Gå til innhold
Hundesonen.no

Unødvendige kommentarer?

HippiPippi

Recommended Posts

• Svar 311
  • Created
  • Siste svar
*klippe*

De som forsvinner mistenker jeg er av den yngre garde som ikke får hårene strøket riktig vei, som ikke er vant til å få seg en smell, eller de som rett og slett ikke klarer å lese annet enn motangrep i innlegg fra noen som blir annsett for å være kranglete. Ja, det blir brukt en del sarkasme her, men det skjer først etter ørten gode innlegg.

Jepp, ut i fra det jeg ser her inne er det ofte den yngre garde som føler seg urettferdig behandlet, og dermed enten klager over at folk er slemme eller så stikker de fra forumet. Igjen; modenhet er en fin bil :) Bilen kan godt være råååsa, bare for å glede Marianne *flir*

Jeg kan til en viss grad forstå at nye medlemmer kan føle seg "utenfor" til å begynne med, rett og slett fordi en del faktisk har blitt godt kjent med hverandre, enten via forumet eller andre kanaler. Da blir det jo gjerne en litt "intern" tone, men folk på sonen er da generelt åpne for nye bekjentskaper? Ellers synes jeg ikke at nye medlemmer blir "prioritert" annerledes, folk her inne er faktisk flinke til å komme med både skryt, tips og eder&galle til uansett hvem det gjelder.

Død fisk svømmer vel ikke :)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; modenhet er en fin bil :) Bilen kan godt være råååsa, bare for å glede Marianne *flir*

Mi låv ju! :) kos og klem og nuzz til deg fra meg :)

Jeg kan til en viss grad forstå at nye medlemmer kan føle seg "utenfor" til å begynne med, rett og slett fordi en del faktisk har blitt godt kjent med hverandre, enten via forumet eller andre kanaler. Da blir det jo gjerne en litt "intern" tone, men folk på sonen er da generelt åpne for nye bekjentskaper? Ellers synes jeg ikke at nye medlemmer blir "prioritert" annerledes, folk her inne er faktisk flinke til å komme med både skryt, tips og eder&galle til uansett hvem det gjelder.

Men hvordan er det der ute i denne verden da? Når man kommer inn i en ny gjeng så ER det mye internt og uskrevne regler som er i akkurat den gjengen, og sånt må man lære seg som ny.. Hvorfor er det allmen akseptert og opplest å vedtatt der, men fryktelig vanskelig å innfinne seg med her?!

Det var ikke et spørsmål til deg Anette, men siden du tok det opp osv...

Må si jeg begynner å bli fryktelig lei av denne sutringa, for ja, det er sutring i mine øyne... Hvis dere mistrives sånn her, så er det ingen som holder kniven på strupen deres og tvinger dere til å være her, er det vel?

Ikke det nei? Neivel, med da går det vel an å finne seg et lyseråååsa forum som er ullent av alle skyene det er pakket inn i da..

:rolleyes:

Velte død om?

Heller det enn svømme rundt om død vel *flirer*

Slutt å snakke om døde fisk da, jeg blir deppa.

:) Fjolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare få komentere at det var et eksempel det med tråden mitt karr! Og det er ganske mange andre eksempler og. Har i tillegg fått noen mailer fra folk som er enige og som trekker seg ut av sonen pga av dette. Jeg vet at dere sier sikkert kommer til å si at det er barnslig, men jeg vil heller si at det er det motsatte.

Det er utrolig at voksne mennesker kan være så utrolig frekke, nen av dere har virkelig ingen sosiale anntenner. Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg nå prøve å gjøre dette litt klarere, så ingen hele tiden skal misforstå: Jeg mener absolutt ikke at alle "etablerte" her inne er håpløse og ikke tar seg godt av nykommere. Jeg har lest såpass mange tråder at jeg vet at mange gode råd er gitt av folk som kan sine ting. Men noen ganger er det nesten deprimerende å lese innleggene nettopp pga. en ganske pågående tone, og med kommentarer som kan få de fleste til å steile. Men det betyr jo ikke at dette er helt svart hvitt, dere mot oss, liksom. Mye klokt er blitt skrevet her i den tiden jeg har vært medlem, og jeg har lært en hel del, selv om jeg ikke er nykommer med hund. Har hatt hund i 25 år.

