikke likte det (for det har vært favorittbåndet mitt), men fordi flat-båndet stanker død og fordervelse. Mulig det er et bra tegn, at vi har brukt det mye og hatt det mye liggende på skogsbunnen, men nå begynner jeg å spy litt på meg når jeg kjenner eimen av... skitten, våt, fuktig, råtnende skogsbunn med kanskje hint av bæsj, tiss og noe annet. En sur ekkel emmen lukt som snor seg inn i neseborene mine :punk:

Så; nå skal jeg kjøpe ny flexi, med sånn rundt lite bånd. Regner med det ikke blir så mye stank i det som i flat-båndet. Så kan dette være en advarsel til de som kjøper flat-flexi. Det blir fort stank deluxee av det.

tips: rull ut båndet når det er har vært vått, og la det tørke. så slipper du at det blir surt. Det gleder både de brede og de smale flexibåndene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...