Gå til innhold
Hundesonen.no

Anbefaling av sele


Recommended Posts

Hei Hei..

Lurte på om noen av dere her inne har en anbefaling av sele som DERE bare ikke kan leve uten??

Jeg er ganske så kresen,har bla prøvd EazyDog sela men den synes jeg ikke var noe særlig..

Jeg har jo da ei staffetispe som ikke er så voldtsomt stor,så det må helst ikke være så veldig "kraftig"..

Kjempe takknemlig for alle tips.. :frantics:

Glemte forresten å skrive at selen skal være til turbruk men litt trekking blir det også.. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kikket på Ruffwear sin webmastersele ? Sitter godt med mange innstillingsmuligheter :frantics:

Har hørt veldig mye positivt om den,men synes den blir kanskje litt for "ruvende" da frøkna mi er så litta... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nomesele spesialsydd fra http://seleverkstedet.no/ . Kommer nok ikke til å kjøpe andre seler enn spesialtilpassede igjen, betale vel i underkant av 500 for den, husker ikke helt.

Støtter denne

De syr andre seler også. De er utrolig flinke og prisen er heller ikke ille. Farger får du også velge !

Jeg synes også at Webmaster ser så "enorm" ut og masse spenner/snorer over hele hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange seler jeg...:frantics: Liker webmastersela når bikkja ikke skal trekke så voldsomt, fin tursele til dagsturer. Sitter like godt både på aussien og på vår rhodesian ridgeback (aussie har S og RR'n har M). Til trekkbruk synes jeg den er alt for lite polstret i fronten til at de får trekke mye med den. Der går det i nomesele (trekking av pulk), evt halvnome (sykling, snørekjøring), som er godt polstret rundt halsen og bak til halefestet. På en rase som ikke ser ut som en husky, så er det best å spesialbestille sele så den passer bra til din hund!

Jeg er litt utstyrsfreak, har det meste, og har testet en del.. Men uansett.. skal du trekke velg nome, skal du bare ha en tursele så kan jeg godt anbefale webmasterselen :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har webmaster-sele til Gullet (som ikke brukes til trekk, akkurat). Den ser kanskje voldsom ut, men er veldig lett og nettopp det at den er bred og har flere punkter, gjør at presset fordeles veldig og den virker behagelig for hunden. Veldig lett å ta på er den også, mye lettere enn den lille saken jeg har til lundehunden.

harness_cord_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med Easy Walk?

Moren min har en noe dårlig arm, og trenger en forsikring om at hunden ikke trekker no spes. Bikkja er fortsatt valp (7mnd), og en av de bedre løsningene ser ut til å være denne easy walk, grime blir uaktuelt siden det er en schäfer, og folk har nok fordommer som det er.

Noen gode ideer?

Kommer evt ikke til å bruke selen hele tiden, kun for mor sin del, så hu kan passe valpen hvis det skulle trenges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med Easy Walk?

Moren min har en noe dårlig arm, og trenger en forsikring om at hunden ikke trekker no spes. Bikkja er fortsatt valp (7mnd), og en av de bedre løsningene ser ut til å være denne easy walk, grime blir uaktuelt siden det er en schäfer, og folk har nok fordommer som det er.

Noen gode ideer?

Kommer evt ikke til å bruke selen hele tiden, kun for mor sin del, så hu kan passe valpen hvis det skulle trenges.

Ei veninne av meg har prøvd Easy Walk på sin sambos rottis, fungerte veldig bra syntes hun (4år hanne som aldri har gått pent i bånd). Det positive med denne Easy Walk selen var at hunden ikke trenger noe tid til å venne seg til den. Er jo som en vanlig sele:)

Samtidig må man jo trene på at de skal gå pent i bånd, ingen slike hjelpemiddel bør være permanent løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei veninne av meg har prøvd Easy Walk på sin sambos rottis, fungerte veldig bra syntes hun (4år hanne som aldri har gått pent i bånd). Det positive med denne Easy Walk selen var at hunden ikke trenger noe tid til å venne seg til den. Er jo som en vanlig sele:)

Samtidig må man jo trene på at de skal gå pent i bånd, ingen slike hjelpemiddel bør være permanent løsning.

Takk, da lurer jeg på om ikke det faller på en sånn. Får se når han kommer i hus.

Ja trene skal vi, han kan jo en del nå, blir mer en forsikring for mor å ha en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...