Jeg etterlyser kun en litt mere hyggelig tone, og en liten forståelse når nye kommer inn og gjerne vil ha svar på sine spørsmål. Men selvsagt skal høfligheten gå begge veier! En nykommer som oppfører seg lite bra er absolutt ikke noe bedre!

En liten smule respekt hadde vært greit, selv om man er dundrende uenig med den som spør.

Jeg er med i etpar andre forum der dette blir lagt vekt på, og det funker helt bra! :)

Takk! Der sa du det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare få komentere at det var et eksempel det med tråden mitt karr! Og det er ganske mange andre eksempler og. Har i tillegg fått noen mailer fra folk som er enige og som trekker seg ut av sonen pga av dette. Jeg vet at dere sier sikkert kommer til å si at det er barnslig, men jeg vil heller si at det er det motsatte.

Det er utrolig at voksne mennesker kan være så utrolig frekke, nen av dere har virkelig ingen sosiale anntenner. Gud.

Men kjære deg, jeg skjønner det at det er vanskelig for mange, men prøv å lese det jeg skriver nå, ok?

I den samme tråden (altså mitt karr) så ser man også et glimrende eksempel på hvorfor folk føler at man blir angrepet. Den nye personen (altså Hippipippi) forteller om sitt nye akvarium som skal henge på veggen, og funderer på hvordan fisker hun skal gå til innkjøp av. Her kommer så erfarne akvarister (om man kan kalle det det, for ordens skyld snakker jeg om de som har drevet med akvarium og fisker i mange år, og vet hva som kreves for at diverse fisker skal ha et ordentlig liv - for det er det vi vil, ikkesant, at dyrene vi kjøper skal ha et bra liv?) inn og forteller Hippipippi at et slikt akvarium ikke tilbyr gode nok levevilkår for fisker, og at hun heller bør kjøpe reker, selv om de i dyrebutikken sier at fisker er greit, for det er ikke bestandig de vet alt. Deretter drar Hippipippi og kjøper fisker, altså hun ignorerer det de erfarne akvaristene sier, så sier hun at tråden er hennes, hun vil bare ha hyggelige kommentarer om akvariet sitt, og alle andre kan gå ut av tråden. Dette vekker en del følelser hos de erfarne akvaristene, for de ser på fiskene sine som kjæledyr de (selv om de ikke koser og nusser på fiskene sine), og de syns ikke at det er så greit at kjæledyrene deres kommer i hjem der de ikke har det bra, og dette sier de til Hippipippi. Hippipippi syns ikke dette heller er noe greit, og da sier hun like godt, til de som ser på fiskene som kjæledyr, at fisker bare er pyntegjenstader, og ikke ordentlige dyr. Det er klart dette vekker oppsikt blant sonens akvarister! Hippipippi blir ufin i språket, og da må hun jammen meg tåle at andre er ufine i språket også, men det er jo ikke greit, for når det er flere som mener det samme (bare ikke det samme som Hippipippi), så heter det plutselig angrep!

Jeg vet ikke om du har lest igjennom hele tråden eller ei, jeg, Victoria, uansett foreslår jeg at du gjør det igjen (vel, hvis ikke Hippipippi hadde vært så voksen og slettet de fleste innleggene sine), og virkelig forsøke å lete etter hvem som er barnslig(e) her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, et eksempel på? Hva mener du den var et eksempel på? Jeg har lest tråden for andre gang idag jeg, og jeg ser enda ikke noe mer enn en person som ikke hadde så mye peiling på det hun drev på med som fikk konstruktive(!!) tilbakemeldinger på hva hun burde gjøre annerledes for å få et velfungerende akvarium med lykkelige fisker.. Når hun så fikk disse rådene tok hoppet hun i taket og ble forvandlet om til en drittunge som ikke fikk viljen sin og begynte å komme med masse sprø utsagn på slutten om hva hennes personlige forhold til fisker var, noe som ikke hørtes helt riktig ut i manges ører, som jeg skjønner godt...

