Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville du sett din hund blandt hundre andre?

Wheaten terrier

Recommended Posts

Hvis din hund var sammen med mange av samme rase, la oss si hundre, hadde du da sett hvilken hund som var din? Hadde hunden kommet når du hadde ropt på den?

Hadde den gått bort for å hilse, om det da (ganske usannsynlig, innrømmer d :P ) hadde vært 100 av samme rase som lekte rundt på et jorde f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle nok greid å plukke han ut av en gruppe BCer (om alle var brune også), han har jo tegninger og flekker på enkelte plasser som ikke alle andre har lixom :P

Men litt tid hadde jeg nok brukt på den jobben, hvis det løp 100 brune BC'er rundt på et jorde lixom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wheaten terriere har jo omtrent samme farge alle sammen, noen lysere noen mørkere, så jeg hadde nok brukt litt tid på å finne henne ja...

Og hun hadde nok lukka ørene når jeg hadde ropt, og hun hasdde garantert sprunget bort dit om hun hadde vært løs :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har ikke sett NOEN pommer som er veldig lik på Pito til nå så jeg hadde ikke hatt noen problemer med å se hvem som var henne.

Hun hadde nok lukket ørene hvis jeg hadde ropt men da hadde jeg bare ropt "nammenamm!!" og da hadde hun komt som et lyn *muhaha* :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din hund var sammen med mange av samme rase, la oss si hundre, hadde du da sett hvilken hund som var din? Hadde hunden kommet når du hadde ropt på den?

Hadde den gått bort for å hilse, om det da (ganske usannsynlig, innrømmer d :P ) hadde vært 100 av samme rase som lekte rundt på et jorde f.eks.?

Jeg hadde visst hvem som var Odin, ja... :P -enten hadde han vært den som hadde bjeffet høyest, for å få de andre med seg i lek,eller så hadde jeg vært sikker når det kom et brunt lyn galloperende,for å skrense inn i meg, sjekke at jeg var ok,og så ta sats et sted oppå meg (for jeg får som regel overbalanse av at han kommer mot meg i 190), og fly avgårde igjen... :roll: :P

-hadde så 100 stk vært bundet på rekke og rad, hadde det vært enda lettere....-Odin hadde vært den som hadde slitt seg...lille mammadalten..hihih

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka har overbitt og derfor mye slankere/spissere hode enn mange andre labradorer. Og Tinka hadde nok kommet når jeg hadde ropt, hvis hun bare hadde fått rast fra seg litt før jeg ropte. Men det spørs om ikke alle hundre hadde kommet. Delvis fordi tjue av dem sikkert ville hatt samme navn som Tinka, og delvis fordi de åtti andre er nysgjerrige og har lyst på mat. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjent igjen Solo uten problemer. Hun er så ulik alle de andre tollerene jeg har sett, hittil iallefall. Hun er liten, har veldig mørk pels og har veldig rett og fin pels som ikke er så veldig lang(iforhold til mange andre tollere). Og så tror jeg ikke det er så mange som heter Solo heller.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert på at jeg hadde kjent igjen min hund blandt 100 av samme rase. Vi har ofte treff i hundeklubben min, og der pleier det å være et pent antall av hunder som vi pleier å slippe løs i en stor innhengning, og det har aldri vært noe problem å plukke ut min hund. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...