Gå til innhold
Hundesonen.no

Flexi og størrelse

Gjest

Recommended Posts

(ja det er få bånd som er lengre enn 1 m untatt valpebåndene)

Hæ? Nå håper jeg virkelig at du mener motsatt... Her er i alle fall et par fine, lange turbånd som kan være veldig mye greiere å bruke enn flexi:

http://www.hundeutstyr.no/butikken/bredt-k...%E5nd-p-86.html

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=TT033_var

http://zoosupply.com/xcart/treningskobbel-i-l-r-300cm..html

http://zoosupply.com/xcart/3-meter-taukobbel.html

Eventuelt kan du kjøpe dette - like langt som flexi, men du slipper den konstante motstanden som gjør at hunden blir vant til å dra i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg vil ha langt kobbel, linker jeg bare på ett par jeg har. Jeg hadde en kjerringjojo (den store typen med bred line eller hva man nå skal kalle det), som røk tvert av. Min golden veier rundt 30 kilo, og det var nema problemas. Zwoooop, sa det, så holdt jeg kladden i hånda og bikkja var på kattejakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De med såkalt "tape" finnes i alle mulige størrelser altså. Har du virkelig sjekket ut flere butikker? Selv er det minste jeg har med tape, og da i nydelig rosafarge.. :banana: Du trenger ikke en gigantisk flexi bare fordi du vil ha "tape". :)

Vi har også rosa. Merket "Flexi" hadde en innmari fin "sommerkolleksjon" med flexiliner i alle farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden var vel strengt tatt om flexi-line størrelser, ikke gå fint i bånd trening? :/ Ingen som har sagt at jeg ikke trener hunden til å gå fint i bånd.

Tja... jeg bare lurer jeg, siden du tydeligvis bare har ei langline og et ubrukelig valpebånd... hvordan trener du båndtrening da liksom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Valpelenka er da alt annet enn ubrukelig. Den har bare sett sine bedre dager.

Poenget var at hunden skulle få noe frihet i skogen, og at mor skulle være fornøyd.

Hva jeg gjør UTENOM det - får vi evt. ta i en annen tråd. Makan til nysjerrighet og innblanding! :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:

Valpelenka er da alt annet enn ubrukelig. Den har bare sett sine bedre dager.

Poenget var at hunden skulle få noe frihet i skogen, og at mor skulle være fornøyd.

Hva jeg gjør UTENOM det - får vi evt. ta i en annen tråd. Makan til nysjerrighet og innblanding! :)

Jeg begynte bare å lure, siden DET ENESTE ALTERNATIVET du liksom hadde, var flexi ? Som flere har nevnt: det finnes da haugevis med lange, fine leiebånd til hund utenom flexibånd liksom... :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter sa vel også at moren ikke ville bruke langline. Skjønner godt at flexi da blir det lengste (og beste?) alternativet. Med flexi har man jo muligheten til å la bikkja løpe, samtidig som man fort kan ha hunden ved fot hvis det skulle være behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Håper din mor får et bedre forhold til fleksi enn det jeg har hatt. Her har vi forsøkt og flatene lå og dro hele tiden fordi at den fjeringa er der og dem likte godt å gå åtte meter ute. Kom det en katt da så hadde jeg null sjanse og hunden brydde seg ikke om at den kassa kom i baken pån. Jeg hadde ikke sjanse til å holde hunden igjen. Så her bruker vi bånd i mange varianter på lengden. Noen går og kjøper krok og klatretau i den lengden en selv ønsker. Det finner du på sportsbutikker som har klatreutstyr. Prisen blir vist brukendes den også og fargene varierer og det er lettere å holde igjen en labe som hopper hit og dit vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kjøpt flatbånds-flexi (bare hatt sånn tråd-flexi før, var en morsom opplevelse) som gikk opp til 35 kg. Superbra, digg og bruke og hun gikk jaggumeg finere enn til vanlig :banana: hahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Da har vi hatt flexi flat-bånd siden Juli, men 3 måneder etterpå har vi nå kastet det. Ikke fordi jeg ikke likte det (for det har vært favorittbåndet mitt), men fordi flat-båndet stanker død og fordervelse. Mulig det er et bra tegn, at vi har brukt det mye og hatt det mye liggende på skogsbunnen, men nå begynner jeg å spy litt på meg når jeg kjenner eimen av... skitten, våt, fuktig, råtnende skogsbunn med kanskje hint av bæsj, tiss og noe annet. En sur ekkel emmen lukt som snor seg inn i neseborene mine :punk:

Så; nå skal jeg kjøpe ny flexi, med sånn rundt lite bånd. Regner med det ikke blir så mye stank i det som i flat-båndet. Så kan dette være en advarsel til de som kjøper flat-flexi. Det blir fort stank deluxee av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt flexi flat-bånd siden Juli, men 3 måneder etterpå har vi nå kastet det. Ikke fordi jeg ikke likte det (for det har vært favorittbåndet mitt), men fordi flat-båndet stanker død og fordervelse. Mulig det er et bra tegn, at vi har brukt det mye og hatt det mye liggende på skogsbunnen, men nå begynner jeg å spy litt på meg når jeg kjenner eimen av... skitten, våt, fuktig, råtnende skogsbunn med kanskje hint av bæsj, tiss og noe annet. En sur ekkel emmen lukt som snor seg inn i neseborene mine :punk:

Så; nå skal jeg kjøpe ny flexi, med sånn rundt lite bånd. Regner med det ikke blir så mye stank i det som i flat-båndet. Så kan dette være en advarsel til de som kjøper flat-flexi. Det blir fort stank deluxee av det.

tips: rull ut båndet når det er har vært vått, og la det tørke. så slipper du at det blir surt. Det gleder både de brede og de smale flexibåndene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...