Kan det tenkes at de andre eksemplene du snakker om har noe med det samme å gjøre? En trådstarter som formulerte seg "litt" feil, og som ikke tåler konstruktiv kritikk?

Kritikken her inne går vanligvis ikke på PERSON, slik jeg ser det... Hvorfor ta det så sinnsykt personlig? Om noen sier at du ikke tar godt nok vare på akvariumet, katta, rotta, hunden, whatever så betyr det ikke: "du er en forferdelig person og jeg hater deg" men "det du gjør nå er ikke riktig med tanke på dyrets beste, du burde heller gjøre blablabla" !

DYRESONEN!! Dyreforum!! DYREdiskusjoner!

---------> Ikke "[skrivinnetnick]forum" !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Og der har vi det igjen.... ufattelig at folk kan flire av sånn frekk oppførsel...

Det var nok igrunn ment som en spøk? Kanskje det er DET som er problemet- forskjellig utvikling i humoristisk sans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Og der har vi det igjen.... ufattelig at folk kan flire av sånn frekk oppførsel...

Oki, jeg prøvde å være litt morsom jeg da, og som jeg ser så var det ihvertfall noen som tok spøken min :ahappy: Det var faktisk ikke meningen å være frekk, ihvertfall ikke akkurat på den kommentaren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, jeg prøvde å være litt morsom jeg da, og som jeg ser så var det ihvertfall noen som tok spøken min :P Det var faktisk ikke meningen å være frekk, ihvertfall ikke akkurat på den kommentaren :P

Ironi, hva er det? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si jeg er glad det er ganske lite personopplysninger her på forumet. ellers hadde jeg nesten vært redd for å gå å legge meg.... :ahappy:

Aller helst vil jeg gjerne boikotte dette forumet. Men!! siden det er en tragisk regel som sier at man ikke kan slette profilen sin, blir det litt vanskelig gitt.

jeg liker heller ikke at dere bruker "mitt lille karr" som ett eksempel, (uansett hvem som dro det inn først) Jeg har rett og slett ikke ork eller lyst til å forsvare meg selv lenger. Og jeg føler heller ingen trang til!

*jeg lurer på hva som vil gjøre moderator så sint at det blir utkastelse, jeg har jo allerede 40% advarsel, OMG!! Og hvis jeg ikke skjerper meg bli det alvorlige konsekvenser*

dere slipper å tenke meg og mine "umodene" kommentarer mer for å si det sånn. bye bye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt forskjell på ironi og sarkasme jo.. Bruker faktisk en god del ironi selv. men det der var sarkasme.. Når man latterliggjør et svar fra en som prøver å motsi deg på noe som det var i dette tilfelle, så kaller jeg det sarkasme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig frekt å påpeke at fisker antageligvis ikke vil overleve i det akvariet? Mangler sosiale antenner fordi man reagerer på at noen sier at "fisk er ikke dyr, det er pyntegjenstander"? Finn fem feil, liksom?

Jeg veit ikke om noen her husker den spøken som var for noen år siden om "Bonsai Kittens"? Den gikk ut på at man putta kattunger i glassflasker for å ha det som pynt? Bilder var det og..

squishGray.jpg

Ikke en spesielt morsom spøk, og det ble store ramaskrik av det, med internettaksjoner mot siden - som folk trodde var "på ekte" (som pikebarnet mitt ville sagt). Man putter vel ikke kattunger i flasker så de kan være pynt?

Men det finnes en hel masse mennesker som ikke har sansen for katter. Søk på google, på "kattemishandling" eller lignende, og se hva for slags holdninger folk har til disse dyrene som tisser i blomsterbed, går på bilene til folk, hyler hele våren og har fuglemassakre i hagene til folk. Se på omplasseringssteder på denne tiden av året, eller ring en veterinærklinikk? Man trenger ikke å ta vare på katten sin om man skal dra på ferie, de kan enten omplasseres eller avlives, for katter er det nok av, det er bare å skaffe seg en ny en - katter er ikke verdt noe..

Kan det tenkes at noen føler - om ikke akkurat det samme, men allikevel ganske likt - om fisk? For det er faktisk dyr vi snakker om, de er faktisk levende vesner, de fortjener faktisk å få et så optimalt leveforhold som vi kan gi de når vi velger å bruke det som pynt i huset vårt. For det er ikke "bare pynt".. Selv folk som egentlig ikke har interesse for akvarium, reagerer på uttalelsene om at fisk er pynt, ikke noe man trenger å bry seg om, eller stelle ordentlig med..

Man trenger ikke å like fisk for å skjønne at det ikke er spesielt høflig å si til en haug med entusiaster som prøver å gi gode råd, at en uttalelse som "fisk er ikke dyr, det er pyntegjenstander" kan være rimelig provoserende? Akkurat som at Bonsai Kittens provoserer - selv når man egentlig vet at det ikke kan være sant?

Kanskje man burde gå litt inn i seg selv når hele verden plutselig er "uhøflig" og "frekk" med en.. Tenke seg litt grundig om - hvem er det egentlig som mangler sosiale antenner? Kan det være at når "alle" sier at du tar feil, så gjør du faktisk det? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller helst vil jeg gjerne boikotte dette forumet. Men! siden det er en tragisk regel som sier at man ikke kan slette profilen sin, blir det litt vanskelig gitt.

Og problemet er ??? Det er da bare å la være å lese og skrive her inne det, problem solved ! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, vi er simpelthen ikke enige. Hadde vi det vært så hadde vi ikke hatt noen diskusjonsfora i verden...

Det er muligens utrolig. Men det er ikke så uvanlig at drittunger er det :ahappy:

He, he - du synes "svar på tiltale" er frekt, men utbruddet som var utganspunktet for den er grei? He, he!

Oki, jeg prøvde å være litt morsom jeg da, og som jeg ser så var det ihvertfall noen som tok spøken min :P Det var faktisk ikke meningen å være frekk, ihvertfall ikke akkurat på den kommentaren :P

Den var ustyrtelig morsom!

jeg må si jeg er glad det er ganske lite personopplysninger her på forumet. ellers hadde jeg nesten vært redd for å gå å legge meg.... :P

Javisst... Jeg ser for meg en gjeng SGTer (Sinte Gale Tanter) bevæpnet med erfaring, fakta, oppslagsverk og ordbøker sette seg under soveromsvinduet og holde lange foredrag med høye røster natt etter natt så du ikke får sove. Verden er skummel :P

Aller helst vil jeg gjerne boikotte dette forumet. Men! siden det er en tragisk regel som sier at man ikke kan slette profilen sin, blir det litt vanskelig gitt.

jeg liker heller ikke at dere bruker "mitt lille karr" som ett eksempel, (uansett hvem som dro det inn først) Jeg har rett og slett ikke ork eller lyst til å forsvare meg selv lenger. Og jeg føler heller ingen trang til!

Vet du hva "boikotte" betyr?

*jeg lurer på hva som vil gjøre moderator så sint at det blir utkastelse, jeg har jo allerede 40% advarsel, OMG! Og hvis jeg ikke skjerper meg bli det alvorlige konsekvenser*

Som sagt, selv de paranoide kan bli forfulgt ...

dere slipper å tenke meg og mine "umodene" kommentarer mer for å si det sånn. bye bye

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...